notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hamarosan indul Magyarország legnagyobb vitorlás versenye. Kékszalag 2012 vitorlás verseny.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj


2012/06/18

Július 5-én rajtol a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj mezőnye Balatonfüredről. Több mint félezer hajót várnak a legnagyobb magyar vitorlásversenyen.

 

Kék szalag 2012

 

 
 
 
 
 
 
 

Kékszalag 2012

 
Július 5-én, csütörtökön 9.00 órakor rajtolnak a legnagyobb magyar vitorlásverseny, a Kékszalag résztvevői a Balatonfüred előtti rajtvonalról. A hagyományos Balaton-kerülő regatta fővédnöke Navracsics Tibor. A versenyt rendező Magyar Vitorlás Szövetség óvatos becsléssel több mint hatszáz hajót vár a versenyre – hangzott el a verseny hétfői sajtótájékoztatóján.
 

Szeretne egy élvonalbeli amerikai vitorlás karórát az elérhető legjobb áron? Ide kattintva megnézheti 2012-es választékunkat! 

 

A Kékszalag Európa legnagyobb tókerülő versenye



 
A Kékszalag évek óta Európa legnagyobb tókerülő versenyeként, hazánk öt legismertebb rendezvénye közé került. A több mint 3000 versenyző között évről évre több világsztár is rajtol a versenyen. A verseny és rendezvényei több tízezer nézőt és érdeklődőt vonz nyáron a Balaton partjára.
 
Az MVM Partner Zrt., az MVM Csoport energiakereskedelemmel foglalkozó leányvállalata a magyarországi energiapiac meghatározó szereplője. Évek óta elkötelezett támogatója a hazai sportéletnek, éppen ezért döntött úgy, hogy a nagy múlra visszatekintő Kékszalag vitorlásverseny mellé áll és névadója lesz a rendezvénynek. Az MVM Partner nemrég lépett piacra környezetbarát „Zöldáram” termékével. A Kékszalag verseny, mint a szél és a víz energiáját hasznosító sportág, természetközelségével kiválón kapcsolódik a cég célkitűzéseihez.
 

A 44. Kékszalag

 
A 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj legnagyobb kérdése újra: megdőlhet-e az 1955-ben felállított Kékszalag-rekord? Akkor a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perc alatt teljesítette a légvonalban 145 kilométeres távot.
 

Kékszalag rekord 2012 - megdőlhet e az 1955-ös?

 
Hihetetlennek látszik hogy a csúcsidő – amelynek körülményeit és megtörténtét sokan vitatják – ilyen hosszú múltra tekint vissza, hiszen a mai modern versenyhajók sokkal gyorsabbak, mint a ma is vitorlázó csúcstartó. Ám a sikerhez az is szükséges, hogy a verseny napján a teljes Balatonon megfelelő irányú és erejű, egyenletesen jó szél fújjon. Ez általában ritkán fordul elő, mert számtalan időjárási tényezőnek kell kedvezően alakulnia. A feladatot tovább nehezíti, hogy a Balaton több, szélviszonyaiban gyakran különböző részre osztható. Ez teszi a versenyt, a kihívást, a kalandot olyan sokszínűvé, hogy az mind több résztvevőt vonz. Többek között ezért vált a Kékszalag, a legrégebbi, és leghosszabb távon futott európai tavi vitorlás verseny, a legtöbb vitorlázót megmozgató eseménnyé az öreg kontinensen.
 

A 2012-es Kékszalag nyertese

 
A verseny legnagyobb esélyesei persze a modern hajók. 2010-ben állhattak rajthoz először a  mai technikai szinten leggyorsabb, többtestű versenyvitorlások: a kéttestű katamaránok, és  a háromtestű trimaránok. Ezek részvételét 2013-ig a páratlan években nem engedik meg a szabályok, ám 2014-től végképp, minden évben nyílt lesz a verseny. Mivel idén is szabadon rajthoz állhatnak a többtestűek, ezért egyre több külföldi versenyző részvételére is számítanak a rendezők. A könnyű, többtestű hajók gazdaságosabban szállíthatók, mint a nagy egytestű vitorlások, illetve kisebb merülésük miatt nem akadályozza őket a Balaton viszonylag sekély vízmélysége. 
 
