Köd Kupa 2009 vitorlás verseny - Versenykiírás

Köd Kupa 2009 - Versenykiírás

tóth mátyás
hirdetes

Cikkünkben közöljük a 2009-es Köd Kupa vitorlás verseny kiírását.

Köd Kupa 2009 vitorlás verseny - Versenykiírás

Öreghegyi Köd Kupa vitorlás verseny 2009

Vitorlás túraverseny

A verseny helye és ideje:            Balatonalmádi, 2009. október 31.
A verseny rendezője:                   Balaton Masters Bt.
Felelős rendező:                          Németh Zsolt 70/383-6670
Pályafelelős:                                 Élő Vilmos 70/370-0037
A versenybíróság elnöke:           Koltay Gusztáv
Versenyorvos:                              dr. Bognár Zoltán
Versenyiroda:                               Meisel Zsófia 70/770-8023

Köd Kupa 2009  versenyszabályok

A versenyen a "Vitorlázás 2005-2009. Versenyszabályai" (továbbiakban "Versenyszabályok"), az MVSZ 2009. évre érvényes Versenyrendelkezései, az osztályelőírások ( az ezektől való esetleges eltéréseket az alábbiakban közöljük), valamint a jelen versenykiírás és versenyutasítás az érvényes.

Köd Kupa 2009 résztvevői, résztvételi jogosultság

A versenyen résztvevő személyeknek és hajóknak meg kell felelniük az MVSZ 2009. évi Verseny- rendelkezései 1. pontjában (Részvételi jogosultság), 3. pontjában (Hatósági jelzések, osztályjelzések, rajtszám), valamint 4. pontjában (Biztonsági rendelkezések) előírt feltételeknek.

Nevezhető hajóosztályok a Köd Kupára

Nevezhetők a Nagyhajós Bizottság által javasolt és a Magyar Vitorlás Szövetség által elismert hajóosztályok nyilvántartott és felmért hajói, a következő megkötésekkel:A versenytávokon egy, vagy többtestű, „nagyhajók” indulhatnak. Hajóosztály Yardstick I./A. csoport 92-es előnyszámig !Yardstick I. /B. csoport 93-99-es előnyszámig!Yardstick II. /A. csoport 100-104 előnyszámigYardstick II. /B. csoport 105-109 előnyszámigYardstick III./A. csoport 110-114 előnyszámig Yardstick III. /B. csoport 115 előnyszám felett

Köd Kupa 2009 nevezés helye és ideje

Nevezés: 2009. október 30-án 17.00-21.00 óra között, vagy október 31-én a Balatonalmádi Marathon Yacht Club (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.1.) területén működő versenyirodában 7.00-8.30 óra között.
A nevezéshez szükséges a tagsági könyv orvosi igazolással, a hajó felelősségbiztosítása és a hajó-vezetői engedély.

Nevezési díj: 4.500,-Ft/fő
Az 1991. január 1-jén és azután született versenyző a mindenkori nevezési díj felét fizeti.
Az 1995. január 1-jén és azután született versenyző (mocó) nevezési díjat nem fizet.

Versenyiroda

A Versenyiroda a nevezés megkezdésétől a Balatonalmádi MYC (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.1.) területén működik. Telefonos ügyelet ezen a helyen a verseny teljes időtartama alatt működik. Telefonszámok: 70/383-6670, 70/383-6770.

Versenyzők tájékoztatása

A Versenyvezetőség a versenyzőket a Balatonalmádi MYC (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.1.) területén elhelyezett Hivatalos Hirdetőtáblán elhelyezett Közlemények útján tájékoztatja az esetleges változtatásokról. A versennyel kapcsolatos változtatás csak kivételesen indokolt esetben hozható október 30-án este 20.00 óra után. Minden versenyző egyéni felelőssége a változásokról időben tudomást szerezni!

Köd Kupa 2009 versenypálya

Rajt: Balatonalmádi, Marathon Yacht Club előtt kb.300m-re kihelyezett lévő narancssárga bója és a Club móló előtt lehorgonyzott Rajthajó között, az első pályaszakaszra merőlegesen.

Pályajelek:

1. Kenese Marina Port előtt kihelyezett citromsárga bója (K – DK irányban).
2. Balatonalmádi Marathon Yacht Klub előtt kihelyezett narancssárga bója. A bója és a part között kell áthaladni.
3. Alsóörs irányában elhelyezett fehér bója (D – DNY).
A kenesei és alsóörsi bóját az óramutató járásával megegyező irányban kell kerülni!

Cél: Alsóörs irányából, Balatonalmádi előtt – a rajtkor - kihelyezett narancssárga bója és a Club móló előtti kék lobogót viselő Célhajó közt.(A rajt és a célvonal azonos helyen van, de célvonal az utolsó pályaszakaszra merőlegesen kerül telepítésre.).

A pályajelek elhagyása

A pályajeleket a versenyirodán kifüggesztett, illetve a mellékelt pályarajznak megfelelően kell elhagyni.
 

