Volvo Ocean Race – a Telefónica Blue helyzetét nehezíti az időjárás

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A Telefónica Blue még mindig vezeti a Volvo Ocean Race mezőnyét, de magas légnyomású vizekre érkezett, ami próbára teszi a legénységet útban a cél, Boston felé. Az időjárás most lehetővé teszi a felzárkózást a többi hajónak.


A szél gyengülése megkezdődött, ami szorosabb versenyt fog eredményezni.

A Telefónica Blue még vezet

„Szerencsére jól helyezkedtünk és tudjuk tartani az első helyet,” mondta Tom Addis (AUS), a Telefónica Blue navigátora. „A legizgalmasabb, amikor első helyen állsz és tartani kell a mezőnyt, de most nem sok mindent tehetünk. Jól vagyunk és kihozzuk a hajóból a maximumot.”

Ken Read és a Puma

„Az időjárás istenei most ránk mosolyogtak és a Telefónica Blue-t gyenge széllel büntetik, hogy fel tudjunk zárkózni,” mondta Ken Read (USA), a Puma kormányosa, aki a dobogó legfelső fokán szeretne állni szülővárosában, Bostonban.

Gyengül a szél

Bouwe Bekking (NED) és csapata még jócskán vezet, bár előnyük 104 tengeri mérföldről 61-re csökkent. Az időjárás elég komplikált, ami aggasztó a navigátorokra és kormányosokra nézve.

„Annyira borzalmas az idő, hogy rengeteg kávét főzök a srácoknak, segítek nekik a dekken, figyelem a felhőket stb. Minden alkalmat megragadok, hogy ne kelljen a számítógép előtt ülnöm és azt a sok szörnyűséget néznem,” nyilatkozta Wouter Verbraak (NED) a Delta Lloyd navigátora.

A Telefónica Blue most egy szélességi fokon van a Leeward szigetekkel, míg a Puma, Ericsson 3, Ericsson 4 párhuzamos vonalon haladnak 36 tengeri mérföldön belül, az Ericsson 4 a keleti felén, a Puma a nyugatin vitorlázik.

 Magnus Olsson sérülése

Magnus Olsson-ról (SWE) az a hír járja, hogy eltört egy bordája múlt héten, amikor egy hullám a kormányálláshoz vágta, de a legénysége szerint jól van.

Happy birthday to Eivind Melleby

Április 20-án ünnepelte Eivind Melleby (NOR) 29. születésnapját. Az ajándék csomagjában jelly men édességek is voltak, amik mosolyt csaltak Olsson orcájára. Melleby elmondta: „A vitorlázás most nagyon jó. A csapat jól muzsikál, jó a hangulatunk és beleadunk mindent. Az Ericsson 3 egy vidám hajó és nagyon gyors is!”

Az üldözők

A következő bolyban, 40 mérfölddel hátrébb, a Telefónica Black, Delta Lloyd és a Green Dragon vitorlázik. A fekete hajónak mozgalmas éjszakája volt, eltörték a gennaker bummjukat, utána pedig összeütköztek egy bálnával. Reggel, mikor felkelt a nap, ellenőrizték a hajót, hogy megsérült-e, de csupán a kiel első élén jött le pár helyen a festék.

„Mindenki szereti a tengert és állatait itt a hajón és elég megdöbbentő volt összeütközni eggyel,” mondta Fernando Echavarri (ESP), a hajó kormányosa.

Ken Read: az élet apró örömei

A jelenlegi körülményei a flottának majdnem tökéletesek,bár Verbraak elmondta, hogy a 17 csomós sebesség nem okoz adrenalin túltengést. Ugyanakkor, a Puma kormányosa, Ken Read ettől inkább boldog:).

„A passzát szél gyönyörű. Kényelmes benn, kényelmes kinn és közben 20 csomóval csapatunk. Mit lehet ebben nem szeretni?” mondta Read.

Phil Jameson (NZL) az Ericsson 4-ről elmondta, hogy megdolgoztak az ilyen idillikus vitorlázásért, az idő meleg és kevesebb ruha kell. A legénység zöme rövidnadrágot és pólót hord a vízhatlanja alatt.

Ahogy a szél tovább csökkent, a kék hajó sebessége visszaesett 14.8 csomóra, míg fekete csapattársaik még mindig 20 csomóval rohannak keresztül a mezőnyön. A Puma produkálta a legtöbbet 24 óra alatt, 477 mérföldet tettek meg. Nem csoda, hogy Read örül.

Volvo Ocean Race eredménylista:

1. Ericsson 4, skipper Torben GRAEL (BRA), 69.5 pont
2. PUMA, skipper Ken READ (USA), 59 pont
3. Telefónica Blue, skipper Bouwe BEKKING (NED), 58.5 pont
4. Ericsson 3, skipper Magnus OLSSON (SWE), 46 pont
5. Green Dragon, skipper Ian WALKER (GBR), 42 pont
6. Telefónica Black, skipper Fernando ECHAVARRI (ESP), 25 pont
7. Delta Lloyd, skipper Roberto BERMUDEZ (ESP), 18 pont
8. Team Russia, skipper Andreas HANAKAMP (AUT), 10.5 pont
 

 

Forrás: sailing.org


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Bumvilla

Bumvilla – a bum alátámasztására szolgáló összecsukható favilla

Jobbcsapás

Egy vitorláshajó jobb csapáson halad, amikor a szelet jobb oldala felől kapva baumjával a bal...

Nereus Hotel Kikötője

A Balaton keleti medencéjének északi partján található a Nereus Hotel kikötője. A...

Préselés

Préselésnek hívjuk, ha szél ellen vitorlázunk (kreuzolunk) és jobban szél felé tartunk a...

Hajólevél

A hajólevél a hajó forgalmi okmánya.