Egy autó nem csak attól luxus, hogy mekkora élmény vezetni, vagy hogy mennyi technológiát gyömöszöl bele a gyártó, hanem hogy mekkora presztízst képviselnek. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem kell kiváló vezethetőséget, teljesítményt, és első osztályú kényelmet kínálniuk az első és hátsó üléseken. Egy igazi luxusautó több, mint egy négykerekű státusszimbólum. A csúcstechnológiás infotainment funkciók és kapcsolódási rendszerek továbbá lehetővé teszik, hogy ezeket az autókat akár guruló irodaként is használhassák azok, akiknek erre van szükségük. A következőkben 10 olyan luxusautó csodát mutatunk be, amikben mind sofőrként, mind utasként egy élmény az utazás!
Amikor a Mercedes-Benz úgy dönt, hogy egy új S osztályú autót dob a piacra, akkor a vállalati eligazítás általában (valószínűleg) valahogy úgy szól, hogy „csináljuk meg a világ legjobb autóját”. Habár külsőre talán nem olyan szemet gyönyörködtető, mint a Jaguar XJ (ami persze egyébként is ízlés kérdése), a Mercedes ezt páratlan tulajdonosi élménnyel kompenzálja.
Az S osztály minden, ami egy autónak lennie kell, és funkcionalitásában egészen ámulatba ejtő. Egy hosszú tengelytávolságú négyajtós lett, minden eddiginél erősebb torziós merevséggel, az utazás stabilitását pedig szabványos légrugós felfüggesztés biztosítja, adaptív lengésszabályzóval. A jövendőbeli tulajdonosok három benzines, és egy dízelmotoros modell közül válogathatnak.
Az S osztályt halk és kényelmes működésre tervezték, minden körülmények között. Mind városi, mind országutakon kiválóan teljesít, kormányzása pedig direkt és precíz, ahogy azt egy luxusautónak illik.
Belül nem lehet panasz a helyhiányra, ahogy a szórakoztatáséra sem, amelyet egy 31 centis infotainment képernyő biztosít a Mercedes Comand Online rendszerével felszerelve (a hátsó ülésekre is elérhető az infotainment választható opcióként).
A Range Rover legújabb, negyedik generációs modellje éppen olyan forradalmira sikerült, mint összes eddigi elődje. Ezt többek között új alumínium héjszerkezetű karosszériájának köszönheti, és annak, hogy első sorban egy luxusautóként pozícionálták, és csak másodlagosan egy 4x4-esként – habár ezzel természetesen egy cseppet sem veszít offroad teljesítményéből.
Tágas utasteréből árad a luxus és a minőség, ülései kiválóak, a sofőr pozíciója pedig hibátlan, ami meglepően könnyedén vezethetővé teszi ezt a méretes szörnyeteget, a súlyos karosszéria kiválóan csillapítja a durvább útfelületeket.
Az autó maga nehéz, de a súly a Range Rover esetében elképesztő vezetési (és általánosságban utazási) élménnyel jár. Kevés autóban érezheti magát annyira különlegesnek az ember, mint ebben a 4x4-esben.
Sokak nagy örömére kezdenek elterjedni a prémium elektromos autók. Voltak már gyorsak, nagyon gyorsak, kicsik, nagyok, drágák, megfizethetőbbek, és némelyik még a négykerék-meghajtással is kacérkodott. De egyik sem kínált még annyi fedélzeti luxust, mint az Audi első zéró kibocsátású modellje, az E-tron Quattro. Ez az Audi négykerék-meghajtást (és ahhoz illő teljesítményt), illetve SUV-khoz mérhető utasteret, kényelmet, és használhatóságot kínál, de ami miatt igazán kiemelkedik a közegből, az a páratlan komfortérzete és kifinomultsága.
Az Audi luxus elektromos autója természetesen korszerű technológiai felszereltséggel érkezett. A 150kW-os nyilvános gyorstöltésnek, és az átlagban 320-400 km-es hatótávval az E-tron Quattro lényegesen használhatóbb, mint sok másik jármű ebben a kategóriában. Ez jelenleg az elektromos luxusautók csúcsa.
Talán biztonságosan kijelenthetjük, hogy a Tesla Model S volt az első jármű, ami hitelessé tette az elektromos autókat, hiszen versenyképes luxust, sebességet, és használható hatótávot biztosított a tulajdonosoknak.
A Model S négy különféle akkumulátor-opcióval rendelhető, amelyek közül a legerősebb egy 100kWh csomag a maga állítólagos 630 kilométeres hatótávjával. Persze ennek eléréséhez nagyon óvatosan kell vezetni a Model S-t, de még ennek 80%-ával is bőven a legnagyobb hatótávolságú elektromos autó a piacon.
A Model S egy szuper négyajtós erejével képes kilövellni álló helyzetből, de ami még ennél is lenyűgözőbb, hogy milyen precízen be lehet állítani a tempóját, és hogy milyen halkan képes suhanni az utakon. Luxus felszereltsége nem igazán hagy kívánnivalót maga után, tágas, halk utastere és hatalmas csomagtartói pedig további plusz pontoknak számítanak.
