notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Köd Kupa 2009 vitorlás verseny - Versenykiírás

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Köd Kupa 2009 - Versenykiírás

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Köd Kupa 2009 - Versenykiírás


2009/10/28
tóth mátyás

Forrás: vitorlazas.hu

Cikkünkben közöljük a 2009-es Köd Kupa vitorlás verseny kiírását.

Köd Kupa 2009 vitorlás verseny - Versenykiírás

Öreghegyi Köd Kupa vitorlás verseny 2009

Vitorlás túraverseny



A verseny helye és ideje:            Balatonalmádi, 2009. október 31.
A verseny rendezője:                   Balaton Masters Bt.
Felelős rendező:                          Németh Zsolt 70/383-6670
Pályafelelős:                                 Élő Vilmos 70/370-0037
A versenybíróság elnöke:           Koltay Gusztáv
Versenyorvos:                              dr. Bognár Zoltán
Versenyiroda:                               Meisel Zsófia 70/770-8023

Köd Kupa 2009  versenyszabályok

A versenyen a "Vitorlázás 2005-2009. Versenyszabályai" (továbbiakban "Versenyszabályok"), az MVSZ 2009. évre érvényes Versenyrendelkezései, az osztályelőírások ( az ezektől való esetleges eltéréseket az alábbiakban közöljük), valamint a jelen versenykiírás és versenyutasítás az érvényes.

Köd Kupa 2009 résztvevői, résztvételi jogosultság

A versenyen résztvevő személyeknek és hajóknak meg kell felelniük az MVSZ 2009. évi Verseny- rendelkezései 1. pontjában (Részvételi jogosultság), 3. pontjában (Hatósági jelzések, osztályjelzések, rajtszám), valamint 4. pontjában (Biztonsági rendelkezések) előírt feltételeknek.

Nevezhető hajóosztályok a Köd Kupára

Nevezhetők a Nagyhajós Bizottság által javasolt és a Magyar Vitorlás Szövetség által elismert hajóosztályok nyilvántartott és felmért hajói, a következő megkötésekkel:A versenytávokon egy, vagy többtestű, „nagyhajók” indulhatnak. Hajóosztály Yardstick I./A. csoport 92-es előnyszámig !Yardstick I. /B. csoport 93-99-es előnyszámig!Yardstick II. /A. csoport 100-104 előnyszámigYardstick II. /B. csoport 105-109 előnyszámigYardstick III./A. csoport 110-114 előnyszámig Yardstick III. /B. csoport 115 előnyszám felett

Köd Kupa 2009 nevezés helye és ideje

Nevezés: 2009. október 30-án 17.00-21.00 óra között, vagy október 31-én a Balatonalmádi Marathon Yacht Club (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.1.) területén működő versenyirodában 7.00-8.30 óra között.
A nevezéshez szükséges a tagsági könyv orvosi igazolással, a hajó felelősségbiztosítása és a hajó-vezetői engedély.

Nevezési díj: 4.500,-Ft/fő
Az 1991. január 1-jén és azután született versenyző a mindenkori nevezési díj felét fizeti.
Az 1995. január 1-jén és azután született versenyző (mocó) nevezési díjat nem fizet.

Versenyiroda

A Versenyiroda a nevezés megkezdésétől a Balatonalmádi MYC (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.1.) területén működik. Telefonos ügyelet ezen a helyen a verseny teljes időtartama alatt működik. Telefonszámok: 70/383-6670, 70/383-6770.

Versenyzők tájékoztatása

A Versenyvezetőség a versenyzőket a Balatonalmádi MYC (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.1.) területén elhelyezett Hivatalos Hirdetőtáblán elhelyezett Közlemények útján tájékoztatja az esetleges változtatásokról. A versennyel kapcsolatos változtatás csak kivételesen indokolt esetben hozható október 30-án este 20.00 óra után. Minden versenyző egyéni felelőssége a változásokról időben tudomást szerezni!

