Pünkösdi Regatta (TVSK) vitorlás verseny versenykiírás és eredmények 2009. május 30.- 2009. június 1.

Kövess minket facebookon!
Főoldal > Pünkösdi regatta 2009 versenykiírás

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Pünkösdi regatta 2009 versenykiírás


2009/05/16

Forrás: tvsk.hu

Cikkünkben közöljük a 2009-es Pünkösdi Regatta vitorlás verseny (2009. május 30.- 2009. június 1.) versenykírását, valamint a verseny után az eredménylistát is!

Pünkösdi Regatta 2009 versenykiírás

27. P Ü N K Ö S D I  R E G A T T A Nagyhajós Túraverseny 2009. május 30 - június 01.

V E R S E N Y K I Í R Á S

Balatonföldvár – Keszthely vízterületen

A TVSK-AIS-AHICO Kupa futamai  (1., 2. és 3. futam 2009. május 30-31, június 01.)
A Balaton Kupa 3. és 4. futama (2009. május 30-án és június 01-én).
Keszthely város nagydíja a Wunderlich Borászat Kupájáért (2009. május 31-én).

Névadó támogatók: AIS HOLDING és AHICO Biztosító Zrt.
                                    
Rendezők: a Túravitorlás Sportklub és a Keszthelyi Yacht Club

Versenyvezető: Igali Györgyné Csilla (tel: 06-20 966 3469 )
Versenybíróság elnöke: Regényi Zsolt  (tel :06-30 389 1264 )
Versenyorvos:    dr. Szűcs Tamás     ( tel: 06-30 911 7819 )
Mentés vezetője:  Kőváry István  ( tel: 06-330 680 5531

Alkalmazott szabályok: A versenyen a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) versenyszabályai (RRS 2009-2012 ), az MVSZ 2009-re vonatkozó Általános Versenyutasítás és Versenyrendelkezései, a Biztonsági szabályzat, a kiírt hajóosztályok osztályelőírásai, valamint a jelen versenykiírás érvényesek.

Hirdetés: Az ISAF Hirdetési Rendelkezései 20. Pontja szerinti „C” kategória
A verseny résztvevői: Az MVSZ Versenyrendelkezései 1. pontja szerint.

Nevezhető vitorlás hajók: Az MVSZ által elismert, nyilvántartott és felmért hajóosztályok egytestű hajói és az ezekbe az osztályokba sorolható külföldi hajók, úgymint: Összevont cirkáló osztály (8R,6R,75-ös, 55-ös, 40-es), 70-es, 50-es, 30-as cirkáló, Europa 30-as és 22-es cirkáló, Dragon, 33-as, Asso 99, Sudár Regatta, Sudár Sport, 8M One Design, Regina, Nautic, Eliott 770, Scholz 22-es, J-24-es, Dolphin, 25-ös Jolle,
Yardstick I/1 csoport ( YS 89 és alatta) fehér szalag,
Yardstick I/2 csoport ( YS 90-99 ) piros szalag,
Yardstick II   csoport (YS 100-109 ) sárga szalag,
Yardstick III/1 csoport( YS 110-115 ) zöld szalag,
Yardstick III/2 csoport (YS 116 és felette ) narancs szalag.

A felsorolásban nem szereplő egytestű hajóosztályok (pl. Star, Soling ) a YS számuk szerinti Yardstick csoportban kerülnek értékelésre. A külföldi lajstromban lévő hajókat a típusnak megfelelő hazai, ennek hiányában a német YS száma szerinti YS csoportban értékelik. Azon külföldi hajókat, melyeknek sem magyar, sem német YS száma nincs, egységesen a YS-I csoportban, 65-ös YS számmal értékelik
A YS csoportokban indulók, a vitorlán viselt jelzésüktől függetlenül, a fent megjelölt szalagokat kell viseljék (méret: 5-7 cm x 1 m) a hátsó (ennek hiányában a jobb oldali) merevítőn.

Minden hajónak rendelkeznie kell érvényes felelősségbiztosítással, melynek hiányában a nevezést a versenyvezetőség visszautasítja

 

Nevezés ideje a Pünkösdi Regatta  versenysorozat összes futamára

  • 2009. május 26-án (kedden), 17.00 - 19.00 között a Budapest, II. ker. Keleti Károly u. 13. szám alatt (a FIDESZ klubhelyiségében), vagy
  • május 29-én  pénteken, a Balatonföldvári Kikötőben - a Magyar Tenger Étteremben, 18-20 óráig

A rendezőség a fenti időpont után nem fogad el nevezést, a verseny
napján - vízen - nevezni nem lehet. Kérjük a részvételi jogosultságokat igazoló dokumentumokat (hajólevél,   biztosítási  kötvény, kék-könyv, hajóvezetői engedély, stb.) a nevezésre  
elhozni és bemutatni.

