A Telefonica Blue legénysége az ötödik futamban egy újabb csapást szenvedett el, miután eltört a hajó előárboca.

Volvo Ocean Race - Lehangoló balszerencse érte a Telefonica Blue-t

hirdetes

Volvo Ocean Race 2008 - 2009 - (márc. 6)

A Telefonica Blue legénysége az ötödik futamban egy újabb csapást szenvedett el, miután eltört a hajó előárboca.
A futam legelején a csapatnak a tőkesúllyal, illetve a fővitorlával akadtak problémái, amit ez a szerencsétlen helyzet csak súlyosbított, azonban a legénység nem adja fel.

A csapat azonnal akcióba lendült, a hajót hátszélbe fordítva, hogy megvédjék az árbocot a futam hátralevő részében. A felhúzókötéllel rögzítették az árbocot, ezután az orrvitorla került sorra, amit szerencsétlen módon maguk után húztak a vízen. Nagy erőfeszítés árán sikerült mindent az eredeti helyzetben visszaállítani, és a csapat most a baleset okát keresi.

„Ellenőriztük a rudazatot, és úgy tűnik, hogy azzal minden rendben van.” - nyilatkozta a csalódott kapitány, Bouwe Bekking (NED). - „Azonban az előárboc függesztő szerkezete eltörött, ez egy 30 mm-es rozsdamentes acél, amely pontosan a közepén rongálódott meg.”

„Mindenki hihetetlenül csalódott, de a küzdőszellem attól még megmaradt bennünk. Igen jól kezdtünk az első pontozás után, az első helyen hajóztunk, ami az utóbbi 21 kemény nap kiérdemelt jutalma volt. Ez egy lehangoló élmény volt, de attól még nem adjuk fel, még igen sok van hátra, még bármi történhet!”

hirdetes

A balszerencse ellenére a legdélibb útvonalon haladó spanyol hajó még mindig vezető pozícióban van. A PUMA jelenleg a második, 71 tengeri mérfölddel északkeletre a harmadik helyezett Ericsson 4 előtt. A csapatok a következő pontokat a Horn-foknál kapják.

A Green Dragon 45 tengeri mérföldet vesztett az elsőhöz képest az utóbbi 24 órában, azonban ez nem tűnik olyan vészesnek a jelenlegi taktikai tervüket figyelembe véve. Az Ericsson 3 csapat 80 tengeri mérföldet vesztett az elmúlt nap folyamán, és még mindig ők hajóznak a legészakibb vizeken azon bátor döntésük eredményeképpen, hogy a hajót a pontozásos kapu után közvetlenül észak-keleti irányba fordították. Ezzel viszont egyelőre ők vannak a legmesszebb a Rio de Janeiro kikötőjében levő céltól. Azonban minden esélyük megvan arra, hogy a remélt időjárás bekövetkezte esetén az Ericsson 3 nagy sebességgel hagyja le a délen hajózó flotta tagjait.

hirdetes

Ötödik futam, 21. nap, Volvo Ocean Race helyezések
(hajónév/ország/kapitány/nemzetiség/távolság a célig)

Telefónica Blue ESP, Bouwe BEKKING (NED) DTF 6505nm
PUMA Racing Team USA, Ken READ (USA) + 31
Ericsson 4 SWE, Torben GRAEL (BRA) +45
Green Dragon IRL/CHI, Ian WALKER (GBR) +99
Ericsson 3 SWE, Magnus OLSSON (SWE) +186

Delta Lloyd IRL, Roberto BERMUDEZ (ESP) DNS
Telefónica Black ESP, Fernando ECHAVARRI (ESP) DNS
Team Russia RUS, Andreas HANAKAMP (AUT) DNS
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Szótár

Ballaszt

A ballaszt meghatározásád lásd a tőkesúly szótárszónál. Tovább

Takli

Takli: vitorlázat Tengeri mérföld (tmf v. M) - kb. 1852 méter. Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.