Köd Kupa 2009 versenypálya

Rajt: Balatonalmádi, Marathon Yacht Club előtt kb.300m-re kihelyezett lévő narancssárga bója és a Club móló előtt lehorgonyzott Rajthajó között, az első pályaszakaszra merőlegesen.

Pályajelek:

1. Kenese Marina Port előtt kihelyezett citromsárga bója (K – DK irányban).
2. Balatonalmádi Marathon Yacht Klub előtt kihelyezett narancssárga bója. A bója és a part között kell áthaladni.
3. Alsóörs irányában elhelyezett fehér bója (D – DNY).
A kenesei és alsóörsi bóját az óramutató járásával megegyező irányban kell kerülni!

Cél: Alsóörs irányából, Balatonalmádi előtt – a rajtkor - kihelyezett narancssárga bója és a Club móló előtti kék lobogót viselő Célhajó közt.(A rajt és a célvonal azonos helyen van, de célvonal az utolsó pályaszakaszra merőlegesen kerül telepítésre.).

A pályajelek elhagyása

A pályajeleket a versenyirodán kifüggesztett, illetve a mellékelt pályarajznak megfelelően kell elhagyni.
 

Rajtidő, rajteljárás

Valamennyi hajóosztály részére 2009. október 31-én szombaton 11.00 óra Az alábbi rajteljárás módosítja a „Versenyszabályok” 26. pontját.10 óra 50 perc figyelmeztető Code „V” lobogó felvonása 1 lövés10 óra 55 perc előkészítő Code „P” lobogó felvonása 1 lövés10 óra 59 perc egy perces Code „P” lobogó bevonása duda, vagy sziréna hang11 óra 00 perc RAJT Code „V” lobogó bevonása 1 lövés.
A versenyrendezőség a rajtnál nem alkalmazza az 1 perces szabályt, ezért korai rajt esetén a vétkes hajó, valamennyi szabályosan rajtoló hajót kikerülve, visszatérhet a rajtvonalon is. Egy hajó akkor rajtol újra szabályosan, ha előzőleg teljes terjedelmével visszatért a rajtvonal rajt előtti oldalára.

Tömeges korai rajtok esetén, illetve ha sok azonosíthatatlan hajó van a rajtvonal pálya felőli oldalán a Versenyvezetőség jogosult Általános Visszahívást jelezni (Első Helyettesítő lobogó + 2 lövés). Ebben az esetben a rajteljárás a következőképpen módosul:

Általános visszahívás esetén a megismételt „szigorított” rajteljárás:
figyelmeztető jelzése 11óra 24 perc Code „L” lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna hang előkészítő jelzése 11 óra 25 perc Coda „V” lobogó felvonása 1 lövés a szigorítás időszak kezdete 11 óra 26 perc fekete lobogó felvonása 1 lövés1 perc a rajtig 11 óra 29 perc fekete lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna a megismételt RAJT ideje: 11 óra 30 perc Code „V” lobogó bevonása 1 lövés
Ebben a szigorított, fekete lobogós esetben a rajteljárás az ISAF Versenyszabályok 30.3 szabálya szerint történik. Minden olyan hajó, amelyik a rajtjelzést megelőző egy perces időszakban a rajtvonal és számára elsőnek kerülendő bója által meghatározott háromszögében van, óvás nélkül kizárásra kerül. A kizárt hajók rajtszámát a kenesei citromsárga színű felfújható műanyag bója mellett horgonyzó motoros hajón, fekete táblán kiírják és figyelemfelhívó hangjelet adnak.
A fekete táblára felírt hajók a versenypályát azonnal kötelesek elhagyni, a versenyben szabályosan résztvevőket nem zavarhatják.
A rajteljárásnál a kölni rádiós európai pontos időt vesszük alapul. A versenyvezetőség órája - időegyeztetésre – nevezésnél az asztalra ki lesz helyezve.
A rajt előtt jelentkezni nem kell.
A rajteljárás alatt hátszélvitorla, blister nem használható, azok felvonása csak a rajt után 3 perccel engedélyezett. Ennek időpontját lövéssel jelzi a versenyrendezőség.

