46. Balaton-kerülő vitorlásverseny

hirdetes

46. Kékszalag Audi Nagydíj - Első kézből

Kanga
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A mai napon lezárult az idei, 46. Kékszalag vitorlás verseny, hivatalos nevén a 46. Kékszalag Audi Nagydíj. Azt kell mondjuk, hogy igen izgalmasnak bizonyult, hiszen az időjárás ezúttal nem kímélte a versenyzőket. 
Bár tegnap, július. 10-én, (csütörtökön) reggel még kiváló északi- északkeleti szélben indulhatott neki a Balatonnak az összesen  522 hajó, estére és éjszakára a szél megerősödött és egy jókora zivatar is elkapta a mezőnyt.
46. Kékszalag Audi Nagydíj
Az idei rendezvény ún. nyílt versenyként került meghirdetésre, ami azt jelenti, hogy rengeteg különböző típusú hajóval nevezhettek a vállalkozó kedvűek. Nem csak egy, de több testű hajóval is indulhattak; köztük a tizenegyszeres Kékszalag győztes Litkey Farkas által kormányozott Evopro Katamadár is, - akit egyébként sokan a legesélyesebbnek tartottak. Ő azonban mindenki nagy megdöbbenésére nem sokkal a rajt után, technikai okok miatt ki is állt a versenyből. ( „Feladtuk a 46. Kékszalagot szinte azonnal a rajt után. Elszakadt a forstag tartó két fő kötél közül a jobb oldali, kiesett a kitámasztó rúd és kicsit meg is repedt, ezt nem tudtuk visszaszerelni. A javítás zajlik, estére kész lesz a hajó.” – írta ki tegnap délután Litkey Farkas hivatalos Facebook oldalára )
hirdetes
 
Ez Farkasnak bizonyára lesujtó balszerencse volt, de annál biztatóbb volt ez a másik két nagy esélyesnek tartott Fifty-fifty-nek és a Naturaqua-nak. 
Ez utóbbit a méltán híres Andreas Hagara  kormányozta, aki igazi profinak számít, hiszen nem csak  Európa bajnoki, de világbajnoki  címek is sorakoznak már a polcán.
Mikor a mezőny Keneséhez közeledett már láthatóvá is vált, hogy nemhiába fogadtunk rájuk, mivel itt már szinte toronymagasan vezetett a Fifty-fifty, és a nyomában csak a Naturaqua siklott. 
 
 
 
Ahogy haladt előre a mezőny és közeledett az éjszaka, a szél is egyre erősödött, sőt több helyen viharos erősségűvé vált, amelyet heves esőzések is kísértek. Bár az előrejelzések ezt megjósolták, a versenyzőket ez sem tarthatta vissza az indulástól és sikerrel vették a nehezítő körülményeket; pedig volt ahol a szél 75 km/órás széllökésekkel is süvített!
Az olvasók számára valószínűleg ezek csak üres számok, de gondoljunk csak bele milyen lehetett ott lenni élőben! Amikor nem elég a verseny heve és izgalmai, de mindezt egy hűvös és sötét éjszakában, egy vitorláshajón hánykolódva és harcolva kell végigcsinálnunk a Balaton közepén. Ugye máris jobban átérezzük a helyzet izgalmát!
 
Az egyik versenyhajó legénysége így számolt be a Vitorlázás.hu-nak erről az éjszakáról: 
 
„A verseny legnehezebb része az volt, amikor éjjel egy óra körül a befutó felé elhagytuk a tihanyi csövet. A folyamatosan zuhogó esőtől olyan vizesek lettünk, mintha beleestünk volna a Balatonba!
 Vicces volt, hogy ugye a Tihanyi-félsziget takarásában nem volt szél és csak ringatóztunk a vízen a többi hajóval együtt, aztán egyszer csak észrevettük, hogy az előttünk  járó hajók egy pillanat alatt elfekszenek és felgyorsulnak. Kiértek a takarásból és visszajött a szél! Persze velünk is ez történt, de így kívülről nézve mégis váratlan látvány volt.
Később a füredi öbölben óriási hullámok és nagyon erős szél fogadott minket, ráadásul a befutóig is csak úgy lehetett feljutni, hogy egészen a hajógyári öbölig fel kellett kreuzolnunk (cirkálnunk). 
A sűrű sötétség csak még izgalmasabbá tette a dolgot,  mivel szinte semmit sem láttunk. Ez azért volt  érdekes, mert figyelni kellett arra is, hogy a több kivilágítatlan hajó közül a mi közelünkbe is keveredett egy és különösen figyelni kellett, hogy össze ne ütközzünk.
A körülöttünk cirkáló mentőhajók látványa csak tovább fokozta a hangulatot. De összességében nagyon izgalmas este volt és semmi pénzért nem hagytam volna ki ezt az élményt!”
 