A legújabb Audi A8-as egy még a Mercedes S osztályénál is korszerűbb alvázat, erőátviteli rendszert, és technológiai felszereltséget kínál, köztük a világ jelenleg legfejlettebb, gyártásban lévő önálló vezetési rendszerével – legalább is az Audi ígérete szerint.
A leendő tulajdonosok turóbmotorok – egy 282bhp-s dízel, vagy egy 335bhp-s benzines – közül választhatnak, egy négykerék-meghajtású kialakítással, és egy 48V-os elektromos rendszerre, ami enyhén hibrid jelleget kölcsönöz az autónak.
A minőségtől izzó utastér olyan, mintha úgy tervezték volna, hogy túlélje az emberiséget, habár eleganciájában és hangulatában elmarad az S osztálytól (persze ez szintén csak ízlés kérdése). Az autó vezetése könnyű és élvezetes, habár nem olyan párnázott és luxus, mint közvetlen német versenytársáé.
1977-es megjelenése óta a BMW 7-es sorozata a Mercedes S osztály árnyékába kényszerült, azonban a legújabb modell a gyártó eddigi legelszántabb kísérlete arra, hogy a luxus négyajtósok piacának élére törjön. Az új 7-es opcionális adaptív légrugós felfüggesztést, csúcstechnológiás infotainment rendszert és kényelmi funkciókat kínál, illetve két tengelytávolság, és hátsó- vagy négykerék-meghajtású kialakítás közül is választhatunk.
Az utastér tágas, és a használhatóság illetve integritás érzetét ébreszti az emberben, habár a szegélyezés talán kissé túlzottan hasonlít a kevésbé luxus négyajtós BMW-khez, és hiányzik belőle az a bizonyos pompa, amit az ember egy ilyen modelltől elvárna. A motorok halkak, erősek, és hatékonyak, az irányítás pedig még a versenytársakénál is precízebb, habár az elszigeteltség nem olyan jó minőségű.
Az XJ már 1968 óta a Jaguar négyajtós felhozatalának élén volt, és a legújabb verzió egy magabiztos előretekintés a cégtől a feltámadásra.
A sportos jellegre nem csak a letisztult vonalak utalnak, ugyanis az érzést a kiválóan kezelhető karosszéria is megerősíti. Az XJ utastere egy olyan szintű stílust és drámát kínál, amire a német vetélytársaknak még mindig nem sikerült rátalálniuk, még akkor sem, ha a felhasznált anyagok minősége illetve a technológiai felszereltség némileg elmarad a versenytől.
A BMW X7-es egy hétüléses álomautó meghosszabbított tetőszerkezettel, amelyet összesen négy összeállításban (két turbódízel és két turbóbenzines) lehet beszerezni, amelyek közül az M50d verzió 394bhp-t kínál.
Az úton az X7-es jól kezeli saját súlyát és terjedelmét, és még a kanyarokban is meglepően precíznek és mozgékonynak érződik. Még a dízeles összeállításban sem érződik nehéznek kellő nyomatékot szerezni az autó előrelendítéséhez, mindezt kényelmes, jól kontrollálható körülmények között.
Legnagyobb hátulütői talán a kissé hétköznapi utastér, amiben nem találunk sok különleges felhasznált anyagot, ami elkülöníthetné a modellt a BMW olcsóbb SUV-itól, és az a megosztó lökhárító design.
A 5-ös GT leváltására érkezett ötajtós, ferdehátú BMW egy érdekes, habár különös választás a luxus utazás szerelmeseinek.
A 6-os GT ugyan azt a tengelytávolságot kapta, mint a 7-es sorozat, de az alacsonyabb tető ellenére megőrizte az 5-ös GT ülésmagasságát. Az utastér kényelmes, luxus, és jól felszerelt, kellő helyet biztosítva 4 utas számára.
296bhp-s dízelmotorja magabiztos erőt biztosít az összkerék-meghajtású rendszer számára, habár meg kell dolgozni egy kicsit, hogy mind a hat henger hallhatóvá váljon. Habár nem olyan elegáns, mint egy Aston Martin, vagy annyira luxus megjelenésű, mint vetélytársai, a 6-os GT egy rendkívül tágas és kényelmes modellre sikeredett.
Az új LS egy drasztikus stílusváltáson esett át, utastere pedig egyszerre érződik modernnek, és luxusnak, méghozzá egy szerethetően hagyománybontó módon.
Az LS nem tűnik kifejezetten luxus terméknek. A 3,5 literes hibrid V6-os motornak keményen kell dolgoznia, hogy megbirkózzon az autó 2420 kilós súlyával, és habár kezelése nagyon is kellemes, egy hangos és nyers vezetési élményt kínál.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt. Ha pedig Balatonfüreden konferencia helyszín érdekel, akkor a Vinifera 5* Superiort ajánljunk!
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!