notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló és eredménylista

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló és eredménylista

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló és eredménylista


2009/05/04
Szigethi Botond, Tóth Mátyás

A hosszúhétvégén megrendezett (2009. május 1-3.) Kereked – Egis kupáról adott élménybeszámolót Szigethi Boti (Tarzi), a Yacht Club Budapest (YCB), Team Proximo 470-es kormányosa. Mancsaftja Joó Kristóf. Eredménylistát a cikk végén találtok.

Kereked - Egis kupa 2009- Szigethi Botond 470 beszámoló

Trükkös északi szél

Az első napon (2009. május 1.) 3 futamot rendeztek 15-20 csomós (4-5 bft) szélben és gyönyörű napsütéses időben. A pályán elég nagy volt a tömeg, mivel az összes hajó osztály egy pályán versenyzett. Emiatt a pályát a parthoz közel rakták le, ami azt eredményezte, hogy forgós, pöffös északi szélben vitorláztunk. A csopaki hegyek tovább nehezítették a helyzetet, nagyban befolyásolták a szélirányt. A pálya első szakaszán a jobb, a második szakaszon pedig a bal oldal dominált. Két körös trapéz pálya volt: rajt-kreuz-raum-hátszél-kreuz-hátszél-kreuz-hátszél-raum-cél. Mentünk egy ötödiket, egy harmadikat és egy negyediket. Nemrég tértünk vissza Hyeres-ből, a balatoni körülmények és a forgolódós szél még kicsit szokatlan volt, emiatt sokszor nem találtuk a helyünket a pályán.

Mi az az RDGB?



A második nap(2009. május 2.) szintén 3 futamot rendeztek, de több izgalmat hozott. Az első futam többnyire hasonlított az első napi körülményekhez, forgós északi 8-13 csomós szél (2-3 bft), a pálya ismét közel a parthoz, először jobb, majd bal oldali dominancia. Ezen a napon sikerült összeszedni egy RDGB-t, egy első és egy harmadik helyet. Most sokan felteszik a kérdést: „Mi az az RDGB?”. Az RDGB jelentése „átlagpont”. Rögtön az első futamban a rajtnál a 4perces, más néven „I” lobogót később húzta le a zsűri, ezért nem sikerült pontos időt vennünk. Ez kihatott a futambeli eredményünkre, plusz a zsűri nem húzta le a pumpálni szabad zászlót, de az utolsó hátszél legvégénél mégis megfütyültek minket, az így szerzett büntetés miatt hátrányba kerültünk. Ezek miatt óvást nyújtottunk be a versenyrendezőség felé, hibájukat elismerték és az eddigi futam eredményeink alapján átlag pontot kaptunk erre a futamra.

Alsóörsi felhők
 

A második futamra a szél átfordult keletire és Alsóörs felől sötét felhők érkeztek. A rajtot követően az első kreuzban a mezőny egyik fele jobbra indult, másik fele pedig balra a felhők felé, azt remélve, hogy a felhőkből lejön valami durvább szél. Ez be is jött, a szél átfordult északkeletire és beerősödött 20-25 csomósra (5 bft). Ennek köszönhetően nagy előnyre tett szert a „balos” csapat. A kezdeti örömünket beárnyékolta, hogy a hátszél szakaszra a felhők elmentek és a szél is megállt 2-3 csomósra. Ezután vált igazán izgalmassá a küzdelem, a mezőny másik felét ránk fújta a maradék szél és a futam végére nagy csaták bontakoztak ki. Végül sikerült megtartani első helyünket. A Sallai Gábor – Perjés Bálint (szintén Team Proximo) páros óriási hátrányból küzdötte fel magát a második helyre, nagyot vitorláztak. Végül a versenyt ők nyerték.

Kifújt szél a harmadik futamra
 

A harmadik futamra visszatért a szél, 3-7 csomós volt. Jó rajtot csináltunk, a mezőnyt fogva jó helyen vitorláztunk, majd a mezőny közepét egy frissülő nyomás előnyösebb pozícióba helyezte. Ebben a futamban volt egyedül kifújtabb szél.

Leállós keleti az utolsó napon

A harmadik, egyben utolsó napon(2009. május 3.) tipikus balatoni „leállós” keleti szélben(0-5 csomó) kezdtünk. Rosszul rajtoltunk de jó oldalra nyitottunk, így a kreuz bóját másodikként vettük. Technikás hátszél után átvettük a vezetést, amit sikerült egy egész kreuzen át megtartanunk, majd a második kör hátszelében a leálló szélnek köszönhetően visszacsúsztunk a második helyre. A következő kreuz végére teljesen megállt a keleti, a hajónk nem megfelelő beállítása miatt még két egység elénk csúszott. Az utolsó hátszélben nagy volt a küzdés, majd a befutó előtti lee bójánál nem adták meg a belső helyet, így a másik két hajó előttünk futott be. Tegyük hozzá, mindez nulla szélben zajlott le, nem állt ki a spí és az OP-sok szokásos „Lelőni!” skandálása közepette fejeztük be a versenyt. Minden szélben tudni kell vitorlázni és alkalmazkodni a viszonyokhoz, ez nekünk most nem sikerült sajnos.
 

Szigethi Botond

Tóth Mátyás

 

EREDMÉNYLISTA

 







Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Bohém Étterem Budapest

A Pest Buda Bisztró étterem az egyik legjobb étterem Budapesten Különlegességét maga a...

A turbófeltöltő javítása

Amennyiben gépjárműve üzemeltetése során turbófeltöltőjének működésében hibát...

Céges évzáró rendezvény

A céges évzáró rendezvény esetén kifejezetten fontos a tökéletes helyszín megtalálása,...

Gerenda

A gerenda a vihart hozó kékeslilás, sötét, egyenes vonalú felhőképződmény. A gerenda...

Stopper

Stopper: kötélfogó
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlás élethez hozzátartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlás versenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbi szerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Vitorlás hírek a világ minden szegletéből- minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon velünk a világ leghíresebb vitorlás versenyeit , less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlás túrára indulsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlás versenyek

Velünk egyik vitorlás versenyről sem kell lemaradnod. Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlás versenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlás versenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Eredmények, tudósítások, információk a versenyekkel kapcsolatban, és interjúk a résztvevőkkel, vagy akár a szervezőkkel is. Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlás versenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A legújabb luxusautók, technikai kiegészítők, okostelefonok, okoseszközök, órák, divat és minden más, ami a vitorlás életmódhoz hozzá tartozik. Értesülj a legújabb divatról első kézből, és ne maradj le a legújabb technológia kiegészítőkről sem! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlás versenyhez? Itt mindent megtalálsz. A legújabb hajócsodákról sem fogsz lemaradni, azt garantáljuk, ahogyan azt is, hogy a legújabb luxusautókból sem lesz hiányod! 

Utazás a világ körül

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson, a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt. Nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. Persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk. De a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!