Kövess minket facebookon!
Főoldal > 59. Intervela - 470 Tamó-Máté beszámoló

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2009/07/09

Forrás: vitorlazas.hu

A 470-es Tamó-Máté kettős beszámolója az 59. Intervela vitorlás versenyről.

59. Intervela, Riva, Garda tó

59. Intervela 2009 - Az első külföldi 470 verseny

Első külföldi 470 versenyünket Gardán tudtuk le az elmúlt napokban. A junior VB miatt mindössze 12 induló volt - többnyire felnőttek – de azért így is sok tapasztalatot gyűjtöttünk.

59. Intervela 2009 - Első nap

A mezőny nem ismerése végett az első futamban inkább nyugodtabb rajtot szerettünk volna, de mivel 2-3 perccel a rajt előtt addig megszerezett tapasztalataim szerint ők is „nyuszik” inkább keményen védtük a pozíciónkat – a következtő évdizedekben tudják kivel lesz dolguk – aminek legfelső luv-rajt lett az eredménye. A kreuz végéig tartottunk a vezető helyett, itt kisebb figyelmetlenség árán visszaestünk 3-ra amit viszont sikerült megtartanunk a befutóig.
Második futamban a felhős égbolt miatt hamar leállt a szél így ez már 2-8 csomós szélben zajlott. Hibát hibára halmozva, az utolsó, bőszeles szakaszokra 9. helyen fordultunk, de szerencsére 2. helyet sikerült javítani, a 6. hely is kb. fél méteren múlt.

59. Intervela 2009 - Harmadik nap

A 2. nap nem volt említésre méltó, felhős volt az idő, a szél nem volt futamra alkalmas.
Mivel már a harmadik napot kezdtük, és még csak 2 futam volt, a rendezőség úgy döntött, már korán reggel futamot indít még északi szélben. Végre teljesítettük az „álmunkat”, bal csapáson lekerezteztük a mezőnyt a rajtnál. Sokáig jól álltunk, csak sajnos a nehezebb egységeket nem tudtuk tartani, majd a következő kreuz szakaszban „eltévedtünk” a pályán.
A második elrajtoltatott futamot le kellet lőni, mert teljesen megállt a légmozgás.
Délután már déliben két futamot nyomtunk, a középmezőnyben vitorláztunk végig, nagyon élveztük a 20-25 csomós szelet.

59. Intervela 2009 - Negyedik nap

Ma is volt reggeli futam, most egy kicsivel korábban, 8:30-kor volt rajt, hogy a második futamra se álljon el a szél. Ma inkább a víz felé mentünk, gondolva, hogy a part mentén meg fog állni a szél. Ez nem így lett sajnos, így a hátsó régióból felküzdve magunkat 8. helyen futottunk be. A második futamon kitartottunk a víz mellet, most már szerencsénk volt, 6 helyen fordultunk a bójánál. A mezőny első fele a part felé ment, mi a víz felé, amivel nagyot nyertünk a bójához már elsőnek közeledtünk, de a szél egy pillanat alatt elállt. Sajnos…

Délután remek idő, 20 csomós szél. Egy 5. és 7. hely.

Összesítésben 5/12-ből amivel elégedettek lehetünk. Számtalan tapasztalatot gyűjtöttünk, most már nyugodt szívvel várjuk a bajnokságo(ka)t és a junior Eb-t.

Köszönjük a támogatást a szüleinknek, és a Veszprém megyei Sporttanácsnak!

Tamó - Máté

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Panorámás ingatlan

Egy panorámás ingatlan remek lehetőséget biztosít, ha lakásvásárláson gondolkozol, hiszen a...

Michel Desjoyeaux

Michel Desjoyeaux vitorlázó életrajz   Nemzetiség: Francia Születési idő:...

Balatonfűzfő - BS Fűzfő Kikötő

A balatonfűzfői BS Fűzfő Kikötő közforgalmú,a csatorna keleti partján 116 hajó...

Standard

Standard - széljelzõ az árboc csúcsán (="windex")

Tőkesúlyos hajó

Tőkesúllyal és kabinnal rendelkező vitorlás hajó. Nevezik még kielernek is.
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.