notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Interjú a 2009-es Kékszalag várható eredményeiről a felkészülésről Soponyai Gézával az Avatar vitorlás kapitányával.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Kékszalag Interjúk 2009 - Soponyai Géza és az Avatar

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Kékszalag Interjúk 2009 - Soponyai Géza és az Avatar


2009/05/13
Máté Balázs

Forrás: Vitorlázás.hu

A Kékszalag a Balaton legnagyobb vitorlás versenye. Sokaknak ezen csúcsosodik ki az éves felkészülés, itt szeretnék megmutatni, mit is tudnak. Kékszalag riportsorozatunkban a 2009-es verseny előtt megszólítjuk azokat a  versenyzőket, akikről az idei verseny szólhat. Először  Soponyai Gézával az Avatar kapitányával beszélgettem.

Soponyai Géza és az Avatar a Kékszalagon

Gondolom idén is indultok a Kékszalagon, összeállt már a 2009 évi végleges csapat?

Igen-igen, gyakorlatilag a tavalyi komplett csapattal indulok, úgyhogy nem volt nagyon bonyolult összeállítani a Kékszalagos csapatot.

Semmilyen változás nincs a tavalyi névsorhoz képest? A hajó idén is az Avatar?



Igen.

Az Avatoron van-e valami változás a tavalyihoz képest?

Apróbb változások vannak rajta, tuningoltuk tovább a hajót kicsit, de különösképpen ránézésre nem változott. Egy-két vitorla készült rá, nagyjából ennyi.

A tavalyi és tavaly előtti hibákat sikerült –e elemzeni? Egyáltalán mik voltak azok a hibák (ha hibáknak nevezhetjük), amiért nem ti nyertetek és mit tesztek meg azért, hogy  Ti nyerjétek meg a 2009-es Kékszalagot?


Tavaly nem is nyerhettünk, tavaly nyílt Kékszalag volt , tehát itt a trapézos, keretes hajók uralták a mezőnyt és ez ellen nem tudunk fellépni, mert ugye két különböző kategória a két hajó. Mi is trapézoltunk, de ez nem hozott annyit, amivel Kékszalagot lehet nyerni, inkább úgy fogalmaznék, hogy örültünk, hogy a trapéz segítségével  közelebb kerültünk az első hajókhoz.

A tavaly előtti helyzetet az jellemezte, hogy akkor még nagyon új volt a hajó és nem volt bevitorlázva. Voltak problémáink az árboccal is, ezeket most mind kiszűrtük és bevitorláztuk a hajót, megtanultunk vele menni, úgyhogy sokkal gyorsabbak vagyunk, mint a legelső évben.

Ezek szerint a Kékszalag elnyerése a cél?

Természetesen, mint mindig.

Ki szerinted a legnagyobb ellenfél a 2009-es Kékszalagon, Litkey Farkas vagy valaki más pl. az RC 44 csapat, a Sposor Wanted vagy bárki más?

Mindegyik hajó ellenfél lesz, mert mindegyik hajó gyors lesz. A Litkeyék ugye a megszélesített Lizával, jó csapattal nagyon gyorsak. Az RC 44-es is gyors, illetve gyors tud lenni, főleg bizonyos irányokban. A Sponzor Wanted-ot  ugyan úgy megszélesítették, mint a Lizát, ők is gyorsak lesznek, szóval remélem mi sem leszünk lassúak. Ott lesz tehát rögtön mindjárt 4 nagy hajó amelyik közül bármelyik nyerhet adott esetben, úgyhogy biztos érdekes verseny lesz az idei Kékszalag.

Mennyi időtök jut az edzésre, nagyon sokat készültök erre a Kékszalagra?

