Forrás: sailing.org
Ezekben a napokban a Volvo Ocean Race mezőnye stabil 15 csomó körüli sebességgel halad a következő pontszerző állomás, Fernando de Noronha felé. Ez a szakasz most a sebességről szól és a csapatok teljesítményük határait feszegetik.
Nem nagyon lesz lehetőségük a közeljövőben előzni vagy komolyabb taktikai döntéseket hozni. Ian Walker (GBR), a Green Dragon kormányosa elmondta, ezek a körülmények nem nagyon fognak változni, míg Boston közelébe nem érnek. Célja fenntartani a lelkesedést és a csapatszellemet a hajó fedélzetén és a mezőnnyel vitorlázni, hogy ha majd alkalom adódik rá, javítani tudjon pozícióján.
Ahogy a szél beerősödött, a hullámok átcsaptak a dekken és Magnus Olsson (SWE), az Ericsson 3 kormányosa, ártatlan áldozattá vált. Egy nagy hullám a kormány talapzatához csapta és egy pillanatra eszméletét vesztette. A bordái megsérültek, de a legénység szerint segítség nélkül be tudott mászni a kajütbe és elmenni az ágyáig. Azóta már csak nevet a dolgon, csapata nem aggódik.
„Nem voltam felkészülve arra a hullámra,” mondta Olsson röviden, mielőtt elment volna aludni. „Hülyén érzem magam, hogy az első hullám, ami átmosott a hajón így elintézett.” Richard Mason (NZL) hajóorvos, aki az előző szakaszt hát problémái miatt kihagyta, megvizsgálta Olsson zúzódását, míg aludt. Mason elgondolkodott, hogy rossz szerencsét hoz-e az Ericsson 3-ra. „Az előző szakasz alatt, amikor nem volt a hajón, a csapat nem szenvedett sok sérülést és most rögtön ez történt,” nyilatkozta.
A mezőny nemrég hagyta el Recife-t a brazil partok mellett és egyenesen az ellenőrző pont nyugati része felé vitorláznak, ami 129 tengeri mérföldre van. A Telefónica Blue jó formában van a mezőny elején, tartják 17 mérföldes előnyüket az Ericsson 4 előtt, akik a második helyen haladnak. Őket követi a Delta Lloyd mindössze 2 mérfölddel lemaradva. Az első három hajó a pálya nyugati részén halad a nagyobb szél reményében. A Telefónica Blue 133 mérföldnyire van a partoktól, a mezőny pedig egy 8 mérföldes részen terül el a Delta Lloyd (nyugati oldal) és a Puma (keleti oldal) között.
Furcsa, de Bouwe Bekking (NED), a Telefónica Blue kormányosa az előző versenyen (2005-2006) hasonló szituációban versenyzett ezen a szakaszon. Akkor is az első helyen állt, akkor az ABN AMRO ONE üldözte, most a Delta Lloyd. „Akkor az ABN hajója 1,5 csomóval gyorsabb volt, mint mi és csak 2-3 perccel tudtuk megverni a pontszerző állomásnál.”
A Delta Lloyd spanyol kapitánya, Roberto Bermudez büszke hajójára. „Nagyon boldogok vagyunk,” nyilatkozta. „Boldogok vagyunk a verseny teljesítményünk miatt, de pihenő nélkül kell küzdenünk az ellenőrző pontig. Kihozzuk a legjobbat magunkból és a hajónkból.”
Az Ericsson 4 élvezi a küzdelmet a Delta Lloyd-al, aminek figyelnie kell a Telefónica Black-re is. Guy Salter (GBR) szerint, aki az Ericsson 4 média csapatának tagja, a Telefónica Black érdekes órákat hozhat még az ellenőrző pontig.
A flotta közeledik a Doldrum-ok felé, ami az Egyenlítőtől északra várja őket. Körülbelül 403 tengeri mérföldnyire vannak ettől a területtől. Jennifer Lilly, verseny meteorológus, elmondta, hogy a Doldrum-ok legkeskenyebb része közel van Észak-Amerika partjaihoz, a gyenge szelek kiterjednek Sierra Leone felől dél-nyugati irányban Fernando de Noronha felé.
A Telefónica Black legénysége minden szempontból túlfűtött. Először is volt egy nagyobb problémájuk, amit David Vera (ESP) nemrég megoldott, majd Roger Nilson (SWE) elmondta: „Azt hiszem mindannyian túl vagyunk fűtve, küzdünk a legközelebbi ellenfeleinkkel, a Puma-val, Delta Lloyd-al és az Ericsson 3-al. Sebesség, sebesség és még több sebesség! Erre van most szükségünk, erre törekszünk!”
(DTF: distance to finish/ távolság a célig)
1. Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) DTF 3,653nm
2. Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +17
3. Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +19
4. Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) +23
5. PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +29
6. Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +31
7. Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +60
8. Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 66 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 56.5 points
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 54.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 44.5 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 41 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 23 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 15 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!