A Kékszalagra hagyományosan nem csak külföldről érkeznek modern versenyhajók. A verseny minden évben megmozgatja a magyar tervezők és hajóépítők fantáziáját. Rendszeresen jelennek meg egyedi, győzelemre törő különlegességek. Idén is várhatóak különleges újdonságok a vízen.
 

A Kékszalag nem csak az első 10-ről szól!

 
„Legalább ilyen fontos azonban az a sportteljesítmény, amelyet a lassúbb hajók legénysége nyújt, akik sokszor másfél-két napot töltenek az időjárás viszontagságainak kitéve a vizen” – mondta el Szoják Balázs, a Kékszalag főrendezője.
 
A Kékszalag nem csak a győztesek, a leggyorsabb hajók versenye. A Kékszalag az verseny, ahol egy időben, egy pályán versenyeznek világbajnok vitorlás sztárok és amatőr versenyzők, akár olyanok is, akik életük első vízi megmérettetésén vesznek részt. 
 
Nem kizárólag a minél nagyobb sebesség elérésére épített versenyvitorlásokkal lehet és érdemes rajthoz állni. Az abszolút befutáson kívül 29 különböző hajóosztályban hirdetnek eredményt, így a mezőny bármely sebességi rétegébe tartozó azonos vagy hasonló hajókkal versenyzők egymáshoz is mérhetik teljesítményüket. Sokan akadnak olyanok is, akiknek a fő cél a Balaton megkerülése a szabályok által megengedett limitidőn, vagyis 48 órán belül.  
 

Kékpántlika a Kékszalag előtt

 
A Kékszalagot immár ötödik alkalommal egy ifjúsági verseny, a Kékpántlika előzi meg. A Balatonfüred-Tihany-Balatonfüred távon a vitorlás utánpótlás fiatal reménységei küzdenek meg a leggyorsabb hajó címéért. 2011-ben 118 hajó vett részt a versenyen. 
 
A nagy távolsági verseny befutója után pedig a 2szalag katamarán regatta futamai kezdődnek Balatonfüred előtt. Ezen a regattán a Kékszalagról az ott érvényes alsó méretkorlátozás miatt kimaradó kisebb katamaránok partközeli versenyét figyelhetik az érdeklődők.
 

A Kékszalag dátuma, rajta 2012-ben:

 
A Kékszalag eseménysorozat július 4-én, szerdán kezdődik a Kékpántlikával. A hagyományokkal szakítva, immár második éve csütörtökön – idén tehát július 5-én, 9 órakor  – rajtol a Kékszalag mezőnye a balatonfüredi móló elől, hogy végigvitorlázza a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred távot. A szél függvényében a legjobbak befutására csütörtök este és éjjel számítanak az erre az alkalomra kivilágított célvonalon a balatonfüredi móló előtt. Ezután szombat reggel kilenc óráig lehet még érvényesen célba érni.
 

Kékszalag parti programok, kísérő rendezvények

 
A vitorlás verseny mellett az érdeklődőket színes parti programok is várják. A balatonfüredi mólónál keddtől vasárnapig vitorlás falu és borfalu valamint kézműves kiállítás, csütörtökön, a rajt előtt pedig műrepülő bemutató várja a közönséget. A szombati eredményhirdetést követően pedig a Kékszalag médiatámogatója, a Class FM „Class Nyár” koncertsorozatának fellépői szórakoztatják a Balatonfüredre látogatókat.  
 
A Kékszalag szervezői idén is folytatják 2011-ben megkezdett jótékony kezdeményezésüket.  A verseny rendezői a Hospice Alapítvány gyermekhospice tevékenységét támogatják, és felhívták a résztvevő versenyzők figyelmét, hogy a nevezéskor maguk is járuljanak hozzá ehhez a nemes célhoz.
 
 
Kék szalag 2012
 
 
 
 

Tények és adatok a Kékszalagról

 
Az európai tavakon rendezett tókerülő vitorlásversenyek között a Kékszalag a legrégebbi, a balatoni versenytáv a leghosszabb, és az elmúlt években itt vitorlázik a legnépesebb mezőny is.
 
