Kövess minket facebookon!
Főoldal > WING Asso Euro 2009 - Detre Szabolcs beszámolója a második és harmadik napról

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

2009/09/20

Forrás: vitorlazas.hu

Detre Szabolcs beszámolója a második és harmadik napról.

WING Asso Euro 2009

2009.szeptember 18-19.

WING Asso Euro 2009 - Detre Szabolcs beszámolója a második és harmadik napról

WING Asso Euro - 2009. szeptember 18.

Halasztással kezdtünk és egész nap vártuk a szelet. Délután jöttek a hírek, hogy Révfülöpön a Finn OB-n jó szél van már és itt is meg fog jönni. Ez így is lett, 4 óra körül mentünk ki a vízre és 10 csomós délnyugati szélben 1 futamot sikerült megrendezni. A rajt után akik az élen vitorláztak mind jobbra, Füred felé tartottak, de az utolsó pillanatban átvágott a szél és a fekete lovak az élre kerültek. Tuss Miklósék vették át a vezetést és meg is nyerték a futamot. Második helyen a Németh Botond kormányozta Equilor futott be. Ezen a hajón ül Goszleth Marcell, akinek a szakértelme sokat lendített a csapaton. Az olasz Brigenti a Bete nevű hajóval nagyon jól versenyzett, elég rossz pozícióból sikerült felküzdeniük magukat a negyedik helyre. Nekünk nem sikerült javítani a futam során és végül tizenegyedikek lettünk. Az eddig élen álló Yuppie sem volt szerencsés, korai rajtosok voltak és kizárták őket a futamból. Emiatt sokat estek vissza, a 8. helyen állnak jelenleg. Mi a harmadik helyről az ötödikre csúsztunk vissza, Tuss Miklósék a mai szereplésükkel feljöttek a második helyre. Az olasz Brigenti átvette a vezetést. Általánosan jellemző a magyarul viccesen csengő nevű olasz kapitányra és legénységére, hogy szépen, sportszerűen versenyeznek. Nem volt még kieső viszont, ami ismét megkavarhatja az eredménylistát.

WING Asso Euro - 2009.szeptember 19.

Az idő szerencsére kitisztult és harsogó keleti szél fogadta a mezőnyt, sikerült is időben elkezdeni a napot. A hetvenes éveiben járó Tuss Miklós ismét brillírozott, megnyerte az első futamot. Mi sajnos csak a hatodik helyen futottunk be.
A második futamra megmaradt a keleti szél, kicsit gyengült de még bőven trapézolós idő volt. A BMW csapat eddig gyengélkedett, de a második futamban az élre álltak és megnyerték. Tuss Miklósék és mi is nagyon hátul végeztünk. Egy rosszul sikerült rajt miatt az eddigi legrosszabb eredményünket produkáltuk, 13. helyen értünk célba. A harmadik futam előtti szünetben sikerült a csapatot lenyugtatni és bizakodva indultunk neki a 3. körnek. Jó start után rajt-cél győzelmet arattunk igen nagy fölénnyel. A második helyért nagy csata dúlt a Yuppie és a Litkey Farkas kormányozta Asso le Mio között. Az egyes bójánál ütköztek is, a Yuppie megcsinálta a 360 fokos büntetőt. Az eddig gyengén szereplő Litkey Farkas végre örülhetett volna a második helynek, a befutóban azonban közölték vele, hogy korai rajtos volt. Az Asso le Mio csapatára rájárt a rúd, a második futam rajtjánál fölöslegesen fordultak vissza, nem voltak korai rajtosok.
A fiatal BYC-es csapat, a Bartos Zoli által kormányzott BDO szépen szerepel. Folyamatosan elől vitorláznak, a nap végére, 6 futam után és az óvások előtt a második helyen álltak. Az egyes bójánál viszont szabálytalanok voltak, ketten is óvták őket és DSQ lett a vége.
A Yuppie a harmadik futamban is jól szerepelt, így nagy fölénnyel vezetnek. Másodikak vagyunk mi. Hihetetlen szoros a mezőny, 1 ponton belül van hat hajó. Bármi lehet még, az utolsó napi befutási sorrend fog számítani. A Yuppie első helye biztosnak látszik, nagyit kell hibázniuk, hogy elveszítsék a győzelmet. A hajót Nyári Zsolt kormányozza, aki az egyetlen magyar vitorlázó, aki 3 olimpián vett részt.

