Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot a Volvo Ocean Race vitorlás versenyen

hirdetes

Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A svéd kapitány, Magnus Olsson (SWE) sikeresen megvalósította eredeti elképzelését, és északi csapatát, az Ericsson 3-at gőzelemre vitte a Volvo Ocean Race ötödik futamában.  Az Ericsson 3 helyi idő szerint csütörtök reggel 10:37-kor haladt át a célvonalon Guanabara öbölben, Rio de Janeiro városában.
 

Hősies küzdelem után az Ericsson 3 nyeri az ötödik futamot a Volvo Ocean Race vitorlás versenyen

Volvo Ocean Race 2008-2009


Ez a 12.300  tengeri mérföld hosszú futam a leghosszabb a bajnokság 36 éves történelme alatt. Mindamellett ez az első alkalom, hogy a 60 éves Magnus Olsson (SWE) kapitány, aki az idei évi résztvevők legidősebb tagjaként áll ki a bajnokság során, kapitányként debütált. Olsson eddig öt alkalommal versenyzett, és minden alkalommal egyszerű tengerészként vett részt a küzdelmekben. A fiatal navigátornak, a norvég Aksel Magdahl-nak (30) ez volt az első versenye.

 

Az Ericsson 3 nyeri a VOR 5. futamát

Olsson és csapata eufórikus fogadtatások közepette kötött ki Marina da Gloria partjainál, miután 40 napot, 5 órát, 37 percet, és 57 másodpercet töltöttek a vízen. A csapat megelégedettségét a kapitány arcán a letörölhetetlen, széles mosoly is mutatja.

”Fantasztikus teljesítményt nyújtottunk, megérdemeltük a győzelmet” – nyilatkozta Olsson. – „Nagyon jó stratégiát követtünk, Aksel ráérzett a megfelelő taktikára. A csapat nagyon fáradt volt már, de a küzdeni akarás kitartott a futam végéig. Végig jól haladtunk, a teljesítményünk folyamatosan 100%-on volt. Sokszor a hajó képességének a határán hajóztunk, kockáztatva, hogy szétesik, de végül sikeresen megtaláltuk az egyensúlyt ahhoz, hogy a hajó egy darabban maradjon a finisig.”

hirdetes

”Ez egy igazán kemény futam volt.” – nyilatkozta Magdahl. – „Csodálatos érzés volt elsőként áthaladni a második pontozásos kapun, a futamgyőzelem ezek után pedig egy fantasztikus bonusz volt.”

 

Meglepatés a Volvo Ocean Race 5. futamában

Az Ericsson 3 sikeres teljesítménye a többiek számára különösen lehangoló, mivel a csapat a többieknél három nappal többet töltött a nyílt vízen, miután Qingdao kikötőjét pihenés nélkül hagyták el. Olsson és csapata a negyedik futam befejezése után egy órát töltött Qingdao-ban, hogy a körülbelül negyven napra elég élelmet és üzemanyagot magukhoz vegyék, és kövessék a többieket, akik már hét órája elindultak az ötödik, egyben a legveszélyesebb futam teljesítésére.

Az Ericsson 3 a negyedik futam során komoly szerkezeti sérülést szenvedett, miközben Kína felé haladtak. A csapatnak január 27-én fel kellett függesztenie a versenyt, mivel az elsüllyedés veszélye fenyegette a hajót. A csapat szárnyaszegetten eljutott Taiwan-ig, ahol elvégezték a szükséges javításokat, majd február 11-én tovább folytatták a versenyt.

hirdetes

Az ötödik futam megkezdése után az Ericsson 3 hamar méltó ellenfele lett a többieknek, már a harmadik napon a harmadik pozícióba küzdve fel magát. Ezek után figyelmen kívül hagyták azt az eddig általános szabályt, hogy „a déli irány a jobb”, és az első pontozásos kapu után a 36. szélességi körön, a második pozícióból észak felé fordultak.

”Az északi útirány nem tűnt különlegesnek, de miután senki nem követett bennünket, hirtelen nagy jelentősége lett a döntésnek.” nyilatkozta Magdahl – „Mindenféleképpen ez volt eddig vitorlás pályafutásom legjobb döntése.”

A veterán Bouwe Bekking (NED), a Telefónica Blue kapitánya korábban a következőket nyilatkozta az Ericsson 3 stratégiájával kapcsolatosan: „Amennyiben ezzel a taktikával megnyerik a futamot, történelmet fognak írni. Eddig minden futamnyertes a déli útvonalról került ki.”

Két nappal később az északi taktika meghozta gyümölcsét az Ericsson 3 részére, és átvették a vezetést. A csapat az első pozíciót sikeresen tartotta az elkövetkező 19 napon keresztül, majd győzelmükkel újraírták a történelemkönyveket.


 

Forrás: sailing.org

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Code-lobogó

Code-lobogó: a klasszikus jelzõlobogó-ábécé Tovább

Aliga - Club Aliga

Club Aliga Vitorláskikötő bemutatása: A Club Aliga kikötő a Balaton keleti... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.