notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Johan Anker Kupa - Ukrán-észt győzelem

hirdetes

Ukrán-észt győzelem - Johan Anker Kupa

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Az elmúlt hétvégén, szeptember 25-én Csopakon került sor a Dragon osztály idei flottabajnokságára. Ebből a beszámolóból megtudhatjátok, hogyan zajlott a verseny és hogy kié lett a győzelem.

Győzelem

Csopak, 2014. szeptember 25. – Gyönyörű őszi időben, bár nem éppen ideális szélviszonyok közepette került sor az elmúlt hétvégén Csopakon a Dragon osztály idei flottabajnokságára, a Johan Anker Kupára. A Czégai László vezette rendezőcsapat mindent megtett annak érdekében, hogy ennek ellenére a maximumot lehessen kihozni a versenyből, amelyen végül hét futamot sikerült vitorlázni. Az első helyen az ukrán Maxim Krukovsky vezette észt-ukrán egység végzett, második Zenthe Ferenc csapata, harmadik pedig Náray Vilmos és legénysége lett. A legjobb klasszikus ezúttal a Nedbál Noel kormányozta Yorikke volt.

 

Pénteken délelőtt még fújt egy kis szél, és Czégai Laci már a kormányosértekezleten bejelentette, hogy nem híve a parti halasztásnak. Így a meghirdetett időpontban a 12 magyar és az egy küföldi résztvevő kiindult a kikötőből a tervezett 14.00 órás rajtra. Sajnos azonban a szél időközben leállt, így a történet a gyönyörű vénasszonyok nyarában vontával végződött.

 

A flotta megragadta az alkalmat, és rögtönzött flottagyűlésen vitatta meg aktuális ügyeit. Fél hat felé aztán a halasztás lobogó alá odakerült egy “A”is, jelezve, hogy aznap már nem lesz töb futam. Czégai Laci  meginterjúvolta a flottát, hogy mit szólnánk egy másnap 9.00 órai rajthoz. Rövid vita után elfogadtuk, hogy a rajt kerüljön korábbra, és a napi futamszám megemelését is javasoltuk. A döntés hamarosan kikerült a hivatalos közlemények közé (ennek később még lesz jelentősége).

Győzelem

Másnap kilenc órakor aztán el is rajtolt az első futam. A szélviszonyok erősen próbára tették a rendezők és a mezőny idegrendszerét is, a szélirány a délnyugati és az északnyugati között folyamatosan lengett, minden futamban volt pályamódosítás. A szél sebessége csak rövid időre ment hét-nyolc csomó fölé. Ennek megfelelően nagy volt a szórás a helyezésekben is. Végül négy teljes futamot sikerült megrendezni, egyet pedig félbe kellett szakítani.

 

A profi Dragon-legénységgel felálló, és kiváló ukrán Laser- és Finn-múlttal rendelkező kormányos vitte Right Now nevű hajó fantasztikusan megérezte a szélfordulókat. Két futamot megnyertek, és a többiben is folyamatosan elöl tartózkodtak. A hazai pálya jót tett a Zenthe Ferenc - Kerényi Balázs -Börcsök Imre  csapatnak (Luna) is, nekik kétszer sikerült a második helyen végezniük. A nap utolsó futamán viszont a Freyja (Náray Vilmos - Ikrényi Gábor - Wonke Péter) szakította át a képzeletbeli célszalagot, így a nap végén ők álltak a második helyen.

Győzelem

A negyedik futam utolsó szakaszán a gyenge szél is végleg leállt, így a főszponzor Erste Private Banking vendégei számára tervezett VIP-futamra a kerekedi kikötő előtti egyetlen szélcsíkon került sor. A privátbanki ügyfelek egy gyönyörű napot tölthettek a Balatonon: a futamokat a Tramontana fedélzetéről csodálhatták, Beló Micro Magic modellvitorlásait is kipróbálhatták, s a bátrabbak hajóra is ülhettek. A napot vendégeknek és vitorlázóknak egyaránt egy közös, kiváló grillvacsora koronázta meg.

 

A kedélyeket legfeljebb a nap egyetlen óvástárgyalása borzolta, amelyben a McArthur legénysége orvoslatot kért amiatt, hogy egyetlenként nem tudtak a napi első futam korai időpontjáról, és lekésték azt. Végül a Tusnai Gabi vezette zsűri helyt adott kérelmüknek, és az első futamra további futampontszámaik átlagát adta meg nekik. Az indoklásban az szerepelt, hogy noha a másnapi rajt időpontja a versenyutasításban megadott időben (azaz este 19.00 óra előtt) került ki a hirdetőtáblára, és ezt tanúk is megerősítették, a versenyvezetőség néhány formai hibát mégis elkövetett.

Győzelem

Másnap tíz órakor folytatódott a verseny. A szél északira fordult, és azt lehetett hinni, hogy külföldi barátaink végre azt is látják, hogy milyen a Balaton, ha fúj rajt a szél. Az egészen a part alá vitt pályán Zenthe Feriék pontosan tudták, hogy melyik kis dombocska hogyan csavarja a szelet, és be is húzták az első futamot a Freyja előtt.

Győzelem

De sajnos, a szél nem tartott ki. Visszalengett nyugat felé, és jócskán legyengült. A további két futam elsősorban a szélcsíkok eltalálásáról szólt. Ebben az észt-ukrán hajó ismét verhetetlennek bizonyult, mindkét futamot megnyerték, és ezzel hazavihették a Johan Anker Kupát. A Luna hihetetlenül jól vitorlázott, és két második helyével teljes joggal érdemelte ki a flottabajnoki ezüstöt. A Freyja visszaesett, de azért elhozták a bronzérmet. A klasszikusok mezőnyében a Nedbál Noel, Dobos Attila és Kismarty-Lechner Balázs alkotta Yorikke-csapat egyenletes, kiváló vitorlázással, a jóval fiatalabb hajókat is megszorongatva nyert.

 

További információk:

Náray Vilmos, elnök

Magyar Dragon Szövetség

tel.: +36 20 369 2126

e-mail: elnok@dragonclass.hu

Forrás: Magyar Dragon Szövetség, Mag Andrea.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Közösség

Szótár

Asso

Asso 99 vitorlás hajó Asso 99 vitorlás hajó - Licospars, Bogliaco, Garda tó A hajót... Tovább

Bavaria 32

Bavaria 32 - Kötélzet és vitorlázat Nagyvitorla konvencionális... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 216

Átlagos értékelés: 4.8

hajó