notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Élménybeszámoló - Szubjektívan Erdélyről

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Szubjektívan Erdélyről 1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Szubjektívan Erdélyről 1. rész

2014/01/24
Tóth Pál

Beszámoló egy Erdélyi kirándulásról. Mint minden magyar, baráti társaságban, köztünk is felmerült az a kérdés, hogy ki kellene menni Erdélybe, szétnézni. Akkor még ilyen könnyedén, lazán beszélgettünk róla. Aztán elkezdtük szervezni és rájöttünk, hogy nem lehet ilyen „lazán” venni ezt a kérdést. Szállást foglalni, programokat egyeztetni nem is olyan könnyű feladat. Szerencsére mindenhol barátsággal fogadták közeledésünket.

h2 after

Indulásunk, mint utóbb kiderült nem túl szerencsés módon hajnali kettő órakor történt, két kocsival nyolcan döntöttünk úgy, hogy megnézzük magunknak a csodát. Így utólag tényleg az. A határig minden gond nélkül jutottunk el.

Első megálló: a határ után első benzinkút. Itt teletankoltuk az autókat (ami társaink állításával ellentétben egyáltalán nem gazdaságosabb, mint ha itthon tettük volna meg) és megvettük a román utak használatához szükséges matricát is.Nagyváradot reggel értük el, pont a csúcsforgalom idején, döbbenet, ami ott közlekedés címszó alatt folyik. A magyar ember hajlamos a magyar köztisztaságot szidni, úton útfélen, de amikor elindul keletre, sajnos azt kell mondani, hogy hihetetlen látvány fogadja az odautazót. Töménytelen mennyiségű szemét, kóbor kutyák mindenfelé, romházak ameddig a szem ellát.

Erdély, a valódi Tündérkert

Hála istennek a helyzet nem általános, az állunk néhol már itt is leesett a helyenként előforduló szépségtől, ami a galériában néhol már tetten is érhető!Idő előrehaladtával kezdett a szemünk hozzászokni a látványhoz, ami még párosult az ott foganasított, európai szemnek „érdekes” építészeti stílussal, plusz azzal a furcsasággal, hogy minden(!) román településen a lámpaoszlopokon, mindenhol kis román zászlókkal találkoztunk. Rákérdeztünk, nem volt azokban a napokban nemzeti ünnep, csak így akarják a román nemzeti öntudatot felerősíteni a helyi magyar-román vegyes lakosságban.

Az utak minősége a vártnál egyáltalán nem rosszabb, sőt mint ha javítanák azokat folyamatosan, sőt még autópályán is haladhattunk, olyan 60 km hosszan, igaz kijáratot nem építettek rá. Csak eleje és vége volt az útnak, közbe semmi.

Néhány kisebb, nagyobb megálló például a Tordai-hasadéknál, ami valóban szép, ellenben a mellette elterülő, végtelen hosszúságú Torda településsel, Segesváron, aminek a várban lévő belvárosa gyönyörű, megspékelve Vlad Dracul házával. Óriási kliséket „puffogtatva” megkerestük Petőfi Sándor sírját is, természetesen a várt eredménnyel.

Erdély, a valódi Tündérkert

Folytattuk az utunkat, ami közben tapasztaltuk a román közlekedési kultúra anomáliáit, amivel kapcsolatban az tökéletes példázattal szolgál az a jelenet, mikor egy végeláthatatlanul hosszú román hegyi faluban  -mikor is a helyiek mutogatnak a magyar rendszámú autóknak(…)- mi is 80 km/órával haladtunk ugyan, de abban a pillanatban egy kanyar előtt megelőzött minket egy román rendszámú kamion. Nem gyenge pillanatok voltak… Pozitívumként meg kell említeni ugyanakkor az egész Romániában tapasztalt közutakon tapasztalt táblás útmutatást. Szinte nem is lehet eltévedni, annyira egyértelmű arra minden. Este sikerült megérkeznünk a Csíkszeredától nem messze lévő hegyi „faluba” Hargitafürdőbe.

Szívélyes fogadtatás után ( pálinka) nem sokkal nyugovóra tértünk. 17 óra utazást kellett kipihennünk.

Második napon megmásztuk a település mellett lévő 1700 méter magas hegyet, ami nagyon szép kilátást biztosított a Hargitára. Állandó társunk is akadt persze, a mellettünk bandukoló kóbor kutya személyében. Este meglepve tapasztaltuk, hogy bár még csak október eleje volt, de leesett az első hó. Beszélgetve házigazdánkkal arra jutottunk, hogy ez erre felé nem meglepő. Bár az errefelé az se meglepetés, ha májusban még méteres hó van. Csíkszereda nagy részben magyar település, sajnos látszik rajta, hogy messze van a helyi „hatalom” kegyétől, vannak nagyon elmaradott részei is.

Erdély, a valódi Tündérkert

A helyiekről szólva meg kell említeni, hogy az ott élők nagyon kedvesek voltak velünk szemben. Néha az volt az érzésünk, hogy minden esemény ellenére ők elképesztően büszkék magyarságukra és arra, hogy ott élhetnek. Semmi pénzért se mennének el onnan.

Erdély, a valódi TündérkertErdély, a valódi TündérkertErdély, a valódi TündérkertErdély, a valódi TündérkertErdély, a valódi TündérkertErdély, a valódi Tündérkert

utazás

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

J24

J24 vitorlás hajó történet Az amerikai Rod Johnson, sok siker sztorihozhoz hasonlóan, a...

Turbófeltöltő

A turbófeltöltő a belső égésű motoroknál használt feltöltők fajtája, kompresszorát...

Boci

A boci mentőcsónakot, hajó után köthető kis evezős csónakot jelent.

Cumolonimbus

A cumolonimbus egy 1-2 km magasan kezdődő és 12-14 km magasságig felnyúló zivatarfelhő....

Csacsihal

Mi az a csacsihal?   Lásd hekk.
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlás élethez hozzátartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlás versenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbi szerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Vitorlás hírek a világ minden szegletéből- minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon velünk a világ leghíresebb vitorlás versenyeit , less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlás túrára indulsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlás versenyek

Velünk egyik vitorlás versenyről sem kell lemaradnod. Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlás versenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlás versenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Eredmények, tudósítások, információk a versenyekkel kapcsolatban, és interjúk a résztvevőkkel, vagy akár a szervezőkkel is. Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlás versenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A legújabb luxusautók, technikai kiegészítők, okostelefonok, okoseszközök, órák, divat és minden más, ami a vitorlás életmódhoz hozzá tartozik. Értesülj a legújabb divatról első kézből, és ne maradj le a legújabb technológia kiegészítőkről sem! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlás versenyhez? Itt mindent megtalálsz. A legújabb hajócsodákról sem fogsz lemaradni, azt garantáljuk, ahogyan azt is, hogy a legújabb luxusautókból sem lesz hiányod!

Utazás a világ körül

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson, a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt. Nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. Persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk. De a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!