Júniusban már nyitnak a Balatoni strandok, legalábbis ez a terv

VN

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Pont valamelyik nap vettem fel a kérdést, hogy „Mikor mehetünk újra nyaralni, csak legalább a Balatonra?”, és ezzel a lendülettel meg is próbáltam rá keresni a választ. Nekem is hiányzik, biztosan neked is hiányzik, hogy utazzunk, kiránduljunk, és alig várom én is, ahogyan biztosan te is, hogy csobbanjunk a Balatonban. De tudom, ahogyan biztos te is, hogy a kialakult helyzetben nem tehetjük azt feltétlen, amit szeretnénk, hanem azt kell tennünk, ami helyes járványügyi, és társadalmi szempontokból, azaz otthon maradni. A tervek szerint azonban már június elején, közepén indul a szezon a Balatonon.

Balatonfüreden júniusi nyitásra készülnek

Még 2017-ben indult el, egy a balatoni strandok fejlesztésére irányuló program, ami a mai napig tart, a koronavírus idején is. Ennek keretében került sor a Balatonfüredi Széchenyi, Esterházi, valamint Kisfaludy strandok felújítására is. A strandok felújításárára, fejlesztésére, bővítésére összességében 15 millió forintot szenteltek, a felújítás leginkább a zöldterületek bővítésére, és vizesblokkok felújítására irányul. A munkálatok várhatóan május végén érnek véget, és a vezetés úgy készül, hogy június elejével meg is nyithatnak a strandok Füreden. Optimistán állnak a helyzethez, de természetesen fel vannak készülve, arra is, hogy a járványhelyzet miatt korlátozásokra kell számítani, ami a balatoni turizmust is érintheti.

Június végén már rendezvényt is szerveznek a Balatonon

Nagyon sok rendezvény került lemondásra a Balaton körül, amit én személyesen nagyon bánok, hiszen nagyon színes volt a repertoár, de sajnos nem tehetünk mást, elsődleges szempont a járvány megelőzése, lassítása. Azonban június 27-én már számíthatunk egy rendezvényre a Balatonon, ráadásul elég nagyszabásúra, egészen pontosan a 38. Lidl Balaton-átúszásra. Ez a naptárban soron következő első esemény, amit még nem halasztottak, vagy töröltek el teljesen. Persze semmi sem biztos, a szervezők reménykednek, és gőzerővel folytatják a szervezési folyamatokat, mi pedig szorítunk, hogy addigra már tényleg megfelelő körülmények legyenek a lebonyolításhoz!

Sokan optimisták a szezonindulással kapcsolatban

De nemcsak a strandfelújítói, valamint a Balaton-átúszás szervezői optimisták a helyzettel kapcsolatban, hanem maguk az utazni vágyók is, hiszen az elmúlt hónapban, több mint húszezren foglaltak szállást a Balatonra a nyári időszakra. Tehát sokan arra készülnek, hogy nyárra már feloldódnak a szigorú korlátozások, és ha nem is a megszokott módon, de valahogyan lubickolhatunk a Balatonban, és élvezhetjük a páratlan hangulatot.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Fonyód Lighting ZRt. Csónakkikötő

A Balaton nyugati medencéjének déli partján található a GE Lightning Zrt. fonyódi ...

Budapesti látnivalók

Bizonyára te is sok látnivalót ismersz Budapesten, de még egy budapesti lakos számára is tud...

Préselés

Préselésnek hívjuk, ha szél ellen vitorlázunk (kreuzolunk) és jobban szél felé tartunk a...

Blokk

A Blokk meghatározását lásd a csiga szótárszónál.

Fine dining étterem Budapest

A fine dining kifejezés egyre elterjedtebb Magyarországon. Akik ezt a műfajt kedvelik,...