Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

Volvo Ocean Race – Nyolcadik szakasz

Bejelentkezés  |  Regisztráció  | 2018. Június 23. Szombat - Zoltán
hirdetes
 | Szerző: GA
címkék: verseny

Volvo Ocean Race – Nyolcadik szakasz

hirdetes
Volvo Ocean Race

Hová megyünk?

Ez a Volvo Ocean Race szakasz 5 700 tengeri mérföldet jelent az Atlanti-óceánon át a brazíliai Itajaí és a Rhode Island-i Newport között délről északi irányba haladva. Április 22-n indul, amikor a déli féltekén ősz, az északin pedig tavasz lesz éppen. Ez az utolsó dél-észak irányú szakasz, ami inkább az éghajlati zónákról szól majd, mint az időzónákról.

Volvo Ocean Race – Mikre számíthatunk?

 

St. Helena High: A mezőny kezdetben a St. Helena High-t (egy szubtrópusi magasnyomású zóna: stabil, félstatikus, magas nyomású terület a 30. és a 38. fok között) próbálja majd megkerülni. Ebben az Andokból érkező alacsony nyomású rendszerek lehetnek majd segítségükre – ez az első szakaszrész nagyon kiszámíthatatlan lehet.

hirdetes

 

Kereskedelmi szelek: A Kereskedelmi szelek ((közepes erősségű szelek, amelyek folyamatosan az Egyenlítő felé fújnak, a déli féltekén délkeleti irányból) Riótól nem messze északra helyezkednek majd el. Tehát amint megkerülték a sarkot és Brazília keleti csücske felé veszik az irányt Recifénél, idővel gyenge keleti vagy délkeleti Kereskedelmi szelekkel találkozhatnak majd, amelyek egyenletesebb vitorlázást biztosíthatnak számukra. Aki elsőként ér el idáig, az nagy előnyre tehet szert.

 

Brazil-áramlás: Nem szabad elfeledkezni a Brazil-áramlásról sem, amely Dél-Amerika keleti partja mentén halad végig Recife és Buenos Aires között – a navigátoroknak oda kell majd figyelniük az örvényekre amik segíthetik őket az előrehaladásban.

 

A tengerparton: Brazília csücske Recifénél egy stratégiai problémát vet fel. A hajósoknak két szempontot kell egyensúlyban tartaniuk – minél távolabbra vitorláznak a parttól, annál erősebb és stabilabb szelekre számíthatnak, de annál több mérföldet is kell majd megtenniük. A régi bevett stratégia – vagy 10 mérföldnél közelebb, vagy 100 mérföldnél távolabb hajózni a part mentén.

 

Lawrie Smith az 1997-98-as versenyen nagyon komolyan vette a „10 mérföldnél közelebb” taktikát, és így a part mentén hajózva egy igen kényelmes vezető pozícióba sikerült kerülnie. Bouwe Bekking ugyan ezt a stratégiát választotta a 2005-06-os versenyen. Valakitől biztosan most is hasonlóra számíthatunk.

 

 

A Doldrumok: A mezőny még egy utolsó alkalommal átkel a Doldrumokon (egy alacsony nyomású terület, amely nagyjából az Egyenlítő mentén fut körül a világ óceánjain, és viharokról, könnyű szelekről, esőről és hirtelen széllökésekről hírhedt). Ez az átkelés sokkal egyszerűbbnek ígérkezik az előző háromnál, mert a versenyzők alapból egy olyan vonalon érkeznek ide, ami az Atlanti-óceán Doldrumainak legvékonyabb részén vezeti át őket.

 

Kereskedelmi szelek: Mint mindig, a Doldrumokat elsőként elhagyó hajó jutalma gyors vitorlázás lesz majd a Kereskedelmi szelek jóvoltából, amelyek északkeleti irányból azt Egyenlítő felé fújnak az északi féltekén.

 

Azores High: A St. Helena High tükörképe valószínűleg újra szerepet kap majd, ez befolyásolja ugyanis a Kereskedelmi szelek pozícióját és erejét is. A stratégia itt a Kereskedelmi szelek közötti hajózás északi irányba, majd az Azores High megkerülése annak nyugati szélén – az Azores High azonban messze elnyúlhat nyugati irányba, és az USA-ban Bermuda High néven is szokás emlegetni. Ilyen esetben problémát okozhat majd az enyhébb szelek elkerülése.