Hát a sok edzés az idézőjeles, végül is mi amatőr sportolók vagyunk, mindenkinek van főállása, tehát nekünk maradnak a hétvégi versenyek meg edzések, akkor tudunk csak edzeni. Legjobb edzés a verseny, ezért aztán minden versenyre elmegyünk a nagy hajóval. A Kékszalag előtt szoktunk egy pár napos kis edzőtábort tartani, hogy együtt éljen a csapat a hajóval, aztán oda állunk a rajtvonalra.

Ott lesztek akkor hétvégén az szezonnyitón is Balatonfüreden?

Igen-igen, ott leszünk.

Neveznek szerinted a többiek is a Kékszalagos hajókkal?

Úgy gondolom igen, mert mindenkinek kell a feeling, meg gondolom kíváncsiak is az emberek, hogy a másik csapatokhoz képest hogyan is állnak, mit sikerült csinálni a télen, mit nem, úgyhogy ez egy összemérési lehetőség, gondolom ott lesznek a Szezonnyitón a Kékszalagos hajók.

Elvonatkoztatva a Kékszalagtól a másik nagy verseny a Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság. Eddig mindig ott voltál idén indulsz-e az V. Tengeri Bajnokságon 2009-ben?

Még nem vagyok benne biztos, mert nem igazán értek egyet a programjával.

Nem értesz egyet Tengeri Nagyhajós Bajnokság programjával? Ez mit jelent pontosan?

Azt jelenti, hogy a Tengeri Nagyhajós Bajnokság során  több a pályaverseny, mint a túraverseny és az én hitvallásom az, hogy ha ez egy tengeri bajnokság, akkor ott a tengeri vitorlázást kellene előtérbe helyezni , nem pedig a pályaversenyeket. Az, hogy megállunk valahol  egy öbölben a szigetek között és akkor ott ismét bójákat kerülgetünk ugyanúgy, mint a Balatonon az Nem Tengeri Bajnokság. Az én véleményem szerint ezért nincs értelme elmenni a tengerre, meg hajót bérelni 1.000.000 Ft-ért, amikor ezt megtehetjük a Balatonon is. Akkor lenne ez Tengeri Bajnokság, ha 1 vagy 2 offshore versenyt tartalmazna, amikor 3-4 napig kell a tengeren  menni , a pályát teljesíteni non-stop és akkor a Tengeri Bajnokság lenne. Ez nem az!

Köszönöm szépen az interjút, sok sikert és jó szelet az idei versenyeken!

Köszönöm!

 







Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Salgó polc

Salgó Polc

Boci

A boci mentőcsónakot, hajó után köthető kis evezős csónakot jelent.

Flieger

Flieger – speciális orrvitorla, a normál orrvitorla felett helyezkedik el

árboc

A hajó fedélzetén, a hosszanti tengelyen helyezkedik el. Hosszú, általában fa vagy alumínium...

Vacsora Budapesten

Nincs egyszerű dolgunk, ha tökéletes vacsorahelyszínt keresünk Budapesten, hiszen mára már...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlás élethez hozzátartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlás versenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbi szerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Vitorlás hírek a világ minden szegletéből- minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon velünk a világ leghíresebb vitorlás versenyeit , less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlás túrára indulsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlás versenyek

Velünk egyik vitorlás versenyről sem kell lemaradnod. Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlás versenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlás versenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Eredmények, tudósítások, információk a versenyekkel kapcsolatban, és interjúk a résztvevőkkel, vagy akár a szervezőkkel is. Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlás versenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A legújabb luxusautók, technikai kiegészítők, okostelefonok, okoseszközök, órák, divat és minden más, ami a vitorlás életmódhoz hozzá tartozik. Értesülj a legújabb divatról első kézből, és ne maradj le a legújabb technológia kiegészítőkről sem! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlás versenyhez? Itt mindent megtalálsz. A legújabb hajócsodákról sem fogsz lemaradni, azt garantáljuk, ahogyan azt is, hogy a legújabb luxusautókból sem lesz hiányod! 

Utazás a világ körül

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson, a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt. Nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. Persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk. De a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!