Rajthalasztás

A versenyrendezőség csak a hajók épségét veszélyeztető viharos időjárás, vagy más rendkívüli esemény miatt jogosult a rajtot halasztani.

Időkorlátozás

- A rajtjelzést követő 30 perc eltelte után rajtoló vitorlás el nem rajtolt hajóként kerül értékelésre.
- Az utolsó érvényesen célba érő hajó befutási ideje legkésőbb 2009. október 31-én, 17.30 óra.
Az eddig az időpontig be nem érkezett hajókat a versenyrendezőség "nem ért célba" (DNF)
jelzéssel értékeli.

Pályarövidítés

Pályarövidítés a szélviszonyok alkalmatlansága, vagy egyéb váratlan körülmény okán lehetséges.

Nyilatkozattétel

A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti.

Büntetés vállalás

Az ISAF Versenyszabályok 31.2 szabály (360°-os fordulat) és a 44.2 szabály (720°-os fordulat)
pontjaiban leírt büntetésvállalások érvényesek. Valamely büntetésvállalás teljesítéséről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.

Óvás 

Az óvást legkésőbb a Versenyvezetői hajó partra érkezése után egy órán belül kell beadni a Versenyirodán írásban.
Az óvási szándékról az óvott felet azonnal értesíteni kell, hogy adott esetben alkalmazhassa az előírt büntetésvállalást.Az elvégzett büntetésről a Versenyirodán írásban kell nyilatkozni a partra érés után, de legkésőbb 18.00 óráig.

Óvási díj : 2000.- Ft

Köd Kupa 2009 félbeszakítása

A versenyrendezőség vihar esetén félbe szakítja a versenyt, melyről a résztvevő hajókat megkísérli értesíteni.
Minden hajó felelős személye egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét. Az a vitorlás, amely bármely okból feladja a versenyt és az útvonal valamely szakaszán kiáll, köteles mindent elkövetni, hogy erről a versenyirodát értesítse. Tel.: 70/770-8023 Meisel Zsófi.

Értékelés, díjazás a Köd Kupán

Az értékelés a a Yardstick előnyszám számítási rendszerben a korrigált idő alapján történik:
- az 1., 2. és 3. helyezettek a YS.I-II., III. kategóriákban kupa és éremdíjazásban részesülnek.

Díjkiosztó ünnepség

Ünnepélyes díjkiosztóra 2009. október 31-én, szombaton 19,00 órakor kerül sor, helye a Balatonalmádi Marathon Yacht Club étterme, melyet 18.00 órai kezdettel Party előz meg, (részvétel csak a nevezéskor kiadott belépővel ). Pontos megjelenést kérünk, mert a később érkezők teljes körű kiszolgálását nem tudjuk biztosítani!Hozzátartozók, 2000 Ft-ért előzetesen vásárolhatnak belépőt.

Egyéb rendelkezések a Köd Kupa 2009 vitorlás versenyen

- A versenyben lévő hajók kötelesek viselni a "V" versenylobogót.
-Versenyben lévő hajó számára motor használata tilos, kivéve bajbajutott hajó számára nyújtott segítség esetén, a mentés ideje alatt, de ezt a tényt a mentést követően azonnal jelenteni kell telefonon a versenyvezetőnek.Tel.:70/383-6670, Németh Zsolt.
- Hirdetések az MVSZ 2009. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők.
- Az MVSZ elnöksége 1997. március 26-i határozata szerint: tavaink vízminőségének és tisztaságának megóvása érdekében, az ISAF (Nemzetközi Vitorlás Szövetség) 1997. novemberében tett felhívásának szellemében és értelmében, a Versenyszabályok” 69 pontja szerint megítélendő „Nagyfokú helytelen magatartás”-ként kell értékelni a vizet szándékosan szennyező magatartást. Ezért nehezen vagy nem bomló anyagot a vízbe dobni vagy beengedni szigorúan tilos. Ilyenek: üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg stb., különös tekintettel az olajra és származékaira. Amennyiben a versenyvezetőség a verseny ideje alatt, illetve a ki- és bevitorlázásnál ilyet észlel, a tiltás ellen vétő hajó(k)at a futamból kizárja és DNF-vel értékeli. (Ez módosítja az ISAF Versenyszabályok 63.1 és 88.3 /b/ pontjait)

