Ahogy az Ericsson 3 a Volvo Ocean Race flottája élén halad tovább, egy újabb nagyobb akadállyal kell megküzdeniük, VO70-es hajójukat jéghegyek veszik körül.

Kövess minket facebookon!
Főoldal > Volvo Ocean Race - Jéghegyek jobbról, balról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Volvo Ocean Race - Jéghegyek jobbról, balról


2009/03/15

Volvo Ocean Race 2008-2009 - Jéghegyek jobbról, balról

Ahogy az Ericsson 3 a Volvo Ocean Race flottája élén halad tovább, egy újabb nagyobb akadállyal kell megküzdeniük, VO70-es hajójukat jéghegyek veszik körül.


Jéghegyek a Voilvo Ocean Race-en

Délen, az 50. szélességi foknál járva 3 fénylő jéghegyet vettek észre a Green Dragon fedélzetéről az éjszaka folyamán. Ian Walker (GBR) kormányos 100 méter szélesre és futball pálya magasságúra becsülte a hegyeket.

A hajó kettőt szél feletti, egyet pedig szél alatti irányból hagyott el. „ Ma reggel azt vettem észre, hogy egyre több ember visel életmentő ruhát és eldöntöttük, hogy bezárjuk az összes olyan helységet a hajón, ahova víz juthat.” – nyilatkozta Walker.

A reggeli napsugarak megkönnyebbülést hoztak a legénységnek. Ezekben a pillanatokban észak felé haladnak, ahol biztonságban vannak a jégtől, jéghegyektől.

„Nagyon szerettem volna látni egy jéghegyet napsütésben, de sokkal boldogabb leszek, ha nem látok több jeget a versenyen.” –nyilatkozta Walker. 

A Horn Fok megkerülése után egy jéghegy megpillantása a Déli óceánon fontos mozzanat. A Telefónica fedélzetén a spanyol Jordi Calafat vágyik arra, hogy láthasson egy jéghegyet.

„A Horn Fok és egy jéghegy megpillantása tökéletessé tenné számára ezt a Föld körüli utat.”, mondta Bouwe Bekking (NED) kormányos.  Az új-zélandi Chris Mainnek, aki a Green Dragon kormányosa, a Volvo Ocean Race ötödik, maratoni szakasza egyfajta kaland. A verseny előtt soha nem vitorlázott Volvo Open 70-essel, a rajt előtt két nappal érkezett Qingdao-ba, azt remélve, hogy lesz két napjuk vitorlázni a rajtlövés és a Rio-ba tartó első, 12 300 tengeri mérföldnyi szakasz előtt, de az idő vagy túl ködös vagy túl szeles volt.

 

Kihívások sora a Volvo Ocean Racen

„A rajt napján minden rendben ment és az első vitorlázás egy Volvo Open 70-esen is jól sikerült. A 40 napos út alatt, amíg Rio felé vitorláztunk, a fiúk látták, hogy elég időnk van megtanulni a köteleket és tényleg készen állunk az útra.” –mondta Main.

A

Green Dragon fedélzetén az élet tele van kihívással. „ Mielőtt a vitorlázásra gondolnánk, vagy a sebességre, a nagy hullámokra, az éjszakai szélváltozásokra, el kell mondjam, hogy az igazi kihívás a mindennapi élet ezeken az óceáni verseny monstrumokon, mialatt a Föld óceánjain rohanunk.” –magyarázta Main.

A Pumán Ken Read (USA) kormányos elmondta, hogy a legénység nagyon lefogyott. „Nagyon érdekes, amikor érzed, hogy például a lábad egyre vékonyabb, miközben naphosszat, heteken át egy ilyen bezárt helyen vagy a verseny végéig.”
Rick Deppe (GBR) elmondása szerint, aki a Puma média csapatának tagja, a csapat elpusztította az összes ételt, amit eléjük tett. „Amint kiadok valami ételt, azon nyomban eltűnik és soha nem látom többet. Szemtanúja voltam, ahogy emberek az ujjukkal az utolsó csepp spagetti szószt szedik ki az üveg aljáról.”

Időközben, a fáradtságos versenyben a jég kapuhoz, az Ericsson 3 ( a gyorsvonat a flotta élén) lelassult, mert az időjárást mérő műszerük leesett és azt voltak kénytelenek üldözni. Az átlag sebességük 13 csomóra csökkent, ami kisebb előnyszerzést jelentett az Ericsson 4, Puma és Green Dragon legénységeinek velük szemben.

„A következő hét hozza valószínűleg a legizgalmasabb pillanatokat az egész verseny alatt,” mondta Read. „ Fej-fej mellett haladunk az Ericsson 4-el és az Ericsson 3-al szemben is bármi megtörténhet még.”

Read azt nyilatkozta, hogy a Puma 18-24 csomóval rombol előre, pattog, ugrál a hullámokon, a hajó pedig az elképzelhető legdurvább ütközéseket, terheket kell, hogy kibírja.

Más a helyzet a Telefónica Blue-n, akiket csapdába ejtett a gyenge szél Délen. „Egy újabb nap a paradicsomban. Olyan jó lenne, ha lennének hajók körülöttünk,”-mondta Bekking.

Simon Fisher (GBR) kormányos hozzátette, „Sajnos, ez egy újabb lassú nap volt számunkra és úgy néz ki, hogy jó darabig lassú menetben fogunk haladni, mivel egy magas nyomású légréteg bontakozott ki előttünk, falat húzva közénk és a vezetők közé.”

A Telefónica Blue folytatja harcát, bár átlag sebességük csak 10 csomó és megközelítően 800 tengeri mérföldre hánykolódnak a vezető hajók mögött. „A világ összes optimizmusával is kezd már aggasztó lenni a helyzet.”-Fisher.

Ahogy az élboly számára kezd majd körvonalazódni a jég kapu, újabb taktikai döntések várhatók.





Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Sajtótájékoztató helyszín

A tökéletes sajtótájékoztató helyszín olyan megfelelő technikai háttérrel rendelkezik,...

Niederholer

Niederholer - a spinnaker bumot lefeszítõ kötél

Russel Coutts

 Russel Coutts Russel Coutts Új Zélandon, Wellingtonban született 1962. március...

Felhúzókötél

A hajó vitorlázatát az árbocra felhúzókötelekkel oldják meg. a nagyvitorlát a...

Laser

Laser vitorlás hajó története 1970-ben tervezte Bruce Kirby. A Laser nagyon hamar...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.