Katamarán baleset Németországban

hirdetes

Katamarán baleset Németországban

pfening dóra
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A szerencsétlen balesetet az okozta, hogy a kielre ható erő túl erős volt, amit a  svertszekrény nem bírt és kiszakadt a testből. A hajótesten tátongó nagy lyuk ellenére a jollénak saját erőből sikerült elérnie a következő kikötőt. A dupla hajófalnak volt köszönhető, hogy a hajó nem süllyedt el azonnal.

2009.09.10.

 

 

Katamarán baleset Németországban

A Mona és legénysége szerencsésen megmenekült

Általában ezeknek a hatvanas években a Macalpine-Downie által tervezett Iroquois-Katamaránoknak a kieljét rossz időjárás esetén bevonták, hogy a svertszekrényt tehermentesítsék. A német Mona nevű yacht tulajdonosa nyilvánvalóan ezt felejtette el megtenni a nagy sietségben – és így veszítette el a holland partoknál, Walcheren közelében az egész svertszekrényt. A 9,5 méter hosszú katamaránon éppen két ember tartózkodott, Harwickből úton hazafelé Brouwershavenbe, amikor közvetlenül a hajótest külső burkolatára erősített svertszekrény kiszakadt.  Este fél hétkor riasztották a "Koopmansdank” nevű mentőcirkálót a "Neeltje Jans" mentőállomáson, hogy siessen egy süllyedő hajó segítségére. Amikor a Mona elérte saját motorhajtással ezeket a vizeket a mentőhajó álta kísérve, folytatta az útját az Oosterschelde torkolatánál fekvő Roompotschleuse előkikötőig. Már az is egy nagy csoda volt, hogy a hajót ért nagy károk ellenére az segítség nélkül elérte a kikötőt.

hirdetes

Az  Iroquois-Katamaránokról

Az Iroquois-Katamaránok a korai hatvanas években a nyílt tengeri katamaránok úttörői közé tartoztak. A német Rudolf Wagner 1967-ben átszelte hobbiból egy első építésből származó Iroquoissal az Atlanti-óceánt. Jó egy évvel később egy hasonló felépítésű hajó teszteléskor az Ijssel-tengeren 6-7-es szélerősségnél felborult. A tesztelésből a tervező, Macalpine-Downie azt a következtetést vonta le, hogy a hajó szerkezetének nagymértékű változtatása szükséges ahhoz, hogy egy még stabilabb és biztosabb túrakatamaránt tudjon felépíteni. Az, hogy egy ilyen javított model elveszítte a svertszekrényét, arra vezethető vissza, hogy az idős hajó közel negyven éven át mostoha körülmények között küzdött az Északi-tengerrel. Az Iroquois második verziójának biztonsági változtatásai ellenére biztosan véletlen az is, hogy a kiszakadó svertszekrény belső fala egy második hajófalat alkotott, és ennek ellenére a baleset nagyobb baj nélkül végződött.

hirdetes

A Mona lyukas hajótesttel:

Fotó: KNRM Neeltje Jans
 

 

Forrás: vitorlazas.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Babázás

Babázás: Kötélvég összefonása. Tovább

Beaufort skála

A Beaufort skála meghatározását lásd a szélerősség skála szótárszónál. Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.