notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

46. Balaton-kerülő vitorlásverseny

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 46. Kékszalag Audi Nagydíj - Első kézből

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

46. Kékszalag Audi Nagydíj - Első kézből

2014/07/11
Kanga
A mai napon lezárult az idei, 46. Kékszalag vitorlás verseny, hivatalos nevén a 46. Kékszalag Audi Nagydíj. Azt kell mondjuk, hogy igen izgalmasnak bizonyult, hiszen az időjárás ezúttal nem kímélte a versenyzőket.
Bár tegnap, július. 10-én, (csütörtökön) reggel még kiváló északi- északkeleti szélben indulhatott neki a Balatonnak az összesen  522 hajó, estére és éjszakára a szél megerősödött és egy jókora zivatar is elkapta a mezőnyt.
46. Kékszalag Audi Nagydíj

Az idei rendezvény ún. nyílt versenyként került meghirdetésre, ami azt jelenti, hogy rengeteg különböző típusú hajóval nevezhettek a vállalkozó kedvűek. Nem csak egy, de több testű hajóval is indulhattak; köztük a tizenegyszeres Kékszalag győztes Litkey Farkas által kormányozott Evopro Katamadár is, - akit egyébként sokan a legesélyesebbnek tartottak. Ő azonban mindenki nagy megdöbbenésére nem sokkal a rajt után, technikai okok miatt ki is állt a versenyből. ( „Feladtuk a 46. Kékszalagot szinte azonnal a rajt után. Elszakadt a forstag tartó két fő kötél közül a jobb oldali, kiesett a kitámasztó rúd és kicsit meg is repedt, ezt nem tudtuk visszaszerelni. A javítás zajlik, estére kész lesz a hajó.” – írta ki tegnap délután Litkey Farkas hivatalos Facebook oldalára )

Ez Farkasnak bizonyára lesujtó balszerencse volt, de annál biztatóbb volt ez a másik két nagy esélyesnek tartott Fifty-fifty-nek és a Naturaqua-nak.
Ez utóbbit a méltán híres Andreas Hagara  kormányozta, aki igazi profinak számít, hiszen nem csak  Európa bajnoki, de világbajnoki  címek is sorakoznak már a polcán.
Mikor a mezőny Keneséhez közeledett már láthatóvá is vált, hogy nemhiába fogadtunk rájuk, mivel itt már szinte toronymagasan vezetett a Fifty-fifty, és a nyomában csak a Naturaqua siklott.

Ahogy haladt előre a mezőny és közeledett az éjszaka, a szél is egyre erősödött, sőt több helyen viharos erősségűvé vált, amelyet heves esőzések is kísértek. Bár az előrejelzések ezt megjósolták, a versenyzőket ez sem tarthatta vissza az indulástól és sikerrel vették a nehezítő körülményeket; pedig volt ahol a szél 75 km/órás széllökésekkel is süvített!
Az olvasók számára valószínűleg ezek csak üres számok, de gondoljunk csak bele milyen lehetett ott lenni élőben! Amikor nem elég a verseny heve és izgalmai, de mindezt egy hűvös és sötét éjszakában, egy vitorláshajón hánykolódva és harcolva kell végigcsinálnunk a Balaton közepén. Ugye máris jobban átérezzük a helyzet izgalmát!

Az egyik versenyhajó legénysége így számolt be a Vitorlázás.hu-nak erről az éjszakáról:

„A verseny legnehezebb része az volt, amikor éjjel egy óra körül a befutó felé elhagytuk a tihanyi csövet. A folyamatosan zuhogó esőtől olyan vizesek lettünk, mintha beleestünk volna a Balatonba!
 Vicces volt, hogy ugye a Tihanyi-félsziget takarásában nem volt szél és csak ringatóztunk a vízen a többi hajóval együtt, aztán egyszer csak észrevettük, hogy az előttünk  járó hajók egy pillanat alatt elfekszenek és felgyorsulnak. Kiértek a takarásból és visszajött a szél! Persze velünk is ez történt, de így kívülről nézve mégis váratlan látvány volt.
Később a füredi öbölben óriási hullámok és nagyon erős szél fogadott minket, ráadásul a befutóig is csak úgy lehetett feljutni, hogy egészen a hajógyári öbölig fel kellett kreuzolnunk (cirkálnunk).
A sűrű sötétség csak még izgalmasabbá tette a dolgot,  mivel szinte semmit sem láttunk. Ez azért volt  érdekes, mert figyelni kellett arra is, hogy a több kivilágítatlan hajó közül a mi közelünkbe is keveredett egy és különösen figyelni kellett, hogy össze ne ütközzünk.
A körülöttünk cirkáló mentőhajók látványa csak tovább fokozta a hangulatot. De összességében nagyon izgalmas este volt és semmi pénzért nem hagytam volna ki ezt az élményt!”

46. Kékszalag Audi Nagydíj
Ám nem mindenki vállalta a viszontagsgos körülményeket, értesüléseink szerint  reggelre csak közel 400 hajó ért be a füredi célvonalba. Persze őket sem érheti semmiféle rosszindulatú kritika, hiszen nem minden hajó volt felkészülve egy ilyen viharra. Az időjárás ellenére azonban egy komolyabb baleset sem történt, mindössze 3 könnyebb sérülésről értesültünk. Köszönhetően a jól megszervezett és precíz mentőhajóknak, amik - a hivatalos jelentés szerint -mind a vízen voltak és készenlétben álltak. (forrás:http://www.kekszalag.hu/)
A nehéz éjszaka után a részletes, hivatalos eredmények még váratnak magukra, mivel a mentési munkállatok mellett az adminisztráció sem folyhatott olyan simán, mint ahogy az kellemesebb időjárási körülmények között zajlani szokott.

A remek fotókat Cserta Gábor készítette.

A jelenlegi eredményeket itt lehet megtekintenihttp://www.kekszalag.hu

verseny

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Elliott 6m

Elliott 6m - Debütálás a Kieler Woche-n Az első nyolc hajót Kínában a...

Özni

Kötélvezetõ karika.

Hosszú hétvégék külföldön

Hosszúhétvégék külföldön. Alfatours!

Árboctalp

Árboctalp: Az árboc alsó, a fedélzeten vagy gerincen rögzített része.

Ketch vitorlás

...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!