A Porsche első teljesen elektromos autója: Taycan.
Az új autó két modellben lesz kapható, a Turbo és a felső kategóriás Turbo S, 761 és 680 LE. A Taycan megőrzi a Porsche egyedi esztétikáját: letisztult, letisztult vonalak, egy kupé stílusú lejtős tetőfedés és teljes hosszúságú világítás, amely felidézi a 911 Carrerát. A plüss belső tér sok monitorral rendelkezik, teljesen digitális műszercsoporttal és multimédiás rendszerrel, amelyet 10,9 hüvelykes kijelzőn keresztül lehet irányítani. A német autógyártó jelentős erőfeszítéseket tett a hardveres ellenőrzések minimalizálására. Az autó elektromos hajtásának megfelelően a bőrt különböző fenntartható anyagok váltották fel.
A Taycan teljesítménye
A Taycant két kompakt elektromos motor hajtja az első és a hátsó tengelyen. Az autó különlegessége a kétfokozatú sebességváltó, amely jobban elosztja a nagy teljesítményt. Kiváló teljesítménnyel büszkélkedhet, hogy a Taycan 2,8 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/ h-ra (a Turbo esetében 3,2 alatt), és maximálisan 260 km / h sebességet ér el.
Akkumulátor
A 93,4 kWh-os lítium-ion akkumulátor a legjobban teljesítő Turbo S változat esetén akár 412 km, a Turbo esetében pedig 450 km-ig terjed. A 800 V-os technológia csak néhány percet vesz igénybe egy teljes töltésig, és egy 5 perces töltés (nagy teljesítményű töltési pontokról) elegendő a 100 km hatótávolság biztosításához.
A belső rendszer
A német ház mindig azt ígérte, hogy Taycan úgy vezet, mint egy „igazi” Porsche. Ez a Porsche 4D alvázvezérlő rendszernek köszönhető, amely valós időben elemzi az alváz összes alkatrészét, beleértve a pneumatikus lengéscsillapítókat és a Torque Vectoring rendszert, amely a vezetési körülményektől függően változtatja a kerekekre továbbított motor nyomatékát. Igényeik alapján a felhasználók testre szabhatják az autó beállításait négy vezetési mód közül választhatnak: Range, Normal, Sport és Sport Plus