Rajtidő, rajteljárás

Valamennyi hajóosztály részére 2009. október 31-én szombaton 11.00 óra Az alábbi rajteljárás módosítja a „Versenyszabályok” 26. pontját.10 óra 50 perc figyelmeztető Code „V” lobogó felvonása 1 lövés10 óra 55 perc előkészítő Code „P” lobogó felvonása 1 lövés10 óra 59 perc egy perces Code „P” lobogó bevonása duda, vagy sziréna hang11 óra 00 perc RAJT Code „V” lobogó bevonása 1 lövés.

hirdetes
A versenyrendezőség a rajtnál nem alkalmazza az 1 perces szabályt, ezért korai rajt esetén a vétkes hajó, valamennyi szabályosan rajtoló hajót kikerülve, visszatérhet a rajtvonalon is. Egy hajó akkor rajtol újra szabályosan, ha előzőleg teljes terjedelmével visszatért a rajtvonal rajt előtti oldalára.

Tömeges korai rajtok esetén, illetve ha sok azonosíthatatlan hajó van a rajtvonal pálya felőli oldalán a Versenyvezetőség jogosult Általános Visszahívást jelezni (Első Helyettesítő lobogó + 2 lövés). Ebben az esetben a rajteljárás a következőképpen módosul:

Általános visszahívás esetén a megismételt „szigorított” rajteljárás:
figyelmeztető jelzése 11óra 24 perc Code „L” lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna hang előkészítő jelzése 11 óra 25 perc Coda „V” lobogó felvonása 1 lövés a szigorítás időszak kezdete 11 óra 26 perc fekete lobogó felvonása 1 lövés1 perc a rajtig 11 óra 29 perc fekete lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna a megismételt RAJT ideje: 11 óra 30 perc Code „V” lobogó bevonása 1 lövés
Ebben a szigorított, fekete lobogós esetben a rajteljárás az ISAF Versenyszabályok 30.3 szabálya szerint történik. Minden olyan hajó, amelyik a rajtjelzést megelőző egy perces időszakban a rajtvonal és számára elsőnek kerülendő bója által meghatározott háromszögében van, óvás nélkül kizárásra kerül. A kizárt hajók rajtszámát a kenesei citromsárga színű felfújható műanyag bója mellett horgonyzó motoros hajón, fekete táblán kiírják és figyelemfelhívó hangjelet adnak.
A fekete táblára felírt hajók a versenypályát azonnal kötelesek elhagyni, a versenyben szabályosan résztvevőket nem zavarhatják.
A rajteljárásnál a kölni rádiós európai pontos időt vesszük alapul. A versenyvezetőség órája - időegyeztetésre – nevezésnél az asztalra ki lesz helyezve.
A rajt előtt jelentkezni nem kell.
A rajteljárás alatt hátszélvitorla, blister nem használható, azok felvonása csak a rajt után 3 perccel engedélyezett. Ennek időpontját lövéssel jelzi a versenyrendezőség.

Rajthalasztás

A versenyrendezőség csak a hajók épségét veszélyeztető viharos időjárás, vagy más rendkívüli esemény miatt jogosult a rajtot halasztani.

Időkorlátozás

- A rajtjelzést követő 30 perc eltelte után rajtoló vitorlás el nem rajtolt hajóként kerül értékelésre.
- Az utolsó érvényesen célba érő hajó befutási ideje legkésőbb 2009. október 31-én, 17.30 óra.
Az eddig az időpontig be nem érkezett hajókat a versenyrendezőség "nem ért célba" (DNF)
jelzéssel értékeli.

Pályarövidítés

Pályarövidítés a szélviszonyok alkalmatlansága, vagy egyéb váratlan körülmény okán lehetséges.

Nyilatkozattétel

A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti.

Büntetés vállalás

Az ISAF Versenyszabályok 31.2 szabály (360°-os fordulat) és a 44.2 szabály (720°-os fordulat)
pontjaiban leírt büntetésvállalások érvényesek. Valamely büntetésvállalás teljesítéséről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.

Óvás 

Az óvást legkésőbb a Versenyvezetői hajó partra érkezése után egy órán belül kell beadni a Versenyirodán írásban.
Az óvási szándékról az óvott felet azonnal értesíteni kell, hogy adott esetben alkalmazhassa az előírt büntetésvállalást.Az elvégzett büntetésről a Versenyirodán írásban kell nyilatkozni a partra érés után, de legkésőbb 18.00 óráig.

Óvási díj : 2000.- Ft

Köd Kupa 2009 félbeszakítása

A versenyrendezőség vihar esetén félbe szakítja a versenyt, melyről a résztvevő hajókat megkísérli értesíteni.
Minden hajó felelős személye egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét. Az a vitorlás, amely bármely okból feladja a versenyt és az útvonal valamely szakaszán kiáll, köteles mindent elkövetni, hogy erről a versenyirodát értesítse. Tel.: 70/770-8023 Meisel Zsófi.

