Az időjárási és a szélviszonyok új taktikai döntések hozatalára kényszeríti a Volvo Ocean Race vitorlás verseny flottát - Fidji 2009

hirdetes

Az időjárási és a szélviszonyok új taktikai döntések hozatalára kényszeríti a Volvo Ocean Race flottát - Volvo Ocean Race 2008-2009

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A flotta lassan közelít a Fidzsi-szigetekhez, azonban ez a szakasz egy kevés fejfájást okozott már a  Volvo Ocean Race résztvevőinek. Úgy tűnik, hogy előre nehéz eldönteni, melyik irányból is lenne érdemes a flotta előtt 40 mérföldre fekvő szigeteket megközelíteni, illetve megkerülni.

A Puma VOR hajó fedélzete

Volvo Ocean Race flotta a Fidji szigertek felé hajózva

Az utóbbi néhány hét alatt a csapatok próbáltak a lehető legkeletibb részeken hajózni, azonban ezt   nem mindenkinek sikerült a legjobban kivitelezni.  A Green Dragon az elmúlt egy hét alatt a lehető legkeletibb vizeken haladt, amely sokszor hátrányt jelentett a csapat számára, a mostani helyzetben azonban előnyt kovácsolhat a jelenlegi pozíciójával.

„Senki nem gondolta volna, hogy a Fidzsi-szigetek ilyen nagy szerepet játszik az ötödik futam stratégiájának meghatározásában. Mikor két héttel ezelőtt elindultunk Kínából, azt sem tudtam, hogy pontosan hol vannak a Fidzsi-szigetek, most viszont azon csapattagokat faggatom, akik már voltak korábban ezen a helyen, hogy milyen a sziget időjárása, illetve milyen széljárás jellemző erre a térségre.” - nyilatkozta Ian Walker (IRL) kapitány.

Az Ericsson 4 jelenleg egyenesen Vanua Levu felé tart, amely a két sziget közül a kisebbik, illetve a keletebbre fekvő, míg a PUMA csapat leszakadva a többiektől, magabiztosan a nyugati irányba fordult, miután Ken Read (USA) kapitány és az ausztrál navigátor, Andrew Cape hosszas tanácskozás után emellett a taktikai döntés mellett maradtak. „Az időjárás igencsak kiszámíthatatlan a szigetek körül, ez vagy jelentős előnyhöz, vagy nagy hátrányhoz juttat majd minket.” - nyilatkozta Read. - „Capey már napok óta a megfelelő döntésen töri a fejét, hogy hogyan lehetne ebből a helyzetből a legtöbbet kihozni. Mint mindig, én is ott ülök ilyenkor mellette, és minden lehetséges variációt végigveszünk amely csak számításba jöhet.”

hirdetes

 

A taktika és időjárás itt is a vitorlás verseny eldöntői lehtnek

Az Ericsson 3 navigátora, Aksel Magdahl (NOR) szerint az időjárási viszonyok egyáltalán nem kedveznek a nyugati iránynak (NOR), az előrejelzések alapján több, nagyobb, szélcsendes szakaszra is lehet ott számítani a következő napok folyamán. Azonban Magdahl azt is hozzáteszi, hogy az időjárási előrejelzések sokszor nem teljesen pontosak ezen a területen, így ezt nem lehet biztos alapnak tekinteni.

Félretéve az időjárási és szélviszonyokat, az Ericsson 4 legénységének nagy része kellemes élményekkel bír a Fidzsi-szigetekkel kapcsolatban. A kapitány, Brad Jackson (NZL) annak idején itt kötött házasságot, és bízik babonás meglátásában, hogy ez most a csapatnak szerencsét fog hozni. Azonban a viccet félretéve Guy Salter (BGR), a fedélzeti médiaszemélyiség szerint semmi oka nincs a csapatnak arra, hogy megváltoztassák az eredeti szándékukat, és nyugat felé forduljanak. A csapat így rendületlenül a szigetek keleti oldala felé tart, amely reményük szerint előnyös választásnak fog bizonyulni.

Az Ericsson 3 számára azonban a kérdés még mindig megoldatlan. A navigátort, Magdahl-t ezzel kapcsolatban az alábbi kérdések foglalkoztatják: „Sajnos nagyon későn kell döntenünk arról, melyik irány is lenne a célravezetőbb. Ha a keleti irányt választjuk, számolni kell azzal, hogy a széljárás gyengülni fog, és ez a periódus akár több órán keresztül is tarthat. Amennyiben viszont nyugat felé fordulunk, sok időt vesztegetünk el.” Magdahl végül a két sziget között való áthaladás mellett döntött, amely reményeik szerint egy arany középút a két szélsőséges választási lehetőség között.

hirdetes

 

Vitorlás verseny taktikák

Bouwe Bekking (NED), a Telefónica Blue holland kapitánya a csapatát szintén egyenesen a két sziget közé irányította. A szigetek közötti legkisebb szélesség 2.5 tengeri mérföld, a legszélesebb pont pedig 40 tengeri mérföld.

A csapatok közötti különböző taktika felborította az eddigi felállást. A PUMA megszerezte az első helyet, a Telefónica Blue pedig sikeresen megcsípte a második pozíciót, így maguk mögé szorítva az eddig vezető helyen hajózó Ericsson 4 csapatot.

A flotta keményen küzd a jelenleg 12 csomós sebességű szelekkel, amely csak igen lassú haladást tesz lehetővé. Sokak véleménye szerint ez a szakasz döntő fontosságú az ötödik futam végső kimenetelében a hozott taktikai döntések függvényében.

 

Ötödik futam, Volvo Ocean Race pozíciók
(hajó név/ország/kapitány/nemzetiség/hátralevő távolság)

PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) DTF 8,364
Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) +18
Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +20
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +41
Green Dragon IRL/CHI, Ian WALKER (GBR) +78

Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) DNS
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) DNS
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
 

Forrás: sailing.org

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

Étterem Budapesten

Egy különleges éttermet keresel a főváros szívében? A Városliget Café & Restaurant... Tovább

Raffica

Raffica vitorlás hajó A hajót Bruce Farr tervezte a Libera hajóosztály... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.