notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Retro Autók

hirdetes

Retroautók! "Szív, sűrít, gyújt, kipufog!"

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

 

Ha kimegyünk az utcára, már csak elvétve láthatunk egy-egy pöfögő Polskit, döcögő Trabantot. Ha vidékre utazunk, még előfordul, hogy találkozunk egy-egy régi időket idéző Ladával, Wartburggal.  A keleti kocsik ideje a rendszerváltás idején lejárt, de mindenképpen sok emléket őrzünk szívünkben velük kapcsolatban.

 

Retroautók

 

 Polski

 

A „Kispolszki”, „Kispolák”, “Kispók” beceneveken elterjedt pöfögő kis autó első példányát 1967-ben szerelték össze, és ’68-tól kezdték el legyártani az első Fiat márkákat. Jellemzően a 60-as évek dizájnjára emlékeztetet a belső kialakítása a műbőr üléssel. Rövid távokra városi cirkálásra még mindig alkalmas kisebb forgalmú városokban, vagy nyugdíjas, illetve hobby autónak tökéletes, csak jól nézzük meg mit veszünk, és ne csodálkozzunk, ha a szerelőt is meg kell látogatnunk időnként. Aki nyugati autóból ül át egy ilyen kis régi csodába, számítson rá, hogy a modernebb változatok is még kézi szivatóval indulnak, valamint a gáznak és kuplungnak is jobban oda kell lépni. Furcsa érzés keríthet minket hatalmába, ha sűrű, gyors városi forgalomba keverdeünk egy ilyen 90 km/h sebességgel haladó pöfögővel, ekkor érezhetjünk igazán a különbséget a keleti és nyugati autók között. Old Timer kiállítások alkalmával viszontláthatjuk tuningolt, felújított változatukat. A folytatáshoz lapozz a következő oldalra! 

 

 

 

Retroautók

 

Trabant és Wartburg

 

Kelet-Németország legelterjedtebb autója, melyből a szociális országokba is szállítottak. Hogy igaz-e vagy sem, eredetileg fedett motornak készült. A kétütemű, „Trabi” első példányait kartondoboznak csúfolták, holott az akkori viszonylatban modernnek számított az acélvázra szerelt, gyantából és főleg gyapotból álló külső burkolat. A berlini fal leomlásával 1989-ben „fejezte be pályafutását”, abbahagyták gyártását. A tavaly novemberben napvilágot látott álhír, mely szerint újra fognak Trabantot gyártani 1,4 millió forintért, nagy port kavart az Internetes világhálón.         

hirdetes

 

Kinek nem ismerős a 2 ütem vagy 4 ütem, kézi szivató, billegős karosszéria, némi rugózási komforttal? A Wartburg 1.3 az első középkategóriás autónak számított, melynek gyártása 1988 és 1991 között élte virágkorát Kelet-Németországban Eisenachban. Az 1980-as években a Wartburgokat gyártó német cég megvásárolta a nyugat-német Volkswagentől a Golf II négyütemű motorjának licencét.  Ez a fejlesztés változtatásokat igényelt a karosszériában is. Az új modell neve a Wartburg 1.3 lett. Mivel a licencért nagy árat fizettek, viszonylag drágán árulták, kevesebbet vettek belőle, ráadásul belül eléggé egyszerűen volt felszerelve. 1991-ben állították le a gyártását. A Wartburg 353 ezzel szemben egy sokkal kedveltebb márka volt olcsósága és jól felszereltsége miatt. Ez a kétütemű motor hajtotta autó erősnek bizonyult, mert 45-50 lóerő leadására volt képes, és időtálló is, hiszen annak ellenére, hogy 1988-ban befejezték a gyártását, még ma is sok van használatban közülük Rali versenyek kedvelt autója. Lapozz a következő oldalra!     

 

Retroautók

 

Lada és Dacia

hirdetes

 

Mi a különbség a Lada és a Zsiguli között? Kicsit olyan ez a kérdés, mint a: Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? Azaz a válasz sokszor vita tárgyát képezi. A belső szovjet piacon Zsiguli névre keresztelt autó az export piacokon Ladaként szerepelt. 1970-ben kezdték meg gyártását a régi Szovjetunióban. 1980-ban kezdték meg az ismertebb „kocka-Lada” első modelljeinek legyártását. Ebben az időben jelent meg a másik ismertebb típus is Lada Samara néven. Napjainkban leginkább a ralikon, vagy drift versenyeken találkozhatunk a régi tuningolt vagy széria Ladákkal. A rendszerváltás után a Lada Niva terepjáró lett népszerű Magyarországon, 2007-ben pedig a Lada Kalina változatai. A legfrissebb hírek szerint pedig visszatér a Lada, melynek legújabb típusát (Granta Norma kombi) az óbudai Duna Autónál fogják eladásra bocsátani.

 

A Dacia gyártását 1967-ben kezdte meg a Reanult csoport leányvállalata Romániában. 1990-ben csökkent a népszerűsége korszerűtlensége és rossz minősége miatt. 1999-ben privatizálták, és a francia Renault vállalat nyerte meg a pályázatot. Igazi visszatérését a Dacia Logan, Logan MCV, Pick-Up,  Sandero terepjárós változatai mutatják. A következő oldalon találod a folytatást! smiley

 

 

Retroautók

 

Volkswagen Bogár és a Mini

 

A „Herbiei, a kicsi kocsi” film népszerű kisautója mai napig sok embernek megdobogtatja a szívét. A német Volkswagen cég 1938-tól 2003-ig gyártott modellje. Az autó filmbeli sikerei után „ragadt rá” a Bogár becenév, amelyet a Volkswagen a reklámkampányaiban is elkezdett használni. 

Szintén filmből ismerjük a Mini, sárga modelljét Mr. Bean autójaként. A világ egyik legsportosabb járművének napjainkban is gördülnek le új modell változatai a gyárak futószalagjairól. A Mini kedvelői a Mini One, a Mini Cooper, és a Mini John Cooper Works közül választhatnak.

Ha kedvünk támad a nosztalgiázásra, vagy régi autó vezetésre, azt is megtehetjük régi kocsik bérlésével.  wink

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Almádi Öreghegy Kikötő

A Balaton keleti medencéjének északi partján található az Almádi Öreghegyi kikötő.... Tovább

Evező

Az evező, vagy másnéven pádli a vitorláshajók tartozéka. A kenu evezőjéhez hasonló, egy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 245

Átlagos értékelés: 5.0

autó érdekességek sport utazás