notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot a Volvo Ocean Race vitorlás versenyen

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot


2009/03/28

Forrás: sailing.org

A svéd kapitány, Magnus Olsson (SWE) sikeresen megvalósította eredeti elképzelését, és északi csapatát, az Ericsson 3-at gőzelemre vitte a Volvo Ocean Race ötödik futamában.  Az Ericsson 3 helyi idő szerint csütörtök reggel 10:37-kor haladt át a célvonalon Guanabara öbölben, Rio de Janeiro városában.
 

Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot a Volvo Ocean Race vitorlás versenyen

Volvo Ocean Race 2008-2009


Ez a 12.300  tengeri mérföld hosszú futam a leghosszabb a bajnokság 36 éves történelme alatt. Mindamellett ez az első alkalom, hogy a 60 éves Magnus Olsson (SWE) kapitány, aki az idei évi résztvevők legidősebb tagjaként áll ki a bajnokság során, kapitányként debütált. Olsson eddig öt alkalommal versenyzett, és minden alkalommal egyszerű tengerészként vett részt a küzdelmekben. A fiatal navigátornak, a norvég Aksel Magdahl-nak (30) ez volt az első versenye.

 

Az Ericsson 3 nyeri a VOR 5. futamát



Olsson és csapata eufórikus fogadtatások közepette kötött ki Marina da Gloria partjainál, miután 40 napot, 5 órát, 37 percet, és 57 másodpercet töltöttek a vízen. A csapat megelégedettségét a kapitány arcán a letörölhetetlen, széles mosoly is mutatja.

”Fantasztikus teljesítményt nyújtottunk, megérdemeltük a győzelmet” – nyilatkozta Olsson. – „Nagyon jó stratégiát követtünk, Aksel ráérzett a megfelelő taktikára. A csapat nagyon fáradt volt már, de a küzdeni akarás kitartott a futam végéig. Végig jól haladtunk, a teljesítményünk folyamatosan 100%-on volt. Sokszor a hajó képességének a határán hajóztunk, kockáztatva, hogy szétesik, de végül sikeresen megtaláltuk az egyensúlyt ahhoz, hogy a hajó egy darabban maradjon a finisig.”

”Ez egy igazán kemény futam volt.” – nyilatkozta Magdahl. – „Csodálatos érzés volt elsőként áthaladni a második pontozásos kapun, a futamgyőzelem ezek után pedig egy fantasztikus bonusz volt.”

 

Meglepatés a Volvo Ocean Race 5. futamában

Az Ericsson 3 sikeres teljesítménye a többiek számára különösen lehangoló, mivel a csapat a többieknél három nappal többet töltött a nyílt vízen, miután Qingdao kikötőjét pihenés nélkül hagyták el. Olsson és csapata a negyedik futam befejezése után egy órát töltött Qingdao-ban, hogy a körülbelül negyven napra elég élelmet és üzemanyagot magukhoz vegyék, és kövessék a többieket, akik már hét órája elindultak az ötödik, egyben a legveszélyesebb futam teljesítésére.

Az Ericsson 3 a negyedik futam során komoly szerkezeti sérülést szenvedett, miközben Kína felé haladtak. A csapatnak január 27-én fel kellett függesztenie a versenyt, mivel az elsüllyedés veszélye fenyegette a hajót. A csapat szárnyaszegetten eljutott Taiwan-ig, ahol elvégezték a szükséges javításokat, majd február 11-én tovább folytatták a versenyt.

Az ötödik futam megkezdése után az Ericsson 3 hamar méltó ellenfele lett a többieknek, már a harmadik napon a harmadik pozícióba küzdve fel magát. Ezek után figyelmen kívül hagyták azt az eddig általános szabályt, hogy „a déli irány a jobb”, és az első pontozásos kapu után a 36. szélességi körön, a második pozícióból észak felé fordultak.

”Az északi útirány nem tűnt különlegesnek, de miután senki nem követett bennünket, hirtelen nagy jelentősége lett a döntésnek.” nyilatkozta Magdahl – „Mindenféleképpen ez volt eddig vitorlás pályafutásom legjobb döntése.”

A veterán Bouwe Bekking (NED), a Telefónica Blue kapitánya korábban a következőket nyilatkozta az Ericsson 3 stratégiájával kapcsolatosan: „Amennyiben ezzel a taktikával megnyerik a futamot, történelmet fognak írni. Eddig minden futamnyertes a déli útvonalról került ki.”

Két nappal később az északi taktika meghozta gyümölcsét az Ericsson 3 részére, és átvették a vezetést. A csapat az első pozíciót sikeresen tartotta az elkövetkező 19 napon keresztül, majd győzelmükkel újraírták a történelemkönyveket.


 







Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Deckbalken

Deckbalken – fedélzeti borda

Drengolás

A drengolás jelentése benyomulás, versenyen például az ellenfél és a bója közé.

Bavaria 31 cruiser

Bavaria 31 cruiser, technikai adatok Nettó ár: 55 000 EUR Hossza: 9,76...

Hajótest hossza

A hajótest hossza a hajótest legnagyobb hosszúsága, a vízvonallal párhuzamosan mért...

Lee oldal

A hajó szél alatti oldala.
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.