Ezért nem kell, hogy a szórakozás egy vagyonba kerüljön

CsA

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Nem egészen tűnik igazságosnak, hogy csak a legújabb vívmányok részesülnek a rivaldafényből, hiszen a vitorlázás (akár versenyszerűen is) a legmodernebb hajók és eszközök nélkül is tökéletesen élvezhető sport. Jim Gretzky a következőkben arról mesélt, hogy miért nem kell bankot robbantani azért, hogy élvezetessé tegyük a hullámok hátán töltött időt.

Nem kerül vagyonba

A 12 méteres hajóosztályban zajló aktív verseny a bizonyíték arra, hogy a szórakozás nem kell, hogy egy vagyonba kerüljön. Egy hajó versenyképes élettartamát ugyanis nem években, hanem évtizedekben mérjük. A hajók jól megőrizték értéküket és szerkezeti egységüket, ami részben egy nagyon komoly kihívást jelentő szabályozásnak, részben pedig a furfangos designnak köszönhető. Nagyon fontos szempont, hogy ezek a hajók a legszigorúbb, legprecízebb szabványok szerint készültek, amelyek mellesleg nagyon egységes szabványok is egyben.

Nem egyszer volt már példa arra, hogy egy régi 12 méteres vitorlást, ami évekig elfeledetten pihent egy kikötőben újra versenybe állítottak. Mi már kétszer is megtettük ezt, egyszer a Victory’83-mal és egyszer a Defenderrel.

A Victory’83 2008-ban úszott újra versenybe és a következő év során egy nagyon erős Modern Division 12-esekből álló mezőnyből került ki Worlds győztesként, 25 évvel első Worlds győzelme után, amit 1948-ben érdemelt ki. […]

 

 

Tavaly a Defender 23 év és némi szükséges felújítás után először hajózott ki. A szezont a Victory’83-tól örökölt vitorlákkal nyitotta és remek szezont zárt az IRC alatt a New York Yacht Club Queen’s kupájában. Az észak-amerikaiak számára új vitorlákkal és új kormánylapáttal felszerelve második helyezést sikerült elérnie a Challenge Twelve mögött, ami mellesleg egy másik olyan hajó volt, ami csak arra várt, hogy új tulajdonosa újra tengerre szálljon vele. […]

 

A 12 méteres hajóosztájról

De beszéljünk a lényegről: a versenyzésről! A 12 méteres hajóosztály újra növekedni kezdett, miután az új tulajdonosok rájöttek, hogy a 12-esek mennyire nagyszerű értéket és versenylehetőségeket képviselnek. Bevallom, elfogult vagyok a témával kapcsolatban, de van valami különleges abban, amikor egy csapat 12-es felsorakozik a rajtvonalhoz – mind teljes erővel szélirányba.

Az osztály részt vesz a 2019-es világbajnokságban Newportban (USA) egy nagyobb eseménysorozat részeként, a flotta pedig 25-30 hajóból áll, amelyben az osztály több különböző korszaka is képviselteti magát a világ több sarkából is. […]

Egy 12-esen vitorlázni több matróz bakancslistáján is szerepel, de érdekes módon amint fellépnek rá, máris le akarnak szállni róla. Szórakoztató de nehezen kezelhető hajók ezek és mindenkinek megvan rajtuk a maga feladata az ücsörgés helyett. […]

A Newport-i flotta olyan neveket sorakoztat fel, mint Kenny és Brad Read, Mike Toppa, Richie Boyd, Gary Jobson, Robbie Doyle, Randy Shore és még sokan mások.

 

 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Csiga

A csiga egy görgős kötélvezető.

Cadet

Cadet vitorlás hajó leírása A Cadet egy kétszemélyes, gyerekek számára tervezett...

Izobárok

Izobárok: Az időjárási térképeken az azonos légnyomású pontokat összekötő vonalak.

Cápafog

A cápafog az árbocra szerelt fogas fémszerelvény, mely a vitorlafelhúzók fémcsatjának...

Viharfock

Viharfock - a legkisebb méretü orrvitorla