A Pünkösdi Regatta 2009 nevezéssel kapcsolatos információ:

 dr. Tormási György   ( 06-70-332 4531,
 Igali Györgyné Csilla ( 06-20-966 3469)
 Kola Dániel                  (06-30-913-26-76)

 

Pünkösdi Regata 2009 nevezési díj:

6.000.- Ft/ fő ( MVSZ tagsággal nem rendelkezők 12.000.- Ft/fő,
a TVSK és a KYC  igazolt sportolói 3000 Ft/fő. 1991. január 1. után született versenyzők a nevezési díj felét fizetik. A mocók (1994. január 1. után születettek) nevezési díjat nem fizetnek.

Pünkösdi Regatta 2009 versenypálya:

Május 30-án:

Balatonföldvár  -  Keszthely (TVSK-AIS-AHICO Kupa 1. futama és
                       a Balaton Kupa 3. futama).

Május 31-én:

1. pálya: Keszthely - Szigliget - Zala torkolat - Keszthely, vagy

2. pálya: Keszthely - Szent Mihály Domb - Zala torkolat- Keszthely,  időjárástól függően. A  pályát a Versenyvezetőség a helyszínen a verseny napján reggel 8,30-ig a keszthelyi rendezvénysátorban elhelyezett hirdetőtáblán közli és a rajthajón az „1”-es vagy „2”-es számlobogó kerül kitűzésre, mely a futam alatt  kitűzve marad. (TVSK-AIS-AHICO Kupa 2. Futama és Keszthely Város Nagydíja a Wunderlich Borászat Kupájáért futam).

Június 01-én:

1. pálya: Keszthely - Fonyód -Ábrahámhegy

2. pálya: Keszthely - Ábrahámhegy

Amennyiben az 1. pálya szerint kell versenyezni, úgy külön jelzés nincs, ha a 2. pálya szerint kell versenyezni, akkor a rajthajón „C” lobogó kerül kitűzésre, mely a futam alatt kitűzve marad.  Ha az 1. pálya szerinti rajtra kerül sor, az időjárástól függően a Fonyódi pályajelnél a Versenyvezetőség rövidítheti a futamot „S” lobogó kitűzésével. (TVSK-AIS-AHICO Kupa 3. futama és a Balaton Kupa 4. futama).

Pünkösdi Regatta 2009 pályajelek:

Május 30-án Rajtvonal: Balatonföldváron a kikötőtől kb. 1.000 m-re ÉNY-ra kitűzött vonalszakasz, melynek parttól távolabbi végét a rajthajó, a parthoz közelebbi végét sárga felfújtható bója jelöli.

Célvonal: Keszthelyen a BAHART kikötőtől kb. 300 m-re DK-re kitűzött vonalszakasz, melynek É-i végét a célhajó, a D-i végét sárga felfújható bója jelöli.  Május 31-én  Rajtvonal: Keszthelyen a BAHART kikötőtől kb. 300 m-re DK-re kitűzött vonalszakasz, melynek É-i végét sárga felfújható bója, a D-i végét a rajthajó jelöl

Pályajel Szigligeten: a kikötőtől kb. 800 m-re DNy-ra, sárga felfújható bója, amelyet jobb kézről kell kerülni.

Pályajel Szent Mihály Dombnál: a parttól kb. 600 m-re DNy-ra elhelyezett sárga felfújható bója, melyet jobb kézről kell kerülni. Pályajel Zala torkolatnál: sárga felfújható bója, amelyet jobb kézről kell kerülni.

Célvonal: Keszthelyen a május 30-i futamnak megfelelő pozíció.

június  01-én: Rajtvonal a május 31-i futamnak megfelelő pozíció.

Pályajel Fonyódon: a TVSK kikötőtől ÉNY-ra a marás vonalától kb. 200 m-el beljebb elhelyezett sárga felfújható bója, melyet 12-én bal kézről kell kerülni. A pályajel koordinátái: N 46° 45,37’; E 17° 33,73’.
Amennyiben pályarövidítésre kerül sor, akkor a célvonal a bója és attól jobbra eső célhajó közötti egyenes.
Célvonal Ábrahámhegyen: a TVSK kikötőtől kb.200 m-re D-re, kitűzött vonalszakasz, melynek ÉNy-i végét sárga felfújható bója, DK-i végét a célhajó jelöli. Az ábrahámhegyi TVSK kikötő bejáratának koordinátái: N 46° 48,57’; E 17° 34,23’.

