notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Katamarán baleset Németországban

hirdetes

Katamarán baleset Németországban

pfening dóra
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A szerencsétlen balesetet az okozta, hogy a kielre ható erő túl erős volt, amit a  svertszekrény nem bírt és kiszakadt a testből. A hajótesten tátongó nagy lyuk ellenére a jollénak saját erőből sikerült elérnie a következő kikötőt. A dupla hajófalnak volt köszönhető, hogy a hajó nem süllyedt el azonnal.

2009.09.10.

 

 

Katamarán baleset Németországban

A Mona és legénysége szerencsésen megmenekült

Általában ezeknek a hatvanas években a Macalpine-Downie által tervezett Iroquois-Katamaránoknak a kieljét rossz időjárás esetén bevonták, hogy a svertszekrényt tehermentesítsék. A német Mona nevű yacht tulajdonosa nyilvánvalóan ezt felejtette el megtenni a nagy sietségben – és így veszítette el a holland partoknál, Walcheren közelében az egész svertszekrényt. A 9,5 méter hosszú katamaránon éppen két ember tartózkodott, Harwickből úton hazafelé Brouwershavenbe, amikor közvetlenül a hajótest külső burkolatára erősített svertszekrény kiszakadt.  Este fél hétkor riasztották a "Koopmansdank” nevű mentőcirkálót a "Neeltje Jans" mentőállomáson, hogy siessen egy süllyedő hajó segítségére. Amikor a Mona elérte saját motorhajtással ezeket a vizeket a mentőhajó álta kísérve, folytatta az útját az Oosterschelde torkolatánál fekvő Roompotschleuse előkikötőig. Már az is egy nagy csoda volt, hogy a hajót ért nagy károk ellenére az segítség nélkül elérte a kikötőt.

hirdetes

Az  Iroquois-Katamaránokról

Az Iroquois-Katamaránok a korai hatvanas években a nyílt tengeri katamaránok úttörői közé tartoztak. A német Rudolf Wagner 1967-ben átszelte hobbiból egy első építésből származó Iroquoissal az Atlanti-óceánt. Jó egy évvel később egy hasonló felépítésű hajó teszteléskor az Ijssel-tengeren 6-7-es szélerősségnél felborult. A tesztelésből a tervező, Macalpine-Downie azt a következtetést vonta le, hogy a hajó szerkezetének nagymértékű változtatása szükséges ahhoz, hogy egy még stabilabb és biztosabb túrakatamaránt tudjon felépíteni. Az, hogy egy ilyen javított model elveszítte a svertszekrényét, arra vezethető vissza, hogy az idős hajó közel negyven éven át mostoha körülmények között küzdött az Északi-tengerrel. Az Iroquois második verziójának biztonsági változtatásai ellenére biztosan véletlen az is, hogy a kiszakadó svertszekrény belső fala egy második hajófalat alkotott, és ennek ellenére a baleset nagyobb baj nélkül végződött.

hirdetes

A Mona lyukas hajótesttel:

Fotó: KNRM Neeltje Jans
 

 

Forrás: vitorlazas.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Vacsora Budapesten

Nincs egyszerű dolgunk, ha tökéletes vacsorahelyszínt keresünk Budapesten, hiszen mára már... Tovább

karácsonyi céges vacsora

Karácsonyi céges vacsora a nosztalgikus hangulatú Dunyha Étteremben! Tartsa meg karácsonyi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 5.0