notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Élménybeszámoló - Szubjektívan Erdélyről II.

Szubjektívan Erdélyről 2. rész

Tóth Pál

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

Az első cikk után vegyes kritikákat kapott, hogy egy kicsit negatív hangvételűre sikerült Erdélyről tett élménybeszámolónk. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az akkori közállapotok tényleg ilyen siralmas képet mutattak. Csak reménykedni tudok abban, hogy azóta a helyzet pozitív irányba változott. És most lássuk a további fejleményeket!

Erdély

A harmadik napon -kipihenve az előző esti szabadban sütögetést és mulatozást- ismét nekilódultunk és a közeli Tusnádfürdő felé vettük az irányt. Hihetetlen szép tájak között haladtunk el, már-már az osztrák Alpokat idézték a tájak. Az elkpésztő meredekségű domboldalak közepén legelésző tehenek nyújtotta látványtól kezdve, a tükör tiszta hegyi patakok csobogása az elképesztően friss levegőn át, addig általunk alig tapasztalt élményekhez jutottunk.

A cikk első részét itt találod!

Tusnádfürdő nem egy nagy metropolisz, persze a környezet gyönyörű, a magyarok kedvesek, a kürtős kalács finom. Közte és Csíkszereda közt elterült vagy 10 igen hosszú falu, az út azonban így is változatos.

Erdély

Úti célunk a Szent Anna-tó volt. Kis tanakodás után úgy döntöttünk, hogy a távot gyalog fogjuk megtenni. Ez persze hosszabbra sikeredett mint ha autóval a rövidebb úton megyünk, de ha már Erdélyben voltunk, és erdők vesznek körül mindenfelé, akkor miért ne túrázzunk egy nagyot?

Persze közben jöttek a poénkodások a medvékről és láttunk is fákban medvelenyomatokat, azért közben nem voltunk olyan nagy veszélyben. Meredek emelkedőn kaptattunk fel vagy 2 és fél órát, de végül a látvány,  ami a Szent Anna-tónál minket fogadott, kárpótlást jelentett.

A tó átlátszó, a környezet gyönyörű, a szívünk meg nagyon fájt, hogy ez se az országunké. Megpihentünk egy fél órácskát a templom melletti színpadon, ami a metsző hideg ellenére nagyon jól esett, majd indultunk visszafelé, hiszen este meccsre mentünk.

Erdély

Délután 4 óra felé érkeztünk vissza Szeredába, ott tartottunk egy kis városnézést, és nevettünk azon, hogy 5 óra parkolás átszámítva 100 Ft-ba kerül. Nem ehhez szoktunk itthon, na! Sétálgattunk az egyébként hangulatos belvárosban, majd megnéztük a hazai szurkolótáborban a helyi HSC hoki csapat aktuális meccsét a Miskolci csapat ellen. A helyi közönség nagyon jó fej volt, óriási poénok repkedtek, azóta is nagyon jókat nevetünk ezeken. A miskolciaknál jobban csak a román játékvezetői hármast utálták, akik elindították a meccset, miközben a szurkolók a székely himnuszt énekelték. Eme bátor cselekedet óriási füttykoncertet eredményezett. A meccset végül a miskolciak nyerték meg, bár a végeredményre már nem emlékszem.

Este 9 óra körül értünk haza, ahol is a házigazdák megvendégeltek minket, megkínáltak a saját borukból, persze mi se maradtunk adósak a jó magyar pálinkával viszonoztuk a kedvességüket. Örültek is neki nagyon!

Következő nap megint nekiindultunk. Az napra egy nagyobb túrát szerveztünk be a Gyilkos-tóhoz és Békás-szoroshoz. Döbbenetes látvány fogadott minket, mind a két történelmi magyar helyen. A tóból még mindenhol kilátszanak a rég kivágott fatörzsek, vize pedig bár apad sajnos évről évre, de átlátszóan tiszta. A Békás szoros meg maga a csoda. Az a hely tipikusan ahova nem egyszer, de tízszer éri meg kimenni. 2-300 méter mély völgyben autóztunk, sőt egyszer találkoztunk egy tehéncsordával is, amelyeket „természetesen” az autók között tereltek. Nagyon mókás volt. Utána elmentünk még a Békási víztározóhoz. Oda sajnos elég csúnya tájon át vezetett az út, viszont az a monumentális látvány, az a gyönyörű kőhíd, minden vesződést, „túlélt” vihart megért. Visszafelé még megálltunk a szorosnál egy kicsit hallgatózni, mondani sem kell, hogy az állandó robaj hátborzongató élményt nyújt. Én személy szerint még soha ilyet nem tapasztaltam. Egyszerűen fejthetetlen!

Erdély Erdély Erdély Erdély Erdély Erdély Erdély
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

Közösség

Szótár

Leegierig

Leegierig - a széltõl elforduló hajót hívjuk így Tovább

Cirrus

A cirrus egy 8-12 km magasan úszó apró fehér pamacsos felhőfajta. Ha kis számban... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?