A rendező motorosok narancssárga lobogót viselnek. Rajt, rajteljárás:
Az alábbi rajteljárás módosítja a „Versenyszabályok” 26. pontját.
A rajtok előtt jelentkezni nem kell.
Rajt időpontja: május 30-án és május 31-én, valamennyi hajóosztálynak egyszerre.
Jelzés Lobogó Időpont Hangjel
Figyelmeztető  V lobogó   9. 50 1 lövés
Előkészítő P lobogó   9. 55 1 lövés
1 perces
Rajt  P lobogó le
V lobogó le   9. 59
10. 00 1 duda
1 lövés

 

 

Rajt időpontja: június 01-én, valamennyi hajóosztálynak egyszerre.

Jelzés Lobogó Időpont Hangjel
Figyelmeztető  V lobogó 8. 50 1 lövés
Előkészítő P lobogó 8. 55 1 lövés
1 perces
Rajt
 P lobogó le
V lobogó le 8. 59
9. 00 1 duda
1 lövés


Egyéni visszahívás esetén a „P” lobogó jelentése szerint, a rajvonalon visszatérve lehet javítani (nem kell kerülni a „végeket”). Általános visszahívás esetén az Általános Visszahívást jelző zászló 1 hangjellel történő bevonását követő 1 perc múlva kezdődik az új - fent leírt 5 perces időközi - rajteljárás. (ez az idő legkevesebb 4 perccel, legtöbb 19 perccel az eredeti rajt után történik.) Ha az új rajteljárás kezdete ennél több időt igényel, akkor halasztást kell jelezni.

Rajteljárás alatt hátszélvitorla, blister nem lehet felhúzva az árbocvonal előtt, azok „ kilobbantása” csak a rajtjelzés után 3 perccel engedélyezett. Ennek időpontját egy hangjel jelzi. Ezen előírás megsértői ellen a versenyvezetőség óvást nyújt be.

A versenyző hajókról a külmotort legkésőbb a figyelmeztető jelzésig – kizárás terhe mellett – le kell szerelni. Ez az utasítás módosítja a Versenyszabályok 63.1 pontját!

Időkorlátozás: A rajtjelzést követő 20 percig lehet érvényesen elrajtolni.
Célba érési határidő: május 30-án 23 óra, május 31-én 16,30 óra, június 01-én 18 óra

Nyilatkozattétel: A célvonalon való áthaladással a verseny szabályszerű teljesítését jelzi a versenyző hajó.
Célba érés után a versenyvezetőség a hajók 5 %-ánál - óvás terhe mellett - ellenőrizheti a biztonsági felszerelések meglétét.

Óvás: A Versenyszabályok 61. pontja szerint lehetséges. Az óvó lobogót az óvást követően a célba érésig viselni kell. Az óvási szándékot a célhajónál kötelezően jelenteni kell.
Óvási határidő: május 30-án és 31-én a célhajó partra érkezését követően 1 órán belül, a Versenyvezetőnél. Az óvástárgyalás ideje, helye, az óvásban érdekeltek rajtszámának a hirdetőtáblán történő kiírásával kerül közlésre az óvási határidő lejártát követő 30 percen belül.
Június 01-én az óvást a célba érkezést követően egy órán belül a célhajón kell beadni. Az óvástárgyalás helyét, idejét az érdekeltekkel a versenybíróság írásban közli. A tanú értesítése az érdekelt fél feladata.

Óvási díj nincs.

Értékelés: Osztályonként és YS számítás (korrigált) szerinti legkisebb pontrendszer.
A TVSK-AIS-AHICO Kupát az a hajó nyeri, aki a három futam alapján elért legtöbb pontot kapja. Legkisebb pontrendszer szerint elért hely, arányosítva az adott osztályban indultak számával, de a 10-nél nagyobb létszámú osztályoknál 10 hajóval kerül kiszámításra. Pontegyenlőség esetén az utolsó (harmadik) futamban elért eredmény dönt. Ha ezután is fennáll a pontegyenlőség, akkor az a hajó a győztes, akinek a második futamon, ha ez sem dönt, akkor az első futamon jobb az eredménye. Ha a pontegyenlőség ezután is megmarad, akkor a díjkiosztón megtartandó nyilvános sorsolás dönt.
A futamok összesített eredménye alapján az osztályok első három helyezettje kupa és érem díjazásban részesül. Osztályonkénti díjazásnál 3 indulóig az első, 5 indulóig az első és második, 6 vagy több induló esetén az első három helyezett részesül díjazásban.
Ez a díjazás érvényes a TVSK Kupa és a Keszthely Város Nagydíja futamaira is.