A Balatonon 1934 óta rendeznek tókerülő versenyeket. A Genfi-tavi Bol d’Or először 1939-ben, a Boden-tavi Rund um és a Garda-tavi Centomiglia első mezőnye 1951-ben rajtolt. A balatoni Kékszalag vitorlás verseny hagyományos útvonala: Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred. Ez a táv légvonalban 145 km. Természetesen a hajók a valóságban, a szélviszonyoktól függően ennél jóval többet kell vitorlázzanak, szembeszél esetén sokkal hosszabb útra kényszerülnek. A Kékszalag limitideje 48 óra, vagyis maximum két nap áll a versenyzők rendelkezésre a táv teljesítésére. 
 

Mikor rendezik a Kékszalag vitorlás versenyt?

 
A Kékszalagra hagyományosan júliusban egy holdtöltéhez közeli napon kerül sor, hogy a telihold fénye segítse az éjszaka is tartó versenyben a hajósokat. Az első Kékszalag versenyt 1934. július 27-én rendezte a balatonfüredi Hungária Yacht Club. 21 hajó állt rajthoz és csak ketten adták fel a versenyt. A győztes a Rabonbán nevű 30-as cirkáló lett Ugron Gábor kormányzásával. A Kékszalagon versenyzők létszáma folyamatosan növekszik. 2010-ben már 623 hajó állt rajthoz.
 
Az európai tókerülők versenyek történetének eddigi legnagyobb mezőnye 1990-ben a Genfi-tavon vitorlázott. 684 hajó állt rajthoz. A résztvevők száma ott azóta csökkenő: a legutóbbi Bol d’Oron 2011. június 19-én 477 hajó vett részt. 
 

A nyílt és zárt Kékszalag versenyek váltakozása

 
A Kékszalagot kezdetben kétévente, minden páros évben rendezték meg. 1944-ben a világháború miatt elmaradt a versenyzés, és a hagyomány csak 1947-ben folytatódott. Ezután szintén kétévente, de a páratlan években került sor a balatoni tókerülő versenyre. 2001 óta már minden évben van Kékszalag. Az akkor, a páratlan évekre bevezetett rajtkorlátozásokat, amely kizárta a többtestű és bizonyos modern egytestű vitorlások részvételét, a Magyar Vitorlás Szövetség rendelkezései fokozatosan módosítják. 2010-ben már volt olyan Kékszalag, amelyen egy minimális méret felett bármilyen vitorlással lehetett korlátozás nélkül rajthoz állni. Ilyen az idei verseny is. 2013-tól pedig már ilyen nyílt lesz minden évben a Kékszalag. 
 

A Kékszalag rekordja

 
A versenytávot eddig leggyorsabban 1955-ben a Nemere II. 75-ös cirkáló teljesítette. Németh István kormányzásával 10 óra 40 perc alatt értek célba. A verseny történetének legsikeresebb hajója a Tramontana, amely nyolcszor nyerte el a Kékszalagot. 
 
A verseny történetének legsikeresebb kormányosa Litkey Farkas tíz győzelmével. 2001 és 2009 között megszakítás nélkül győzött minden Kékszalagon. 2010-ben többtestű hajóval negyedik lett, majd 2012-ben ismét az ő csapata diadalmaskodott a versenyen.
 
Női kormányos először 1940-ben nyerte a Kékszalagot. Dr. Kultsár Istvánné Gordon Evelyn a Tramontana nevű hajóval 1942-ben megismételte győzelmét. Rendszeresen indulnak tisztán női csapatok is a versenyen. 2010-ben a rekordtartó Nemere fedélzetén vitorlázott nő csapat. Idén is lesz tisztán női egység a mezőnyben. A legeredményesebb női kormányos pedig 2012-ben is a Gordon Evelyn Díj várományosa. 
 

