notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Volvo Ocean Race - az Ericsson 4 átvette a vezetést

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az Ericsson 4 átvette a vezetést a Volvo Ocean Race hatodik szakaszán

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az Ericsson 4 átvette a vezetést a Volvo Ocean Race hatodik szakaszán


2009/04/26

Forrás: sailing.org

Az összesített eredménylistán első helyen álló Ericsson 4 átvette a vezetést a Telefónica Blue-tól a Volvo Ocean Race hatodik szakaszán.

Volvo Ocean Race - az Ericsson 4 átvette a vezetést

Telefónica Blue: rossz taktika

Bouwe Bekking (NED) és csapata a Telefónica Blue-n sebesség hiánnyal küzdött az Ericsson 4-el szemben. Mindkét hajó arra törekedett, hogy a legtovább titokban tartsa  taktikai döntéseit.

Mikor tisztázódtak a döntések, nyilvánvalóvá vált, hogy a Telefónica Blue katasztrofális 12 órán van túl és ezzel visszaesett a harmadik helyre. Torben Grael (BRA) és az Ericsson 4 ezzel átvette a vezetést. Ezek után a Torben és csapata 50 mérföldesre növelte előnyét, a Telefónica Blue pedig visszaesett a negyedik helyre.

„A taktikánk eredménye nagyon rossz lett,” írta Bouwe weboldalán. Bouwe két nappal ezelőtt elmondta, hogy a jó manőver és taktika hozzájárulhat a szakasz megnyeréséhez, de elszámolták magukat és hibáztak. „Az igazság az, hogy nem tudtuk megtartani az Ericsson 4-et. Sokkal gyorsabbak voltak nálunk.”

„Szívszaggató ez nekik, de az Ericssonnak és nekünk jó,” írta Rick Deppe (GBR) a Puma média csapatának tagja. „Úgy néz ki, hogy 4-en fogunk küzdeni az első helyért a végén,” tette hozzá.

Ericsson 4: víz problémák



A heves küzdelmek közepette az Ericsson 4-en a víz készítő berendezés súlyosan megsérült.

Azonnal letiltottuk a kávét, teát és jelentősen csökkentettük a napi étel adagot,” nyilatkozta Guy Salter (GBR). „Úgy döntöttünk, hogy a veszélyesen alacsony, napi 1,5 liter víz/fő jár mindenkinek a hajón, minden egyes adagot kitöltöttünk üvegekbe, amiért mindneki magának felelős.”

A csapat a tartalék vízkészítőt használja, ami fordított ozmózis rendszerű és kézzel kell működtetni. „Fél óránként váltjuk egymást a pumpálással, ami nem egyszerű feladat,” mondta Salter.

A dehidratáció az egyik legnagyobb probléma a verseny alatt és a csapatok arra törekednek, hogy mindenki annyit igyon, amennyit csak lehet. Nagyon kicsi dehidratáció is komoly szellemi és fizikai teljesítmény csökkenést okozhat.

Szoros a verseny

Az első 4 hajó: Ericsson 4, Ericsson 3, Telefónica Blue és a Puma, egy hideg légnyomású terület felé halad, ami a problémákat okozta, de újra stabil szelük van. Eközben a maradék három hajó 30 csomós szélben és nagy hullámokban vitorlázik. Az Ericsson 3 média embere, Gustav Morin (SWE) úgy jellemezte a fedélzetet, mint „szervezett káosz”, ahogy kisebb fokkra cseréltek és lereffelték a nagyvitorlát, felkészülve a legrosszabb időre.

„Mindenki a dekken van. A tenger hirtelen nagyon rosszra fordult. A hajó óriásiakat kap a hullámoktól, és ropog a belseje, amikor a vitorlák csapkodnak, ha szembe kell kormányozni a széllel, hogy kijussunk ebből a frontból.”

Újra versenyben Ian Walker (GBR) Green Dragon-ja. A csapat remekül hajózott át a fronton és már csak 11 mérfölddel van lemaradva a Delta Lloyd mögött. A Telefónica Black visszaesett a hetedik helyre, de csak 6 mérfölddel van lemaradva a Sárkányok mögött.

„Szoros küzdelem, Golf áramlat, frontok, és egy könnyű szeles magas légnyomású rendszer, amin keresztül kell jutni. Mi kell még?” nyilatkozta Wouter Verbraak (NED) a Delta Lloyd navigátora.

Hatodik szakasz:
DTF: distance to finish, távolság a célig
nm: tengeri mérföld

Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) DTF 487nm
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +36 nm
Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) +40 nm
PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +62 nm
Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +116nm
Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +125 nm
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) 131 nm
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
 

 

Volvo Ocean Race:

1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 69.5 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 59 pont
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 58.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 46 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 42 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 25 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 18 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
 







Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Koloska Marina Balatonfüred

Koloska Marina Balatonfüred A Koloska Marina kikötőt a Paksi Atomerőmű RT....

Latni

Vitorlamerevítõ vékony léc vagy mûanyag lap.

470

470 vitorlás hajó története Francia tervezésű olimpiai osztály, Montrealban szerepelt...

Asso

Asso 99 vitorlás hajó Asso 99 vitorlás hajó - Licospars, Bogliaco, Garda tó A hajót...

Leegierig

Leegierig - a széltõl elforduló hajót hívjuk így
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlás élethez hozzátartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlás versenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlás oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbi szerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Vitorlás hírek a világ minden szegletéből- minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon velünk a világ leghíresebb vitorlás versenyeit , less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlás túrára indulsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlás versenyek

Velünk egyik vitorlás versenyről sem kell lemaradnod. Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlás versenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlás versenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Eredmények, tudósítások, információk a versenyekkel kapcsolatban, és interjúk a résztvevőkkel, vagy akár a szervezőkkel is. Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlás versenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A legújabb luxusautók, technikai kiegészítők, okostelefonok, okoseszközök, órák, divat és minden más, ami a vitorlás életmódhoz hozzá tartozik. Értesülj a legújabb divatról első kézből, és ne maradj le a legújabb technológia kiegészítőkről sem! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlás versenyhez? Itt mindent megtalálsz. A legújabb hajócsodákról sem fogsz lemaradni, azt garantáljuk, ahogyan azt is, hogy a legújabb luxusautókból sem lesz hiányod! 

Utazás a világ körül

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint egy vitorláson, a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt. Nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. Persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk. De a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, legnagyobb vitorlás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!