Forrás: sailing.org
A Volvo Ocean Race mezőnye elérte a hatodik szakasz pontszerző állomását Fernando de Noronha-nál. Nem sokkal sötétedés után a Telefónica Blue áthaladt az ellenőrző ponton és megszerezte a maximális 4 pontot, ami ezért járt.
Ez volt az első alkalom, hogy a Telefónica Blue elsőként haladt át egy pontszerző állomáson, ami számukra nem volt egyszerű feladat. Óriási szélrohamok és eső nehezítette a látási viszonyokat, viszont az ellenőrző pont előtt 10 mérfölddel a 23 csomós szél leállt 3 csomósra, ami erősen kihatott a legénység vérnyomására.
A Telefónica Blue a rajt óta vezeti a mezőnyt, Bouwe Bekking (NED) kormányos jogosan büszke hajójára és legénysége teljesítményére. A pálya első feléről a következőket nyilatkozta: „Nem hibáztunk és természetesen a hajó is tette a dolgát.”
3 órával később az Ericsson 4 másodikként haladt át az ellenőrző kapun.
Kemény verseny volt a Delta Lloyd számára, a harmadik helyért küzdöttek a Telefónica Black-el és a Puma-val.
„A legnagyobb küzdelmet a Telefónica Black-el vívtuk, de az utolsó pillanatban a Puma is kezdett veszélyt jelenteni, óriási ütemben kezdte leküzdeni hátrányát. A szél túlságosan balra fordult számunkra és a Puma nagyon gyorsan közeledett, egyáltalán nem volt biztos, hogy meg tudjuk őket tartani,” nyilatkozta Wouter Verbraak (NED), a Delta Lloyd navigátora.
Az Ericsson 4 már korábban, a reggeli órákban megelőzta a Delta Lloyd-ot és magabiztosan vitorlázott előttük. Ezzel meghagyta a Telefónica Black-et és a Puma-t fő ellenfeleiknek. „Most láttuk csak igazán a sebesség különbséget a mostani és az első generációs hajónk közt,” írta Verbraak és hozzátette: „Semmi probléma, ez annyit jelent, hogy ezután keményebben kell küzdenünk.”
Őket követte az Ericsson 3 és a Green Dragon, aki a hetedik helyen haladt át.
„A legénység tagjai közül hat ember az összes szakaszon vitorlázott és sosem indultak korábban, ez az első alkalom, hogy együtt körül vitorlázzuk a Földet,” írta a Green Dragon kormányosa Ian Walker (GBR), aki elmondta, hogy bár utolsók voltak Fernando de Noronha-nál, a hajón jó a hangulat.
A mezőny következő nagy eseménye az lesz, amikor felavatják azokat, akik először szelik át az Egyenlítőt. Ezek után elérik a Doldrum-ok vizét, ami egy rövid szakasz lesz, talán 24 óra, majd valószínűleg az észak-keleti passzát szelekben fognak tovább vitorlázni.
Habár, technikailag a mezőny már a Doldrum-okban halad, torony magas felhők alatt és heves esőzésben, a szél továbbra is jónak mondható. Walker azt nyilatkozta, hogy a vitorlázás fantasztikus, különösen éjszaka.
Verbraak egyet értett, „ Mindenki bőrig van ázva, miközben felhúzunk egy vitorlát, bevonunk egyet, leszedünk egy fokkot, majd 30 perc múlva visszahúzzuk. Teljes őrület, ami itt folyik, de az egyik legjobb alkalom a vitorlázásra.”
A Telefónica Blue jelentős előnyre tett szert, 63 tengeri mérföldnyire van a második hajó mögötte. Az őt követő első 5 hajó pedig 7 mérföldön belül halad. A Green Dragon 11 mérfölddel halad mögöttük. A Telefónica Blue átlag 15.8 csomós sebességgel halad, de ez a sebesség drasztikusan le fog csökkenni, ha a Doldrum-okat ténylegesen eléri. Ezzel egyidőben elérte a legtöbb 24 óra alatt megtett utat: 329 tengeri mérföldet.
A szél kiszámíthatatlansága kihat a szakasz eredménylistára is. A Puma a második helyért küzd a Delta Lloyd-al a keleti vízterületeken, míg az Ericsson 4 nyugat felé húzott és visszaesett a 4. helyre. Közép tájon halad az Ericsson 3 és a Telefónica Black egy mérföldnyire egymástól, a Green Dragon pedig magányosan kullog mögöttük keleti irányban.
1. Telefónica Blue, 19:58:56 UTC 16.04.09 - 4 pont
2. Ericsson 4, 22:55:36 UTC 16.04.09 - 3.5 pont
3. Delta Lloyd, 23:28:32 UTC 16.04.09 - 3 pont
4. Puma, 23:29:31 UTC 16.04.09 - 2.5 pont
5. Telefónica Black, 23:42:20 UTC 16.04.09 - 2 pont
6. Ericsson 3, 00:14:28 UTC 17.04.09 - 1.5 pont
7. Green Dragon, 01:27:26 UTC 17.04.09 - 1 pont
1. Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) DTF 3,317nm
2. PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) +63
3. Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) +63
4. Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +65
5. Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) +69
6. Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +70
7. Green Dragon IRL/CHN, Ian WALKER (GBR) +81
8. Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
Volvo Ocean Race – eredménylista:
(a hatodik szakasz ellenőrző állomása után)
1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 69.5 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 59 pont
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 58.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 46 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 42 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 25 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 18 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.
Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!
Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.
A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.
Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!