Kelemen Tamás interjú

tóth mátyás

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Kelemen Tamással, Kelóval beszélgettem az V. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságról és Weymouth-ról (ENG) a Skandia Sail for Gold vitorlás versenyről, ahonnan nem rég tértek haza. 

Szia Keló, milyen csapattal indulsz idén a Tengerin?

Szia! A csapat az AC Sailing Team lesz, a felállás pedig a következő:
Németh Áron lesz a bowman. Áronnak nagyon jók a tengeri tapasztalatai. Király Csabi fordekkes lesz, ő Nauticozik és jó fizikumú srác. A többiek: Vígh András, Perjés Bálint, D'Albini András. Velük sokat vitorláztunk együtt, RC 44-eseztünk, 8mOD bajnokok is többek közt. A hajón ott lesz még Láng Robi, valamint én fogok kormányozni. A többi név egyelőre még függőben van.

Milyen osztályban indultok?

Bavaria Match 42.

Eddig a Volksbank csapatát erősítetted. Idén miért nem velük indulsz?

Más elfoglaltságaim voltak idén, pl Sallai Gáborék felkészítése (470) és nem vitorláztam a csapattal. Nem tudtuk egyeztetni a két programot, így a Volksbank csapat idén Litkey Farkassal ment, a 33-as bajnokságon is és ezek miatt inkább ő fogja vinni a hajót a tengerin.

Milyen esélyekkel indultok?

A csapat jó, az esélyünk megvan a győzelemre. Mindenkép az élre várjuk magunkat, ahogy eddig is sikerült, most is sikerülhet. Ez függ attól is, hogy a hajók mennyire lesznek egyformák, tavaly erősen kijött, hogy hajóban hátrébb voltunk.

Mi az általános véleményed a versenyről?

Általános véleményem az, hogy egy jó verseny, nem mondom, hogy drága, ennyibe kerül. Meg lehet mérkőzni a tengeren, ez jó dolog. Talán jobb lenne sportosabb hajókkal indulni és erősíteném a One Design jelleget.
Idén tetszik, hogy ott lesz a sorsolás és minimálisan lehet változtatni a hajókon, tavalyhoz képest.
Őszintén szólva nekem a pálya jobban megy, nem szoktam túrázni, de megértem, hogy az is kell. Viszont a túrákat lehetne nagyobb tengeri hajókkal csinálni vagy hosszabb túrákat nyomni, mint pl a Kékszalag, de ez így összességében jó kompromisszum a magyaroknak.

Nem rég értetek haza Weymouthból, mondanál pár szót a versenyről?

Nagyon jó hely, nagyon profi, az építkezések már elkezdődtek az olimpiára. Mindenféle szélviszonyban lehet versenyt tartani, van egy elkerített rész pl a 49ereknek, Staroknak, ahol tudnak menni, ha nagy a szél. Jól el lehet osztani a pályákat.
Most elég pörgős, északi szelünk volt, viszont nagyon jó időt fogtunk ki, a környezet pedig gyönyörű. Az öböl kialakítása nagyon jó, nézhetővé, látványossá lehet tenni a vitorlás versenyeket és a város is szép.
Az ott való felkészülés viszont elég drága, az angolok megkérik az árát, hogy valaki ott tudjon készülni, kihasználják a hazai pálya előnyét.
A víz nem egyszerű, a La Manche csatornából be tudnak jönni a hullámok az öbölbe. Az áramlás elég kiszámíthatatlan, gyorsan vááltozik, emiatt nagyon trükkös.

Hogy értékeled a csapatot?

Berecz Zsombi idény végi fáradt állapotban van, de profi munkát csinált, 30-ba hozta magát. Sallai Gabóék is fáradtak, az elején ebben a hullámzásban és a középszélben elég zavarodottan mentek, de tudtunk javítani a sebességükön. Az arany csoportba nem jutottak be, de az ezüst csoportban már javultak és jól vitorláztak. A technikán és a kondin kell javítani főleg,a sebességük jó. A nyári felkészülésük nem olyan volt, mint szerettük volna, hajócsere stb miatt, kijött rajtuk az idény végi fáradtság.

Köszi szépen az interjút!

Nincs mit:).

Salla Gáborral készült interjúnkat itt olvashatjátok:

http://www.vitorlazas.hu/skandia-sail-for-gold-weymouth-sallai-gabor.html


Kelemen Tamás

Tóth Mátyás

www.vitorlazas.hu

Forrás: vitorlazas.hu


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Cirkáló

A cirkáló egy klasszikus, kecses tőkesúlyos vitorláshajó. Az utána szereplő szám a...

Latni

Vitorlamerevítõ vékony léc vagy mûanyag lap.

Buddy Melges

Buddy Melges vitorlázó életrajz Buddy Melges a világ egyik legsikeresebb verseny...

Hajótest hossza

A hajótest hossza a hajótest legnagyobb hosszúsága, a vízvonallal párhuzamosan mért...

Frühstart

A frühstart a korai rajt a versenyeken.