Viajar a Mexico - A készülődés

Kövess minket facebookon!
Főoldal > Viajar a Mexico - A készülődés Mexikóba

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Viajar a Mexico - A készülődés Mexikóba

2019/04/09

Eszterrel és a családdal nagyon szeretünk utazni, imádjuk a készülődést, magát az utazást, az ottlétet - majd imádunk ismét hazai földre lépni. Mindig megdobban a szívünk, amikor a magyar zászlót meglátjuk a határon - mert igazándiból itthon vagyunk otthon. Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy beutaztuk Európát, tegnap közel harminc országot számoltam össze, ahol már együtt jártunk. Autóval a leghosszabb utunk Egertől Gibraltárig és vissza vezetett, ami a végén több mint 6.500 kilométer utazást foglalt magába. Ez is életünk nagy élménye volt, de óriási kaland volt a srácok első repülőútja is, ami Tunéziába vezetett. A három fiam számára az ottani kulturális közeg, az emberek és repülés is nagyon meghatározó élményt nyújtottak. A stafétát olyan szintén átvették a srácok, hogy Viktor most épp Gentben építi a baráti kapcsolatait, de rövidesen Ciprusra indul a Hegyvári klán ifjú csapata - szóval Ők is követik a példánkat.

Viajar a Mexico - A készülődés

Most egy nagyobb utazásba vágtunk bele - a cél pedig Mexikó…

Miért pont Mexikó? Nos ennek igen sok magyarázata van. Elsőként az, hogy van egy baráti házaspár, akik egy pár éve már kinn élnek - és akik szívesen fogadnak bennünket az otthonukban. Másodsorban nekem gyermekkori álmom valósulhat meg, ugyanis akkoriban rengeteg könyvet olvastam, amik között több is foglalkozott a maya, az azték és az inka kultúrákkal, majd szintén gyerek fejjel újságcikkeket olvastam a Yucatan-félszigetről és az ottani piramisokról, amik nagyon megragadtak bennem. A harmadik aspektus - a kaja. Eszti és én is odavagyunk a mexikói kajákért, amiket a terveink szerint bőszen fogyasztani is szeretnénk - az már más kérdés, hogy ezt a gyomrunk hogyan fogja tolerálni…

Mexikói streetfood: nem érdemes kihagyni

A múltkor pont e miatt írtam rá Jókuti Andrásra ( Világevő ), hogy Ő miként viszonyul az utcai falatozás témaköréhez - és aki azt írta, hogy ki ne hagyjuk a mexikói street food-ot, mert akkor kimenni sem érdemes.  ( Andris épp Vietnam-ban kóstolgatta az ottani utcai finomságokat - vagyis Nála autentikusabb embert nem is kérdezhettem volna. ) Szóval hallgatunk a Mesterre, jöhetnek a burritók, a tortillák, és még sorolhatnám a finomságokat - enni és enni fogunk, na meg nézni és fotózni ezerrel.

Repülőjegyek megvétele Mexikóba

Tehát hetek óta készülődünk, a blogírást is azért kellett kicsit light-osabbra vennem, mert az értékbecslői munkák is keményen feltorlódtak, de hát valamit-valamiért. A repjegyet már ősszel megrendeltem (British Airways), elintéztük az útleveleinket - ugyanis a régiek lejártak, az utóbbi években pedig az unión belül jöttünk-mentünk, amihez elég volt a személyi is. Kaptunk a háziorvostól egy-egy szurit is, vagyis beadattuk a Hepa-A oltást is, na meg felírattunk egy csomó széntablettát, végszükségre... :-)

Autóbérlés Mexikóban, érdemes még itthon elintézni

Elintéztem az autó bérlést is (RentalCars), remélem ebben a 21 milliós városban tényleg ott fog állni egy emberke a reptéren egy táblácskával, amire az lesz írva, hogy Mr Hegyvari. A napokban próbáltam pesót váltani, de most már inkább úgy írom, hogy szerezni - mert Egerben nem csak minőségi marhahúst vagy halat, de pesót sem egyszerű beszerezni. Szóval szinte minden pénzváltóban aranyosan megmosolyognak a hölgyek - de azért 2 db ötszázasom már van. Sebaj, megoldjuk.

Milyen idő van Mexikóban?