További információk: 

 

Náray Vilmos 
Kékszalag kommunikációs vezető
Live PR 
tel.: (1) 225-7835, (20) 369 2126, 
e-mail: naray@livepr.hu
 
 
 
Kék szalag 2012
 
 
A 44. Kékszalag szervezői a verseny bevételeiből a Magyar Hospice Alapítvány gyermek otthonápolási tevékenységét támogatják
 
Budapest, 2012. június 18. - A Magyar Vitorlás Szövetség támogatja a Magyar Hospice Alapítványt, és arra kéri a versenyzőket, hogy lehetőségeikhez képest maguk is járuljanak hozzá ehhez a nemes célhoz. Erre a nevezésnél nyílik lehetőség, ahol az Alapítvány képviseletében többek között Liptai Claudia várja az adományokat. 
 
„Ha minden versenyző csak ezer forinttal támogat minket, akkor tíz vitorlázó – egy nagyobb hajó legénysége – támogatásával már két betegnek és családjának tudunk otthonában magas szintű ellátást – fájdalomcsillapítást, lelki támaszt, tüneti kezelést – biztosítani, hogy a család az utolsó percig együtt lehessen” – mondta Liptai Claudia színésznő, műsorvezető.  
 
 

A Magyar Hospice Alapítványról

 
Magyarországon 1991-ben a Polcz Alaine által vezetett Magyar Hospice Alapítvány megalakulásával jelent meg a hospice szemléletű ellátás. Az Alapítvány – felismerve a családi kapcsolatokban rejlő erőt – húsz éve dolgozik azért, hogy a daganatos betegek aktív kezelésük lezárulása után otthonukban kaphassanak teljes körű, a testi és a lelki igényeket is szem előtt tartó magas színvonalú egészségügyi ellátást.
 

Az ápolás, fájdalomcsillapítás egyénre szabott és térítésmentes.

 
Húsz év tapasztalata alapján elindult a gyermek hospice szolgáltatás. A család nyújtotta biztonság minden életkorban fontos, de különösen nagy jelentőségű a beteg gyerekek esetében, akik szülőkhöz, testvéreikhez való intenzív kötődésük révén még több előnyét élvezik annak, ha a korszerű tüneti kezelést otthonuk biztonságában kaphatják meg.
 
A Magyar Hospice Alapítvány költségei hatvan százalékát adományokból és pályázatokból fedezi. Művészek, közéleti személyiségek, üzletemberek személyes közreműködésükkel igyekeznek segíteni, hogy betegek százai kapjanak méltó egészségügyi ellátást és lelki támaszt. A hospice munkát több mint száz képzett önkéntes segíti. 
 
 

További információk:

 
Kovács Anita
Magyar Hospice Alapítvány
e-mail: anita.kovacs@hospicehaz.hu
mobil: 70/3310-481
 
www.hospicehaz.hu
 






Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Fordulás

A fordulás a szél felé történő csapás váltás.

Étterem Budapesten

Egy különleges éttermet keresel a főváros szívében? A Városliget Café & Restaurant...

Génua

A génua az árboc vonalától hátrébb nyúló, nagyméretű orrvitorla.

Balatonboglár - BH Zrt.

Balatonboglári BH Zrt. Vitorláskikötő bemutatása: A Balaton nyugati medencéjének déli...

Hajótest szélessége

A hajótest szélessége a hajótest legnagyobb, keresztirányban és vízszintesen mért mérete...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlás élethez hozzátartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlás versenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbi szerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Vitorlás hírek a világ minden szegletéből- minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon velünk a világ leghíresebb vitorlás versenyeit , less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlás túrára indulsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlás versenyek

Velünk egyik vitorlás versenyről sem kell lemaradnod. Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlás versenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlás versenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Eredmények, tudósítások, információk a versenyekkel kapcsolatban, és interjúk a résztvevőkkel, vagy akár a szervezőkkel is. Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlás versenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A legújabb luxusautók, technikai kiegészítők, okostelefonok, okoseszközök, órák, divat és minden más, ami a vitorlás életmódhoz hozzá tartozik. Értesülj a legújabb divatról első kézből, és ne maradj le a legújabb technológia kiegészítőkről sem! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlás versenyhez? Itt mindent megtalálsz. A legújabb hajócsodákról sem fogsz lemaradni, azt garantáljuk, ahogyan azt is, hogy a legújabb luxusautókból sem lesz hiányod! 

Utazás a világ körül

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson, a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt. Nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. Persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk. De a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!