Milyen volt belülről a Kékszalag a Raffica fedélzetén, Király Zsolt kapitány mellett: válaszol a Raffica trimmere Csury Zoltán

hirdetes

Kékszalag riportok 2008. - A Raffica trimmere, Csury Zoltán

Hajzer Bence
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Csury Zoltán vitorlakészítő idén meghívásra vett részt a Raffica nevű libera trimmereként a Kékszalagon. A győzelemért hajóztak. Élményei és véleménye az idei kékszalag eseményeiről

Csury Zoltán a Raffica trimmere

Csury Zoltán – A Raffica csapat trimmere.

Vége a Kékszalagnak. Mik a tapasztalatok a versennyel kapcsolatban?

Pár nappal a verseny után még talán nem olyan letisztult az ember véleménye, hiszen akinek jól ment az már a hajó átépítésén, a javításokon agyal gőzerővel, akiknek pedig rosszul ment azok még azt fontolgatják induljanak-e jövőre is. Természetesen ezek a vélemények idővel letisztulnak majd.

 

Hogy értékeled  a csapat szereplését az idei Kékszalagon?

A Rafficával talán helyünkön futottunk be. Az időjárás adhatott volna több esélyt a liberáknak, hogy taktikailag is többet mutassanak, ne csak a sebesség döntsön. Hiányoltam a komolyabb szélváltozásokat és a kreutz meneteket. Taktikailag talán nem volt olyan érdekes ez a verseny.

hirdetes
A csapatnál sok apróság van amin javítani lehet, de kiemelni azt tudnám, hogy a hosszú egy takkon való meneteknél lehetne javítani. Tudni kell, hogy a kormányzás és a 12 ember súlyának elosztása nagyon nehéz művelet, amiben nem mi voltunk a legjobbak, hanem a németek.

 

Hogy sikerült a lebonyolítás? Milyen javaslata van a 2009-es Kékszalag Vitorlás Versenyre  nézve?

Minden nagyon jól sikerült, talán egy dolog amin változtatni lehetett volna, bár ez sem befolyásolta túlzottan a végkimenetelt. Ez pedig a rajtprocedúrán bevezetett rendszer, mely szerint bizonyos hajóknak ki volt jelölve egy szakasz ahol ők rajtolhatnak. Ez nem idegen, mert a Garda tavon is így csinálják, csak ott további 3-4 szakaszt is kitűznek. Ebből adódott a néhány hajót érintő változás, hogy az RC-44-es jobb helyen rajtolhatott, ezért elsőként fordulhatott Kenesénél. Itt a trapézos és létrás hajó megkülönböztetés talán szakmaiatlan kicsit, mert inkább a hajók sebességétől függően kellett volna meghatározni.

hirdetes
Nem tudhatjuk hogyan alakult volna, ha Ők is ott rajtoltak volna. Ezt a szabályt tökéletesíteni kell, főleg ha majd megjelennek a többtestű hajók is a versenyen.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Biztonsági távolság

A Hajózási Szabályzat előírja, hogy a Balatonon a vitorlás csónakokon 30 cm, más tavakon... Tovább

Business formal

Manapság egyre több helyen találkozhatunk a dress code fogalmával, bár tény, hogy ezzel... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.