Értékelés, díjazás a Köd Kupán

Az értékelés a a Yardstick előnyszám számítási rendszerben a korrigált idő alapján történik:
- az 1., 2. és 3. helyezettek a YS.I-II., III. kategóriákban kupa és éremdíjazásban részesülnek.

hirdetes

Díjkiosztó ünnepség

Ünnepélyes díjkiosztóra 2009. október 31-én, szombaton 19,00 órakor kerül sor, helye a Balatonalmádi Marathon Yacht Club étterme, melyet 18.00 órai kezdettel Party előz meg, (részvétel csak a nevezéskor kiadott belépővel ). Pontos megjelenést kérünk, mert a később érkezők teljes körű kiszolgálását nem tudjuk biztosítani!Hozzátartozók, 2000 Ft-ért előzetesen vásárolhatnak belépőt.

Egyéb rendelkezések a Köd Kupa 2009 vitorlás versenyen

- A versenyben lévő hajók kötelesek viselni a "V" versenylobogót.
-Versenyben lévő hajó számára motor használata tilos, kivéve bajbajutott hajó számára nyújtott segítség esetén, a mentés ideje alatt, de ezt a tényt a mentést követően azonnal jelenteni kell telefonon a versenyvezetőnek.Tel.:70/383-6670, Németh Zsolt.
- Hirdetések az MVSZ 2009. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők.
- Az MVSZ elnöksége 1997. március 26-i határozata szerint: tavaink vízminőségének és tisztaságának megóvása érdekében, az ISAF (Nemzetközi Vitorlás Szövetség) 1997. novemberében tett felhívásának szellemében és értelmében, a Versenyszabályok” 69 pontja szerint megítélendő „Nagyfokú helytelen magatartás”-ként kell értékelni a vizet szándékosan szennyező magatartást. Ezért nehezen vagy nem bomló anyagot a vízbe dobni vagy beengedni szigorúan tilos. Ilyenek: üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg stb., különös tekintettel az olajra és származékaira. Amennyiben a versenyvezetőség a verseny ideje alatt, illetve a ki- és bevitorlázásnál ilyet észlel, a tiltás ellen vétő hajó(k)at a futamból kizárja és DNF-vel értékeli. (Ez módosítja az ISAF Versenyszabályok 63.1 és 88.3 /b/ pontjait)

Köd Kupa 2009 vitorlás verseny biztonsági rendelkezések

A versenyen B2 szélerősség ill. e- felett a versenyzők végig kötelesek mentőmellényüket már a kikötőből való kiinduláskor viselni és magukon tartani mindaddig, ameddig ki nem kötnek. A könnyűbúvár ruha nem helyettesíti a mentőmellényt.

A versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint:
- Valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni.
- Amennyiben a hajó(k)ra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni
Fenti rendelkezések megszegése a versenyből való azonnali, óvástárgyalás nélküli kizárást von maga után. A Versenyrendezőség fenntartja magának a jogot, hogy egyéb, a hatáskörébe tartozó intézkedéseket hozzon ezen rendelkezéseket megsértő hajók ellen!

Ellenőrzés                                                                                  

A versenyrendezőség a befutó után - szúrópróbaszerűen - ellenőrizheti a résztvevő hajók legalább
5 %-ánál, hogy
- rendelkeznek-e fenti "Biztonsági rendelkezésekben " előírt felszerelésekkel,
- a hajón tartózkodó személyek száma és kiléte megegyezik-e a nevezési lapon megjelöltekkel,
- a hirdetést viselő hajók rendelkeznek-e hirdetésviselési engedéllyel.
Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság, vagy a nevezéstől eltérő létszám, személycsere, óvást von maga után és ez a versenyből való kizárást eredményezi.

Köd Kupa 2009 rádiókapcsolat

Egy hajó sem adhat le rádióadást és nem vehet olyan rádióadást, amely nem érhető el minden hajó számára. Az e pont ellen vétők megsértik a Versenyszabályok 41. pontját, ezért óvhatók és kizárhatók.Ez alól kivétel az adott távon helymeghatározás céljából a versenyirodának leadott sms üzenetek, illetve a verseny központi információjával történt beszélgetések.
A 49/2002(XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően előírt legalább egy mobil – vízálló tokban tartott - telefon, amelyet kizárólag segélyhívásra és a versenyfeladás bejelentésére lehet igénybe venni és amelynek számát a nevezési lapon fel kell tüntetni.

Szavatosság kizárása

A versenyrendezőség és a versenyvezetőség nem vállal felelősséget sem a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmassága tekintetében, sem pedig a versenyen való részvétel során esetlegesen bekövetkező balesetekért vagy anyagi károkért. Valamennyi résztvevő saját felelősségére vesz részt a versenyen.
Szállásfoglalás: 70/315-1505- és 70/383-6770.
A résztvevő hajóknak éjszakai kikötőhelyet díjmentesen biztosítunk a verseny előtt és utáni napon is!

 

Jó szelet!

 

Forrás: vitorlazas.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

Magas biztonsági fokozatú lakat

Kompromisszummentes biztonságra van szükséged? Válassz a világ vezető lakatgyártó cégének... Tovább

Beggelés

Az orrvitorla széllel szembeni elfordítása. Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.