Interjú , Szekeres Lászlóval, a Volvo High Tech Regatta versenyzőjével

Interjú , Szekeres Lászlóval, a Volvo High Tech Regatta versenyzőjével

GA
hirdetes

Interjúsorozatunkat folytatjuk a Volvo High Tech Regattáról. Szekeres Lászlóval beszélgettünk, a Trentasette kormányosával, melyet nemrég jelöltek az „Év Hajója Európában” díjra.

volvo high tech regatta

A Trentasette-vel tervez indulni a versenyen?

Igen

 

A parton álló amatőrök, érdeklődők miről ismerhetik meg a hajóját?

Piros, vitorlaszáma: 12121​

 

Volvo high tech regatta

 

Mi a célja a versenyen?

​Tanulni megyünk. A hajóban háromszáz versenykilométer van, így még nem ismerjük.

 

Mit jelent az Ön számára ez a verseny?

​Lehetőséget, hogy a hajót tesztelhessük, és szeretnénk egy jót vitorlázni.

 

Miben lesz más ez a verseny Ön szerint, mint az eddigiek?

Kevesebben leszünk? Rövidebb? Minden verseny arról szól, hogy 1. teljesítsük, 2. minnél jobban teljesítsük. Nincs különbség.

 

Kit/kiket tart a legfőbb riválisának? Kivel számít nagy harcra?

Kevés az egytesû hajó, sajnáljuk, hogy a meghívottakon kívül több, tényleg high-tech hajó nem kapott meghívást. Pl. Nelson, Narval, Tantál, Fazék, Code8-asok, de akár a NAU 370-esek is beleférnének.

Ellenfél az összes egytestű, nem trapézos, nem keretes (hagyományos) hajó. Ha jól számolom egy ilyen lesz a mezőnyben, az Avatar.

 

​Számunkra pillanatnyilag a legfontosabb, hogy bekerült a hajó (és a hajótervező és az építő) az „Év Hajója Európában” (European Yacht of the Year) díjra hivatalosan jelöltek közé.
Ezt nagy tisztességnek gondoltam, de nem hittem, hogy ekkora. 
A díj – amerikai mintára – 2001 óta létezik, az első győzteseket 2002-ben hirdették ki. A díjazottak között szerepel többek között: Bénéteau, Dehler, Dragonfly, Dufour, Elan, Finot-Conq, Grand Soleil, Hanse, Hallberg-Rassy, Jeanneau, Lagoon, Oyster, Pogo, Salona, Seascape, Shipman, X-Yachts. De a jelöltek is mind ismert és híres tervezôirodák, illetve hajógyártók vagy hajóépítô mûhelyek alkotásai voltak.

hirdetes
A kategóriában, a speciális hajók (Special Yacht) – ami gyakorlatilag a versenyhajókat jelenti –, három a jelöltek száma. Megnéztem a jelölteket, közöttük szerepelt a minden idők legnagyobb példányszámában gyártott versenyhajójának a Figaro és Figaro 2 jelentősen fejlesztett utóda, a Figaro 3, amelyet a Benetteau gyárt. A tervezője pedig az a VPLP-Verdier Design, akik sikeres hajók sorát rajzolták az elmúlt évtizedek alatt. Csak pár példa a munkásságura: Primagaz, Groupama, Gitania 11 60' trimaránok, Lagoon katamarán sorozatok, Safran és Safran 2, Banque Populaire V. és VIII., Virbac Paprec 3. PRB, Macif és Macif 2, Sobedo, Hugo Boss, St Michel Virbac Imoca 60-asok, Comanche 100' offshore versenyhajó, Oracle America’s Cup hajók stb. A fentiek csak az egyedi produktumaik közül a legismertebbek, de néhány egyedi tervezésű hajó olyan sikeres lett, hogy azokat sorozatban gyártják. Ilyen például a Figaró sorozat. A másik jelölt, a TF 10 foileres trimarán, amelyet hollandia egyik legnagyobb hajógyártója építi.
Szóval ide került a kedves kis hajónk, a Trentasette (tervezői: Déry Attila és Mezey Zoltán, és az építő: Szekeres László, aki én vagyok). Ebből mi lesz? Tulajdonképpen semmi különös, a  teszt lehetséges helyszínei közül a Barcelonait – október közepe – választottuk, kivisszük a hajót, és kíváncsian várjuk a reakciókat. Most erre a »turnéra« kell koncentrálnunk.