Az AIS HOLDING által felajánlott különdíjat - 150.000 EURO lejárati értékű AHICO járadék-kötvény 4.000 EURO értékű első éves díját - az első futamban indult összes hajó YS számítás szerinti, korrigált , legjobb időt futó hajó kapja.

Keszthely Város Nagydíját, a Wunderlich Kupát a május 31-i futam abszolút sorrendben az első helyen befutó hajó kapja, a legénység tagjai pedig 30.000 Ft értékű Lloyd vásárlási utalványt kapnak. Hajóosztályonként az első helyezett kupa- a második és harmadik helyezett érem díjazásban részesül.

 

Pünkösdi Regatta 2009 díjkiosztó:

Május 31-én, Keszthelyen a Hullám Szálló előtt.


A 2009. évi TVSK-AIS-AHICO Kupa eredményhirdetésére a 2010. évi Pünkösdi Regatta keretében kerül sor.

Biztonsági előírások a Pünkösdi Regatta 2009-es vitorlás versenyen:

- A versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint:

  • valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni.
  • amennyiben a hajóra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni, amelyet B.3 szélerő felett a cockpitten kívül tartózkodó versenyző(k) a mentőmellény viselése mellett is köteles használni.
  • A 49/2002 (XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően kell lennie egy (vagy több) mobiltelefonnak, amely alkalmas arra, hogy a legénység havaria esetén értesítse a versenyvezetőt.
  • Minden hajóra ajánlott a GPS műszer, hogy havaria esetén a bajba jutott hajó pontosan meg tudja adni helyzetét.
  • A versenyzők kötelesek folyamatosan élénk színű mentőmellényt viselni, ha a balatoni viharjelző rendszer I. fokú (45 villanás/perc) illetve II. fokú (90 villanás/perc) viharjelzést mutat (már a kikötőből való kiinduláskor is)!.
  • Napnyugtától napkeltéig a kivilágítás szempontjából valamennyi, a versenyen résztvevő hajóra a Hajózási Szabályzat vonatkozó rendelkezései lépnek hatályba, az előírt fények használata folyamatosan kötelező, ennek hiánya kizárási ok. („Versenyszabályok” 63.1 szabály módosítása).

Egyéb rendelkezések, információk:

Május 29-én Balatonföldváron, május 30-án és 31-én a keszthelyi régi mólón, valamint a Phőnix (Libás) kikötőben a verseny résztvevői kikötő használati díjat nem fizetnek.

Érvényes rajttal elindított futamot a versenyvezetőség kedvezőtlen időjárás esetén sem szakít félbe. Minden kormányos saját felelősségére dönt a verseny folytatásáról, vagy feladásáról.

„Nagyfokú helytelen magatartás”-ként kell értékelni a vizet szándékosan szennyező magatartást. Ezért szigorúan tilos bármilyen szennyező anyagot a vízbe dobni vagy beengedni! Ilyenek: üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg, ételmaradék, almacsutka, stb.,
KÜLÖNÖS TEKINTETTEL AZ OLAJRA ÉS SZÁRMAZÉKAIRA!
A fenti szabályozás ellen vétőket a Versenyvezetőség a Versenyszabályok 69.1(a) és 69.1(b)(2) pontja, valamint a 64.1(c) pontja szerint eljárva, a futamból kizárja és DNE-ként értékeli.
A versenyen előforduló bármilyen károkozásért vagy személyi sérülésért a rendező egyesület, illetve a versenyrendezőség semmiféle felelősséget, vagy szavatosságot nem vállal.


Május 30-án este „Móló Parti” a KYC rendezésében,
Május 31-én eredményhirdetés, vacsora, zene-tánc a TVSK rendezésében.
A rendezvényekre minden résztvevőt és közreműködőt szeretettel várunk.

Jó szelet kívánnak a rendező egyesületek, a névadók és a támogatók.

Névadó főtámogatók: AIS HOLDING és AHICO Biztosító Zrt.

Támogatók: ALFA-MED Kft., ara-Lloyd Shoes Hungária Kft.,  BCC Technology, BH Zrt., CITROEN, Fly VOKURKA, Fundák-NORS Vitorla, ILCSI Kozmetika, Keszthely Város, Keszthelyi Yacht Club, Magyar Tenger Étterem, OSIECKO Pívo,  SEIKO Kft., Új Magyarország, West Port Kft., Wunderlich Borászat, Zwack Magyarország Rt.