Köd Kupa 2009 vitorlás verseny biztonsági rendelkezések

A versenyen B2 szélerősség ill. e- felett a versenyzők végig kötelesek mentőmellényüket már a kikötőből való kiinduláskor viselni és magukon tartani mindaddig, ameddig ki nem kötnek. A könnyűbúvár ruha nem helyettesíti a mentőmellényt.

A versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint:
- Valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni.
- Amennyiben a hajó(k)ra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni
Fenti rendelkezések megszegése a versenyből való azonnali, óvástárgyalás nélküli kizárást von maga után. A Versenyrendezőség fenntartja magának a jogot, hogy egyéb, a hatáskörébe tartozó intézkedéseket hozzon ezen rendelkezéseket megsértő hajók ellen!

Ellenőrzés                                                                                  

A versenyrendezőség a befutó után - szúrópróbaszerűen - ellenőrizheti a résztvevő hajók legalább
5 %-ánál, hogy
- rendelkeznek-e fenti "Biztonsági rendelkezésekben " előírt felszerelésekkel,
- a hajón tartózkodó személyek száma és kiléte megegyezik-e a nevezési lapon megjelöltekkel,
- a hirdetést viselő hajók rendelkeznek-e hirdetésviselési engedéllyel.
Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság, vagy a nevezéstől eltérő létszám, személycsere, óvást von maga után és ez a versenyből való kizárást eredményezi.

Köd Kupa 2009 rádiókapcsolat

Egy hajó sem adhat le rádióadást és nem vehet olyan rádióadást, amely nem érhető el minden hajó számára. Az e pont ellen vétők megsértik a Versenyszabályok 41. pontját, ezért óvhatók és kizárhatók.Ez alól kivétel az adott távon helymeghatározás céljából a versenyirodának leadott sms üzenetek, illetve a verseny központi információjával történt beszélgetések.
A 49/2002(XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően előírt legalább egy mobil – vízálló tokban tartott - telefon, amelyet kizárólag segélyhívásra és a versenyfeladás bejelentésére lehet igénybe venni és amelynek számát a nevezési lapon fel kell tüntetni.

Szavatosság kizárása

A versenyrendezőség és a versenyvezetőség nem vállal felelősséget sem a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmassága tekintetében, sem pedig a versenyen való részvétel során esetlegesen bekövetkező balesetekért vagy anyagi károkért. Valamennyi résztvevő saját felelősségére vesz részt a versenyen.
Szállásfoglalás: 70/315-1505- és 70/383-6770.
A résztvevő hajóknak éjszakai kikötőhelyet díjmentesen biztosítunk a verseny előtt és utáni napon is!

 

Jó szelet!

 







Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Sott

Minden olyan kötelet, amellyel vitorlákat húzunk be, sott-nak hívunk. Ezek alapján van fock...

8mOD

8mOD vitorlás hajó bemutatása A 8m OD egy 8 méter hosszú, könnyű, siklótestű...

Balanszkormány

A balanszkormányon a kormány forgástengelye nem a kormánylap belépőélén, hanem hátrább...

Száling

A száling az árboc merevítő keresztrúd. A szálinggal állíthatjuk árbocunk görbületét is.

Schwert

Schwert (ejtsd: svert) - jolle leengedhetõ uszonya, oldalsodródás ellen
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlászásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!