Digitális ruha – a jövő kézzel megfoghatatlan divatja

ZH

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Sok érdekes és meghökkentő divathírrel szembesülhetünk manapság, a nagy divatmárkák tervezői évről-évre tudnak valami újat mutatni a nagy közönség számára. A digitalizáció fejlődése elért minden területet, így nem kihagyva a ruhaipart is. Azonban az új technológiákat, már más szemmel próbálják kihasználni a tervezők. 

Új szemlélet a divattervezésben 

A digitális világgal egy új szemléletnek lehetünk részesei a divatiparban, ami kilépve a megszokott környezetünkből a digitális térbe helyezi át a ruházkodást. A szemlélet szerint már nem szükségünk szövetre és különböző anyagokra, csak is kizárólak pixelekre. Hogy mit is jelent ez? A ruhákat nem készítik el a valóságban, kizárólag csak számítógépes tervezést és elkészítést kapnak, így nincs szükségük különböző varrógépekre és technológiákra, amik a kézzel fogható ruhák megalkotásához elengedhetetlenek lennének és a tárolásukkal sem kell fizikálisan bajlódnunk, hiszen minden elfér egy kis adathordozón. A digitális ruhákat úgy képzeljük el, hogy azokat a digitális térben bárhova felvehetjük például, ha új profilképet készítünk magunknak a Facebookra, akkor válogathatunk a digitális ruhatárunkból, de fizikai eseményekre nem fogunk tudni bennük elmenni.

Ötletektől a megvalósításig

A digitális ruházkodás alapjául a különböző játékok szolgáltak, ahol a felhasználók különböző ruhadarabokat vásárolhatnak maguknak néhány dollárért, játék nyelven ez annyit tesz, hogy skint cserélnek. Ezzel egy új egyedi külsőt alakíthatnak ki karakterük számára, fantáziájuknak semmi nem szabhat határt. Ahogy ezek a játékok egyre népszerűbbek lettek, úgy alakult ki az elképzelés is, hogy ezt ne csak egy játék során tehessük meg, hanem a mindennapi életben is. Napjainkban előfordul, hogy egy-egy skin drágább, mint egy luxusmárkánál vásárolt ruhadarab, így ne csoda, hogy a luxusmárkák is beléptek a piacra.

Luxusmárkák a digitális világban

Ha luxusmárkára gondolunk, akkor mellé párosítjuk azokat a szolgáltatásokat is, amiktől a vásárlásunk is luxus körülményben zajlik. Ebből kifolyólag évekig elképzelhetetlen volt, hogy luxustermékeket vásároljunk az interneten, de a digitalizáció fejlődésével ez is gyökeresen megváltozott. A fiatal generációk idejük nagyrészét online töltik, így a márkának is a digitális térben kell megfogniuk az új közönséget, ezért lehet tökéletes stratégia, ha a luxustermékek megjelennek a virtuális játékokban, és a felhasználók megvásárolhatják őket a karakterüknek. Például említhetnénk a híres Ralph Laurent, aki együttműködést kötött a Zepeto játék tulajdonosaival és létrehozta számára egy játékbeli virtuális márkaboltot, ahova az avatarok csak besétálnak és kedvükre vásárolhatnának, pont úgy, mint a valóéletben.
 

Megemlíthetnénk még a Balenciaga és az itthon is híres Fortnite együttműködését is, ahol a termékek megjelennek a játékban és a való világban egyaránt. A Balenciaga x Fornite kapucnis felsőket 725 dolláros áron tudjuk megvásárolni, amihez a játékban néhány dollárért hozáférhetünk.

A nagy ruhamárkák rájöttek az online tér adta lehetőségekre, így már nem csak a játékokban jelennek meg. Kíváncsi vagy hogyan öltözködünk majd a jövőben? Kattints a következő oldalra!


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Karé Réka

Karé Réka életrajz   Mikor és hol születtél? 1988. 05. 06.,...

Turbó vásárlás

A járműgyártsában leggyakrabban használt feltöltőtípus a turbófeltöltő.  A...

Matrac

Matrac

Rendezvénytermek Budapesten

A tökéletes rendezvénytermek Budapesten olyan helyszínen helyezkednek el, ami távol esik a...

Caleb Paine

Caleb Paine Caleb Paine Jorge Zariffal együtt napjaink Junior Finnes...