 


 
 
46. Kékszalag Audi Nagydíj
Ám nem mindenki vállalta a viszontagsgos körülményeket, értesüléseink szerint  reggelre csak közel 400 hajó ért be a füredi célvonalba. Persze őket sem érheti semmiféle rosszindulatú kritika, hiszen nem minden hajó volt felkészülve egy ilyen viharra. Az időjárás ellenére azonban egy komolyabb baleset sem történt, mindössze 3 könnyebb sérülésről értesültünk. Köszönhetően a jól megszervezett és precíz mentőhajóknak, amik - a hivatalos jelentés szerint -mind a vízen voltak és készenlétben álltak. (forrás:http://www.kekszalag.hu/)
A nehéz éjszaka után a részletes, hivatalos eredmények még váratnak magukra, mivel a mentési munkállatok mellett az adminisztráció sem folyhatott olyan simán, mint ahogy az kellemesebb időjárási körülmények között zajlani szokott.
 
A remek fotókat Cserta Gábor készítette.
 
A jelenlegi eredményeket itt lehet megtekintenihttp://www.kekszalag.hu
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Vitorlázók figyelem! Hamarosan indul a Volvo High Tech Regatta!

2018-06-30

Vitorlázók figyelem! Hamarosan indul a Volvo High Tech Regatta!

A Volvo High Tech Regatta vitorlás versenyen ismét összemérhetik tudásukat a vitorlázás szerelmesei! A hazai vitorlázók egyik kedvenc versenyét idén is megrendezik! Ha szeretnél részt venni a versenyen indulóként, de ha csak nézőként látogatnál el, akkor mindenképp olvasd el cikkünket, melyben minden részletet összefoglaltunk a versenyről!

Ez a háromtestes vitorlás lesz a 2018-as Hamilton Island Race Week egyik sztárja

2018-07-03

Ez a háromtestes vitorlás lesz a 2018-as Hamilton Island Race Week egyik...

A legnevesebb ausztrál vitorlásverseny, a Hamilton Island Race Week 150. nevezője egy Vietnamban készült trimarán. Az amerikai dizájnú hajóval egy új-zélandi hajós indul. Ez a hajó nem más, mint a Romanza, ami egy 18,2 méter hosszú, háromtestes vitorlás. Sok reményt fűznek a hajóhoz, amellyel elindulnak az idei ausztrál versenyen is!

A 2018-as Race to Alaska (R2AK) döntő pillanata

2018-07-04

A 2018-as Race to Alaska (R2AK) döntő pillanata

2018. június 24-én lelkes szurkolók tömege gyűlt össze az alaszkai Ketchikan városában, hogy figyelemmel kísérjék a Race to Alaska (R2AK) első befutóit. Az Alaskan Fish House tulajdonosa szintén túlórázott, hiszen a záróra után is nyitvatartott kapuit a verseny érdekében! Cikkünkben a Federal’s Team Sail Like a Girl csapatról írtunk!

A Safram nyerte a 2018-as Kékszalagot!

2018-07-27

A Safram nyerte a 2018-as Kékszalagot!

A 2018-as Kékszalag nem igazán hozott meglepetést, maximum annyit, hogy szuperlassúságban tudtak közlekedni a hajók. Nézzük, ki nyerte a 2018-as Kékszalagot!

verseny

Szótár

Csapatépítő tréning

A csapatépítő tréning nagyon fontos esemény egy cég életében, hiszen egy ilyen esemény... Tovább

Centomiglia

Centomiglia vitorlás verseny történet Az első Centomigliát a Circolo Vela Gargnano... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes