A 6. az egyik leghosszabb szakasz a Volvo Ocean Race-nek, a maga 6100 tengeri mérföldjével. A február 7-én rajtoló mezőnyt a Dél-kínai-tengeren keresztül egészen a Fülöp-szigetek felső északi csücskéig viszi majd. Ezt követően irány a Csendes-óceán és egy hosszú gyorsulási verseny délkeleti irányba. Ezen a részen Polinézia szigeteit lesznek kénytelenek kerülgetni a versenyzők, amíg Aucklandbe nem érnek.
Ezt a szakaszt is nagyban befolyásolják majd az éghajlati zónák (a Földet vízszintesen körülölelő jellegzetes időjárási körülményekkel rendelkező sávok) közötti átmenetek észak-dél irányban. Habár Hong Kong egy új megállóhely, valójában nincs túl messze Sanyától, ahonnan legutóbb az ezzel megegyező szakasz indult, így már rendelkezik némi múlttal.
Északkeleti Monszun: Az 5. szakasz az után indul, hogy a 4. szakasz befejeződik az Északkeleti Monszunban (a Közép-Ázsia felett uralkodó magas szezonális légnyomás óramutatóval megegyező irányú forgása által keltett szél). A különbség az, hogy hátszél helyett szembeszélben hajóznak majd a versenyzők. Sam Davies, a földkörüli navigátor a következőt mesélte a 2015-ös Északkeleti Monszunnal való találkozásáról (amikor a Team SCA hajójának fedélzetén szolgált):
„Már 24 órája voltunk ott és végre megkaptuk, amiért jöttünk – az extrém körülményeket. Extrém dőlési szögek, extrém nedvesség, gyakorlatilag MINDEN tevékenység extrém nehézségű volt a fedélzeten.” A szakasz nyitó része egyszerűen brutális lehet, és akár a hajók épségét is veszély fenyegetheti.
További szigetláncok: Miután elhagyják a Fülöp-szigetek északi csúcsát, a hajók az északkeleti Kereskedelmi szelek birodalmába érkeznek. Az útirány innentől kezdve délkelet lesz, így néhány napnyi gyors vitorlázásra számíthatunk majd. Nagy sebességgel haladnak majd el Pápua Új-Guinea és a Salamon-szigetek mellett, mielőtt a hosszú cél-csendes-óceáni részen, Vanuatun és a Fidzsi-szigeteken keresztül el nem jutnak a vitorlák városába. Ezen földdarabok mindegyike befolyásolhatja a csapatok stratégiáit és taktikáit, attól függően, hogy milyen közel jutnak hozzájuk.
A Doldrumok: Ismét visszatérnek a Doldrumok, amelyek a Csendes-óceán ezen részén dupla övben vannak jelen, és amiket egy keleti kereskedelmi szelekből álló öv választ el egymástól.
A globális éghajlati zónák pontosabb sorrendje a következő: északkeleti kereskedelmi szelek, Doldrumok, keleti kereskedelmi szelek, Doldrumok és a délkeleti kereskedelmi szelek. Az Atlanti-óceánon azonban (ahogy a bolygó legnagyobb részén is) a Doldrumok közötti kereskedelmi szélzóna rendkívül vékony és nehezen behatárolható. Éppen ezért a kifejezés az egész könnyű szelekből és széllökésekből álló zónára utal az északkeleti és délkeleti kereskedelmi szelek között.
A Csendes-óceánon azonban, különösen az Auckland felé vezető úton, a keleti kereskedelmi szelek sokkal tisztább határokkal rendelkeznek, így a csapatnak nagy valószínűséggel a Doldrumok egy második övén is át kell haladniuk. Könnyen lehet, hogy a szakasz ezen a részen dől majd el.
Gyorsulási verseny a Kereskedelmi szelekben: Miután elhagyják a Doldrumokat, a hajósok (vagy legalább is a stratégiáért felelősök) élete valamivel könnyebbé válik. Amennyiben a délkeleti Kereskedelmi szelek jó alapot biztosítanak nekik, kényelmesen, jó hullámok között fejezhetik be a szakaszt.
A South Pacific High (a 30 és 38 fok között húzódó Szubtrópusi magasnyomású zóna) általában jóval keletebbre található, Dél-Amerikához közelebb, ezért a hajósok biztosan a nyugati oldalán maradnak majd. És mivel Auckland majdnem 37 fokra délre található, szubtrópusi éghajlattal, jó esély van rá, hogy a versenyzők kiváló stabil körülmények között érnek majd célba.
A 2008-09-es versenyen hét hajó próbálta meghódítani az Északkeleti Monszunt, ezekből pedig négy szorult komolyabb javításokra a találkozást követően, kettő nem fejezte be a szakaszt, egy pedig a következő szakasz újraindítása után ért csak célba.
Ugyan ebben az évben a Telefónica Blue és a PUMA kényszerültek „átdugni a fonalat a tű résén”, amikor is kénytelenek voltak keresztül hajózni a Fidzsi-szigeteken ahelyett, hogy megkerülhették volna őket. Ez a helyzet vezetett a híres emailhez, amelyet Ian Walker írt a PUMA csapatának: „Szép volt, de biztosak vagytok benne, hogy átjuttok majd az új híd alatt?” Valójában nem volt semmilyen híd.
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt. Ha pedig Balatonfüreden konferencia helyszín érdekel, akkor a Vinifera 5* Superiort ajánljunk!
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!