notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A lehető legcsodálatosabb élményben volt részünk Mozambikban

Szigetlátogatás Mozambikban - A legszebb szigetek

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Talán olvastátok már MD Ben és felesége, Charlie tanzániai szafariját, ahol a mézesheteinek első felét töltötték. Akkor, hát itt egy fotónapló a nászút második feléről, amikor is bejárták Mozambik szigeteit.

A Dhow, ami két hétig volt a bázisunk Mozambikban

Charlie és Én imádjuk a tengerpartokat és az eldugott helyeket. Ezért, amikor eljött az ideje, hogy döntsünk, hol töltsük a nászutunk hátralevő részét, az Észak-Mozambiki Quirimbas Archipelagora esett a választás. A mintegy 30 szigetből álló láncolat, az északi-déli tengely mentén helyezkedik el, felfedezésért könyörgött.

2 hetünk volt. Ezért az volt a tervünk, hogy a legdélibb szigeten kezdünk – a pompás Azura Quilaleaban -  Dhowval gondoltunk utazni szigetről szigetre egészen az egyedülállóan gyönyörű Vamizi szigetig, ami Quirimbas Archipelago legészakibb részén található.

10 méteres hagyományos vitorlás elég volt a kitesurfing felszereléseinknek, a két kajaknak és a négyfős személyzetnek. A hajót Egy vitorla (ahogy a fotó mutatja) és egy kis 10 hp-s csónakmotor hajtja, amit csak a horgonyzáskor használtunk.

A Dhow, ami két hétig volt a bázisunk MozambikbanA Dhow, ami két hétig volt a bázisunk MozambikbanA Dhow, ami két hétig volt a bázisunk Mozambikban

A legénység éppen a vitorla felállításával volt elfoglalva, miközben az igéző Matemo szigetet hagytuk el… az apály láthatóvá tette Matemo bal oldalán közel 1 kilométer hosszan elterülő gyönyörű homokpadot.

A Dhow, ami két hétig volt a bázisunk Mozambikban

A sekély árapály környéki vizeken a szigetek körül hajózni nem volt egyszerű dolog. Soha nem sikerült volna, ha nincs egy ilyen tapasztalt csapatunk.

Indulás Guludoról a következő sziget felé

A Dhow, ami két hétig volt a bázisunk Mozambikban

A legtöbb nap (de legalább az utazás egy részén) delfinek úsztak a Dhow oldala mellett.

Előttünk… az étkezőasztalunk előkészítve a vacsorához Mögöttünk… a Dhow lehorgonyozva, a tus és a WC fülke

Kétség sem férhet hozzá, hogy az egész szigetvilágon belül ez volt a kedvenc szigetünk.

A Dhow, ami két hétig volt a bázisunk Mozambikban

Ez a kép nem mutatja az igazságot… az erőd egyszerűen fenséges. És az a tény, hogy az Ibo szigeten található még jelentősebbé teszi. Egy meglepetés szülinapi reggelit rendeztek számomra az erőd legközelebbi részén egy ötszáz éves ágyú mellett. Az üdvözlőlapok olvasása közben dobszó mellett úgy érzetem magam, mint Vasco da Gama!!

A tábort a legénység állította fel és SOKKAL pazarabb volt, mint gondoltuk. A tábor egy zuhanykabinból, különálló WC fülkéből, központi étkező részből és belülről felállítható sátorból állt, amiben komplett 15 centis matraccal és ágyneművel felszerelt ágy is helyet kapott. Itt Charliet felvillanyozta a forró fürdő.

A vitorlázásunk következő szigete. Vessetek egy pillantást a következő képre, hogy hogyan néz ki tengerszintről.

… Egy séta alkalmával hatalmas majomkenyérfát találtunk a Matemo szigeten

Valamelyik nap útra keltünk, hogy felfedezzük a helyet, ahol táboroztunk - gyalog és kajakkal is. Ezen a különleges reggelen elindultunk a közvetlenül a táborunk mellett lévő Mangrove delta keskeny vízi utjain… egy feledhetetlen órát töltöttünk el a tükörsima vízen, rengeteg vízi élőlényt és madarat figyelhettünk meg az élőhelyén.

Nem használtunk photoshopot vagy egyéb speciális efektet, ott minden sziget így néz ki…

Forrás: Forrás: http://www.imaginetravel.com/island-hopping-in-mozambique/

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Közösség

Szótár

Bohém Étterem Budapest

A Pest Buda Bisztró étterem az egyik legjobb étterem Budapesten Különlegességét maga a... Tovább

Unterlieck

Az unterlieck a nagyvitorla (Gross) alsó éle. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?