hirdetes

 

Volvo high tech regatta


Soha korábban nem fordult elő, hogy magyar hajót jelöltek volna az „Év Hajója Európában” díjra. A Flaar M 37-est a legnagyobb európai hajós magazin, a német Yacht ajánlotta a díjra. Nekünk – a tervezőknek és az építőknek – előzetesen nem volt tudomásunk arról, hogy mire készülnek a német újságnál.
Olyan ez a European Yacht of the Year Nominated státusz, mint az „Oscar jelölt” titulus, életük végéig büszkék rá azok, akik viselhetik. Mi is azok leszünk, ha felfogjuk egyáltalán... Ezt már nem vehetik el tőlünk.
Amúgy a díjakat (hasonlóan az Év Autója díjhoz) az európai országok (nemzetenként egy) legjelentősebb szakfolyóiratainak – Yacht (Németország), Badnyt (Dánia), Batnytt (Svédország), Fare Vela (Olaszország), Seilas (Norvégia), Swissboat Yachting (Svájc), Voile Magazine (Franciaország), Waterkampioen (Hollandia), Yacht Revue (Ausztria), Yachting World (Anglia) and Yate (Spanyolország), Vene (Finnország) – szerkesztőségei szavazzák meg.

 

Köszönjük a válaszait, gratulálunk a nevezéséhez, és sok sikert kívánunk a továbbiakban is!

 

Fotók: Cserta Gábor

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Egy testvérpár útja a 2020-as tokiói olimpiáig

2018-06-29

Egy testvérpár útja a 2020-as tokiói olimpiáig

Nathan Outteridge és Iain Jensen páros jelentették az Artemis Racing csapat alapköveit. Ez a 2012-es londoni olimpiában elért kiemelkedő teljesítményük után vált egyértelművé, hiszen a 49er osztályban aranyérmet szereztek. Ezt követően Iain úgy döntött, hogy társa nélkül indul el az America's Cupért.

Vitorlázók figyelem! Hamarosan indul a Volvo High Tech Regatta!

2018-06-30

Vitorlázók figyelem! Hamarosan indul a Volvo High Tech Regatta!

A Volvo High Tech Regatta vitorlás versenyen ismét összemérhetik tudásukat a vitorlázás szerelmesei! A hazai vitorlázók egyik kedvenc versenyét idén is megrendezik! Ha szeretnél részt venni a versenyen indulóként, de ha csak nézőként látogatnál el, akkor mindenképp olvasd el cikkünket, melyben minden részletet összefoglaltunk a versenyről!

Ez a háromtestes vitorlás lesz a 2018-as Hamilton Island Race Week egyik sztárja

2018-07-03

Ez a háromtestes vitorlás lesz a 2018-as Hamilton Island Race Week egyik...

A legnevesebb ausztrál vitorlásverseny, a Hamilton Island Race Week 150. nevezője egy Vietnamban készült trimarán. Az amerikai dizájnú hajóval egy új-zélandi hajós indul. Ez a hajó nem más, mint a Romanza, ami egy 18,2 méter hosszú, háromtestes vitorlás. Sok reményt fűznek a hajóhoz, amellyel elindulnak az idei ausztrál versenyen is!

A 2018-as Race to Alaska (R2AK) döntő pillanata

2018-07-04

A 2018-as Race to Alaska (R2AK) döntő pillanata

2018. június 24-én lelkes szurkolók tömege gyűlt össze az alaszkai Ketchikan városában, hogy figyelemmel kísérjék a Race to Alaska (R2AK) első befutóit. Az Alaskan Fish House tulajdonosa szintén túlórázott, hiszen a záróra után is nyitvatartott kapuit a verseny érdekében! Cikkünkben a Federal’s Team Sail Like a Girl csapatról írtunk!

hirdetes
verseny

Szótár

Rund Um

Rund Um vitorlás verseny történet 1998 óta Rund Um élőben is nyomon követhető az... Tovább

Badacsony - Hajóállomás BH Zrt.

Badacsony Hajóállomás BH Zrt. kikötő tudnivalók: Mindenképpen azt ajánlom a... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.