Detre Szabolcs

Asso HUN 133

Erste Sailing Team

Kövess minket
Iratkozz fel!
Ne maradj le a legfrissebb vitorlás hírekről és programokról
Vitorlás szakszótár

Kávéház Budapest

Sokan nem tudják, de kis hazánkban található a Világ Legszebb Kávéháza! Ezen legendás...

Hajófenék

A hajófenék a hajótest vízalatti része.

Pádli

Egytollú, rövid evező.

Dekk

A dekk jelentése fedélzet.

Félszeles vitorlázás

Félszeles vitorlázás során félszélben halad a hajó, a hajó hossztengelye a valóságos...
Vitorlázás: sportolóknak és amatőröknek egyaránt!

A vitorlázás nem csupán egy sport, hanem egy életstílus. Ezt mi is tudjuk. Ezért igyekszünk mindenről beszámolni, ami vitorlázáshoz hozzá tartozik. Nemcsak Balatoni, Adriai és egyéb külföldi helyszíneken való vitorlázásról és vitorlásversenyekről olvashatsz itt, hanem megtalálhatod a legmodernebb technológiákat és a legújabb vitorlás divatot is cikkeink között. Nemcsak profi sportolóknak ajánljuk vitorlázásról szóló oldalunkat, hanem azoknak is, akik hobbiszerűen űzik, vagy esetleg még csak érdeklődnek a vitorlázás iránt.

Vitorlázás minden mennyiségben

Hírek a vitorlázásról a világ minden szegletéből: minden, amit a vitorlázásról tudni érdemes. Kövesd nyomon a világ leghíresebb vitorlásversenyeit velünk, less el trükköket, hogy hogyan is csinálják a profik! Akár a Balatonon repít a szél, akár az Adrián vitorlázol, vagy valamelyik másik tengeren, hasznos tippekkel és tanácsokkal szolgálhatunk. Mit vigyél magaddal, ha vitorlázásra készülsz, vagy mikre kell figyelned, ha beköszönt a tél? Itt megkapod mindenre a választ. A legfrissebb tudnivalókkal várjuk a vitorlázás szerelmeseit!

Vitorlásversenyek

Velünk egyik vitorlásversenyről sem kell lemaradnod. Kövesd velünk nyomon a vitorlázás élversenyeit! Nemcsak a hazai megrendezésű vitorlásversenyekről olvashatsz cikkeket, hanem olyan legendás nemzetközi vitorlásversenyekről is, mint a Volvo Ocean Race. Te is kíváncsi vagy, hogy hogyan alakul a helyzet a vitorlázás csúcsán? Ne maradj le a legfrissebb hírekről! Velünk könnyen képbe kerülhetsz a legfontosabb vitorlásversenyekről, a legfrissebb híreket olvashatod első kézből.

Vitorlás életmód

A vitorlázás több, mint egy sport, egy valódi életforma. Velünk képben lehetsz a vitorlázással kapcsolatos életstílus újdonságaival: a legújabb vitorlás divattal, a legjobb felszerelésekkel vitorlázáshoz, a legújabb órákkal, amiket vitorlázáshoz fejlesztettek, de a legjobb luxusautókról és technológiai felszerelésekről sem kell lemaradnod! Mit vegyél fel vitorlázáshoz, melyik a legkényelmesebb cipő vagy a legjobb óra egy vitorlásversenyhez? Itt mindent megtalálsz.

Vitorlás utazások

Az utazás a vitorlázás elengedhetetlen része. Az új tájak és kultúrák felfedezése még izgalmasabbá teszi a vitorlázást. Nincs is jobb program, mint vitorlázás közben a nyílt vízről megcsodálni a hely nyújtotta látványt, nem is kell túl messzire utaznod ehhez, a Balaton is varázslatos panorámát tár eléd az év minden napján. De persze külföldi utazásokkal, vitorlás utazási ötletekkel is szolgálhatunk, de a csodálatos kis hazánkról sem feledkezünk meg, a hazai vitorlázás központjával a Balatonnal együtt. Fedezz fel te is izgalmas tájakat vitorlázás közben!

Honlapkészítés, webdesign, keresőoptimalizálás: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.