A pakolás szépen lassan már elkezdődött - ami furcsa az az, hogy tavaszi ruhákat, rövid ujjú ingeket, pólókat kell elővenni, pedig itthon éppen röpködnek a  mínusz 9-10 C fokok. Odakint Pueblában 9-28 C fok várható, amit nekünk még fejben tényleg át kell programozni.…

Mexikóban fonto a hitelkértya az atóbérléshez!

Ja ami még fontos volt, az a hitelkártya. Ha autót akarunk bérelni, akkor kevés a sima debit kártya, vagyis ebben is intézkedni kellett, ugyanis egy mai magyar vállalkozó esetében ez sem olyan egyszerű. Mivel mi családi vállalkozásban dolgozunk és a saját főnökeink vagyunk, na meg több forrásból is jön be jövedelmünk - így egy kicsit problémásabb egy ilyen "hitelfelvétel", de kitartással és egy segítő baráttal ez vidáman megy. ( Kösz Ricsi )

A Mexikói utazás megtervezése

Szóval ez is rendben van  - vagyis szombaton indulunk Londonba. A Heathrow reptéren várakozunk majd egy szűk öt órácskányit, aztán indulás az amerikai kontinensre, Mexikó városába. Várhatóan 11,5 órás repülőút vár ránk, amitől én azért parázok egy kicsit - na nem a repüléstől félek, hanem a tétlenség, az egy helyben ücsörgés nem az én műfajom. Egyszer a franciaországi Les Orres sípályáira utaztunk busszal, ami életem legszenvedősebb utazása volt. Aludni alig tudtam, ülni ennyit képtelen voltam - vagyis küzdöttem végig. Persze a végeredmény mindenért kárpótolt, de ezért tartok egy kicsit a hosszú úttól.

Már tudjuk miket érdemes megnézni Mexikóban

Az útitervünk elég laza, mert mi elég ösztönösen tervezünk. Tudjuk nagyjából, hogy miket szeretnénk megnézni, de hogy milyen sorrendben fog ez megtörténni, az majd ott kiderül. Egy biztos, hogy az első három napunk ebben a sokmilliós metropolisban fog kezdődni, majd legurulunk Pueblába a barátokhoz - azután pedig majd meglátjuk.
Meglátjuk és Ti is megláthatjátok. Ugyanis azt találtam ki, hogy minden nap fogok egy kis összefoglalót írni - ugyanis én is nagyon szeretek ilyeneket olvasni, és hátha más is kíváncsi a mi kis trip-ünkre is. Tehát blogolni fogok Mexikóból, fotózom, irkálok - mert két hét után Nekünk is összefolynának az események.

Blogolás Mexikóban

Az ötlet persze nem az enyém, nagyon sokan írnak ilyen beszámolókat, de az utóbbi időben két közeli ismerősöm is hasonló beszámolót írt a távoli kiruccanásáról - ami számomra is motiváló volt. Tehát elsőként ajánlom Simonyi Zsuzsi beszámolóját, aki párjával, Ádámmal Indiában és Srí Lankában járt ( Dream come true ), illetve itt van Fiser Orsi beszámolója is ( Orsi Kambodzsában ), aki igen bátran egyedül nekivágott Kambodzsának. Mindketten egy érdekes világot mutatnak be, amihez most szeretnék én is csatlakozni.

Tehát gyertek, bújjatok be a hátizsákomba a Canon gépem és az útikönyv mellé - és élvezzétek Ti is az utazást - ha máshogy nem, legalább így

Szerző:

Hegyvári Zoltán

alias Húsimádó

A Cikk folytatása:

Irány Mexiko 1. nap - Az nagy utazás

gasztronómia utazás

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Idegenvezető tanfolyam

Idegenvezető tanfolyam   Az idegenvezető az egyik legérdekesebb szakma, amelyet...

Jorge Zarif

Jorge Zarif A fiatal Junior reménység Jorge Zarif mindössze 16 éves, mégis az egyik...

Üzleti rendezvényhelyszín

Egy üzleti rendezvényhelyszín nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az adott rendezvény sikeres...

Hosszú hétvégék külföldön

Hosszúhétvégék külföldön. Alfatours!

Rolex Middle Sea Race

Rolex Middle Sea Race történet A Rolex Middle Sea Race egy klasszikus, magas presztizsű...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.