A Teamorigin és a Luna Rossa került az utolsó negyeddöntőbe a Louis Vuitton PS Kupán

hirdetes

Louis Vuitton Pacific Series

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Louis Vuitton Pacific Series 2009
Auckland, New Zealand

Az előfutamok során a csapatok kegyetlen versenyt folytattak egymással a Rangitoto csatornán, hogy bebiztosítsák a helyüket a Louis Vuitton Pacific Series utolsó negyeddöntőjébe.

Brit és olasz csapat jutott az utolsó negyeddöntőbe a Louis Vuitton Pacific Series versenyen

Louis Vuitton Pacific SeriesA Peter Holmberg (ISV) által irányított olasz Luna Rossa csupán egyetlen másodperccel nyert a China Team előtt, miközben a brit TEAMORIGIN a francia Pataugas K-Challenge ellen küzdött. Szerencsétlen módon a francia csapat büntetőt kapott, amely visszavetette őket a versengésben, így a brit TEAMORIGIN csapat került ki győztesen a futamból.

A következő nap folyamán a TEAMORIGIN mérkőzik meg a Damiani Italy Challenge csapattal az utolsó negyeddöntőben. A másik negyeddöntős a BMW Oracle Racing, akik a Luna Rossa ellen állnak rajtvonalhoz. A szerdai futam során dől el, hogy ki lesz a svájci nemzetiségű Alinghi ellenfele a kihívók kupájában. A győztes kihívó pedig pénteken, illetve szombaton az Emirates Team New Zealand csapattal szemben bizonyíthatja a rátermettségét egy hét futamos verseny során.

hirdetes

Holmberg győzelme a Luna Rossa büntetőköre után realizálódott. A brit Ian Williams (GBR) által vezetett China Team a büntetőt 30 másodperccel a kezdés előtt érvényesítette. Holmberg, a büntetés tudatával a feje felett küzdött, és vette át a vezetést, amit a futam végéig 150 méteres előnyre növelt.

„A versenyek alatt már igen sok büntetést kaptam – nyilatkozta Holmberg -, azonban igazán kemény dolog egy 24 tonnás hajóval 360 fokos fordulatot venni úgy, hogy a hajó folyamatosan előre haladjon.”

A másik ágon, szintén a bennmaradásért vívott kemény küzdelmet egy újabb büntetés színesítette. Ainslie kiemelkedő teljesítményt nyújtott a hajó baloldalon tartásában, ezáltal irányváltásra kényszerítve a K-Challenge kormányosát, Sébastien Col-t (FRA). A brit hajó megvédte ugyan a pozícióját, azonban a franciák egy párbajt kezdeményeztek, amely kiegyenlítette a küzdelmet.

hirdetes

A TEAMORIGIN csapatnak a bóját a K-Challenge előtt sikerült megkerülnie, 9 másodpercet ráverve a küzdőfélre. Azonban a brit spinakkerrel problémák adódtak, így a hajó lelassult, esélyt adva a K-Challenge hajónak, hogy beérje őket. A kibontakozó dráma során Ainslie két alkalommal is szélirányba fordította a hajót. A franciák időt vesztettek egyrészt a büntetés miatt, másrészt azzal, hogy nem tudták időben helyrehozni a spinakkert, amely korábban középen meghajlott. Ainslie vezette ezek után a futamot abban a biztos tudatban, hogy a franciáknak még le kell róniuk a kiszabott büntetőkört.

A két futam befejeztével a szelek is elálltak. A hosszú, eredménytelen várakozás a szélre a meleg, nyirkos és párás körülmények között délután 4 órakor ért véget.
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Mesterházy-Nagy Ákos

Mesterházy-Nagy Ákos (Piri) életrajz Mesterházy-Nagy Ákos 1988-ban született és... Tovább

Bumlift

Bumlift: nagyvitorla pihentetõ kötél (másnéven "dirk") Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.