Az angol Királyi Óceáni Verseny Bizottság (RORC) által szervezett 600 tengeri mérföldes karibi verseny - a RORC Caribbean 600 az első olyan óceáni verseny, mely a Karib-szigetek körbehajózására lett kitalálva.
Február 21-én este, a RORC Caribbean 600 verseny élmezőnye Guadeloupe-hoz közeledett, elérve az 1467 méteres tengerszint feletti magasságot, a szigethez, amely a legjelentősebb szélárnyékot jelenti a 600 mérföldes versenyútvonalon.
A 214 láb hosszú Balti yacht Hetairos volt az első, amelyik elérte Guadeloupe-t napkeltekor, 18 csomós sebességgel hasítva a kristálykék vizeket. George David RP 90-e, a Rambler csak egy mérfölddel lemaradva követte, monumentális versenytársuk nyomában lovagolva a szelek szárnyán.
Holdfény és jelentős felhősödés közepette birkózott egymással és az elemekkel élen a két yacht a koromsötét éjszakában, miközben a Soufriére vulkán mellett haladtak el. Először a Rambler szorosan követte az élen járó versenytársát, de amint Les Saintes-t elhagyták, a Hetairos partközelben manőverezett, a Rambler azonban nem követte a példáját. A meghatározó pillanat akkor jött el, amikor a Rambler vesztett sebességéből La Desirade-nál. A Hetairos pedig az Atlanti-óceán nyílt vizein továbbsiklott, és 16 mérföld előnyre tett szert a Rambler-rel szemben, amely akkora előny, amelyet nehéz lenne behozni. A Rambler és a Hetairos még kora délután befejezheti a versenyt.
A harmadik helyen álló Niklas Zennstrom JV72 Rán-ja 21-én este a Guadeloupe –i szélárnyékot precízen küzdötte le. A szél ebben a régióban folyamatosan és jelentős mértékben változik irányát tekintve és a Rán csapat folyamatosan azon dolgozott, hogy a széliránynak megfelelően irányíthassa a hajóját.
Éljfélre Peter Harrison a 115 láb hosszú Sojana-val és Gerhard Andlinger a 124 láb hosszú Perini Navi P2-vel egy több mint két órán keresztül tartó szélcsendre érkezett Guadeloupe-hoz, azonban a P2-esnek sikerült mozgásban maradnia, és elhaladni a Sojana mellett. „A P2 jól felismerte a helyzetet” ismerte el a Sojana legénység egy tagja, John Burnie. Csak egy kicsit maradtak közelebb a parthoz, de ezzel rengeteget nyertek, annak ellenére, hogy ez nem a legjobb útvonal. Van mit behoznunk, de a Barbuda-ig tartó hosszú szakasz a Sojana-nak jobban kedvez, és reményeink szerint még egyszer sikerül őket megelőznünk.
Tegnap este Olivier Vigoureux 63 láb hosszú trimaran-ja, a Paradox majdnem megdöntötte a RORC Caribbean 600 sebességrekordját. Montserrat mellett siklott, amikor is a francia trimaran turbósebességre kapcsolt egy fél órára, elérve a 30 csomós sebességet.
Christof Petter 40-es osztályba tartozó Austrian-ja, a Vaquita nem indult el, így a műszaki probléma miatt a 40-es osztály vezetője Christopher Coatnoan's Partouche vette át az első helyet ebben a kategóriában.
A 40-es osztályba tartozó hajók szép nyugodtan lavíroztak, amíg el nem érik a hosszú szakaszt Guadeloupe-ig. Ezek a zsebrakéták képesek akár a 20 csomót is meghaladó sebességre, és a 150 mérföldes szakasz dél felé, ideális feltételeket teremt majd arra, hogy előretörhessenek. Ron o’Hanley Cookson 50-se, a Privateer ugyancsak elromlott, amit borzasztó hír a Privateer amerikai csapatának, akik eddig nagyszerűen versenyeztek.
Amanda Harley Swan 56-osa, a Clem visszanyerte előnyét Colin Buffin Swan62-esével az Uxorious IV-el szemben. Jaime Torres First 40,7-ese a Smile and Wave végre beszállt a versenybe, a puerto rico-i First 40,7-es Tintamarre körül hajózott 22-én reggel.
Az IRC Two kategóriában Ross Applebay Scarlet Logic-ja vezet az időkorrekciót figyelembe véve, azonban Christian Reynold Swan 51-es Northern Child-ja a második, csodálatos visszatérésének köszönhetően, miután a starttól visszafordulva félóra előnyt adott a mezőnynek.
A Merkle indította a Northern Child-t - az amerikai IT cég 5 munkavállalójával a fedélzeten. Az összes költséget a Merkle állja, miután az egyik hajós az év dolgozójaként a RORC Caribbean 600-at választotta álomvakációjáként. A Bernie Evan-Wong Mumm 36-ja a High Tension a legkisebb yacht a versenyben.
Február 22-én 22 óra körül este, Alain Delhuméau 50 láb hosszú trimaran-ja a Rayon Vert kormányproblémákat jelentett, majd biztonságban lehorgonyzott Falmouth Harbour-nál. Egy szénacél szálas kormányrúd törött el Rodonda mellett. 4 órába telt, hogy a St.Barths-tól Redonda-ig tartó 80 mérföldes szakaszt megtegyék, a hajó 25 csomós, valóságos szélsebességgel haladt. Alain és csapata érthetően csalódott volt, de ígérték, hogy jövőre visszatérnek.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!