„ Tízparancsolat” az ütközések elkerülésére

1.) A bal csapáson közlekedő hajó térjen ki a jobb csapáson haladó hajónak [10. szab.]. (A hajó szélfelőli oldalának megfelelő csapáson van. [def.]).
2.) Azonos csapáson haladó, fedésben lévő hajók közül a szél feletti hajó térjen ki a szél alatti hajónak [11. szab.]. (Az a vitorlás van szél felől, amelyik közelebb van a szél felé, a széltől távolabbi hajó a szél alatti [def.]).
3.) A tisztán hátulról érkező hajó térjen ki az előtte lévőnek [12. szab.] (Egy hajó tisztán hátul van, amikor teste vagy felszerelése a másik hajó testének leghátsó pontjában, a hajó hossztengelyére mérőlegesen húzott, képzeletbeli egyenes mögött van. Ha azonos csapáson vannak, és egyik sincs tisztán hátul, akkor fedésben vannak.[def.]).
4.) Minden hajónak - az ésszerűség határain belül - el kell kerülnie a másik hajóval való érintkezést. Ennek ellenére egy útjogos hajónak nem kell cselekednie mindaddig, amíg nem nyilvánvaló, hogy a másik hajó nem tér ki és csak akkor büntetendő, ha kárt vagy sérülést okozó érintkezés történt. [14. szab.]
A Versenyszabályok az ütközések elkerülésére születtek, nem offenzív versenytaktika céljából.
5.) Egy útjogos illetve irányt változtatni szándékozó hajó mindig hagyjon időt és helyet arra, hogy a másik hajó kitérhessen.[15-16. szab.]
6.) Az a hajó, amely egy jeltől számított három hajóhossznyi! távolságnál külső pozícióban van, adjon helyet a jel megkerülésére a belső pozícióban lévő hajó(k)nak. [18. szab.] (Jel egy olyan tárgy, amit a versenyutasítás szerint előírt oldalon kell elhagyni [def.]).)
7.) Az éppen fordulást végző hajó térjen ki minden olyan hajónak, amely nem fordul [13. szab.]
8.) Amely hajó feladta a versenyt, vagy nem versenyez, térjen ki a versenyben lévő hajók elől.
(Egy hajó az előkészítő jelzésétől van versenyben mindaddig, amíg célba nem ér, fel nem adja a versenyt illetve amíg a versenyvezetőség valamilyen módon nem szakítja meg a versenyt.)
9.) Ha egy hajó megsértett egy szabályt, tegye jóvá büntetéssel [Alapelv]. Útjogszabályok megsértéséért 720º-os fordulót kell tenni (két teljes fordulás vagy perdülés, [44. szab]). Pályajel érintésért 360º-os forduló a büntetés [31.2. szab.]. Durva szabálytalanság esetén ki kell állni a futamból.
10.) Jobb megadni egy elsőbbséget illetve szükség esetén vállalni egy büntetést, mint órákat tölteni az óvástárgyaláson.
A fenti 10 pont csak a tájékoztatást szolgálja, az alaphelyzetekre nyújt megoldást. A teljes és pontos szabályok (amelyek a kivételeket is tartalmazzák) az alábbi dokumentumokban érhetők el:
• A Vitorlázás versenyszabályai  2009-20012  (RRS) (angol és magyar nyelven    
   letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont alól).
  A változások külön megjelölve, érdemes tanulmányozni!
• Az MVSZ által kiadott általános szabályok (pl. Versenyrendelkezések, YS 
   szabályzat, stb. letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok menüpont
  alól);
• Az Általános Versenyutasítás (letölthető a www.hunsail.hu oldalról a Szabályzatok
   menüpont alól);
• Az érintett osztály osztályelőírásai;
• Az adott verseny kiírásában meghatározott szabályok.
 





Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Művészeti előadás

A művészeti előadás a művészetek teljes körét átfogó bemutató, beszélgetés, s egyfajta...

Fogyás

A fogyás gyakran fontos lehet a vitorlázó számára is, hiszen a vitorlázás mégis csak egy...

Idegenvezető tanfolyam

Idegenvezető tanfolyam   Az idegenvezető az egyik legérdekesebb szakma, amelyet...

Élesedés

A szélhez viszonyított olyan irányváltoztatás, melynek során a haladási irány és a...

Legénybúcsú helyszín Budapest

Íme, egy méltán híres legénybúcsú helyszín Budapesten!. Természetesen a...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt. Ha pedig Balatonfüreden konferencia helyszín érdekel, akkor a Vinifera 5* Superiort ajánljunk! 

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.