 

Nyugati viharösvény: Miután a mezőny elhagyja az Azores High-t, északnyugatra haladnak tovább a Nyugati viharösvény és az ott uralkodó Észak-Amerikából Európa irányába kavargó alacsony nyomású rendszerek irányába. Ezen rendszerek viselkedése kritikus szerepet játszik majd Newport megközelítésében. Mivel ekkor még mindig nem leszünk messze a tavaszi napéjegyenlőségtől – ami az év egyik kevésbé stabilabb szakasza –, a mezőny energetikus vizekre számíthat.

 

Golf-áramlat: Erről a következő szakasszal kapcsolatban jóval többet hallunk majd, de erre a szakaszra is hatással lesz majd. A Golf-áramlat egy erős meleg vizes áramlat, ami északkeleti irányban halad az Egyesült Államok keleti partvidéke mentén, mielőtt jobbra (keletre) kanyarodva átszelné az Atlanti-óceánt hogy felmelegítse Észak-Európa partvidékét. Az áramlaton való átkelés, az örvények és az alacsony nyomású rendszerek társaságában semmiképpen sem tekinthető egyszerű feladatnak. A Golf-áramlat ellenszélben való hajózása mindenképpen kerülendő.

 

 

Volvo Ocean Race – Korábbi érdekes események?

 

Ez a szakasz számos korábbi alkalommal bizonyult döntőnek a végső győzelem szempontjából. Az Itajaí-Miami közötti részen előzte le a Groupama 4 a Telefónicát, teljesen felborítva ezzel a versenyt.

hirdetes

Ezért nem kell, hogy a szórakozás egy vagyonba kerüljön

Ezért nem kell, hogy a szórakozás egy vagyonba kerüljön

2018-06-13

Nem feltétlenül szükséges bankot robbantanod, ha vitorlázni szeretnél (akár versenyszerűen is), hiszen nem biztos, hogy szükséged lesz a legmodernebb vitorlásra és egyéb felszerelésekre! A legújabb hajók nélkül is igazán élvezheted a hullámokat, amelyről Jim Gretzky beszámolóját foglaltuk össze cikkünkben.

Idén is indul a Race to Alaska

Idén is indul a Race to Alaska

2018-06-15

Idén már negyedik alkalommal rendezik meg a Race to Alaska (R2AK) vitorlás verseny, amelyen most 47 csapat száll versenybe. A bátor tengerészek 750 mérföldet vitorláznak a hideg tengeren Washingtontól Alaszkáig, már ha eljutnak a célig. A versenyt motorok és minden segítség nélkül kell megtenniük a versenyzőknek!

Tihany versenybe szállt a világ legszebb faluja megmérettetésen

Tihany versenybe szállt a világ legszebb faluja megmérettetésen

2018-06-19

Tihany az elmúlt időben sok hazai és nemzetközi elismerést gyűjtött össze gyönyörű látképével. A tihanyiak újra megmérettethetik gyönyörű kis községüket, hiszen a legszebb faluk nemzetközi verseny döntőjébe jutottak. A verseny részleteit és Tihány további a versenytársait cikkünkben foglaltuk össze!


2018-06-19 Vitorlázás kicsiben a távirányítású DragonForce 65 vitorláshajóval

A természet sok helyen beleavatkozik a vitorlázásba, így nem mindenhol alkalmasak a feltételek a sportűzésre. Ilyen problémákkal küzdött a Chicago Yacht Club is, akik szórakozását gyakran keresztezte a rossz idő. Az időjárásnak válaszolva beruháztak DragonForce 65 típusú távirányítású vitorláshajókra.

2018-06-22 Vitorlák és az olimpiai álom Ravi Parent szemében

Ravi Parent már gyermekkora óta vitorlázik. Még a Sarasota-öbölben lett szerelmese a vízisportnak, amelyet szülei is kifejezetten támogattak. A sportoló jelenleg odáig jutott, hogy esélyes kijutni a 2020-as tokiói olimpiára az amerikai csapat tagjaként. Cikkünkben összefoglaltuk a vele készült interjút!

Hamarosan indul a legjobb hazai fesztivál, a Balaton Sound!

A fesztiválozók örömére idén is megrendezésre kerül a mára már világhírűvé vált Balaton Sound fesztivál. Rengeteg program és újdonság várja...

Vitorlák és az olimpiai álom Ravi Parent szemében

Ravi Parent még gyerekkorában, a Sarasota-öbölben vitorlázva szeretett bele a tengeri sportba, és már fiatal kora óta jó érzéke volt a hajózáshoz....

Köszönjük az értékelésed!
Kérjük jelentkezz be az értékeléshez!
Értékeld ezt a helyet
Írd le a véleményed a helyről



IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.