420 & 470 Junior EB 2009 - 4. nap

mvsz

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A 470-es nemzetközi osztályszövetség beszámolója az EB csütörtöki napjáról.

420 és 470 Junior Európa-bajnokság
2009. augusztus 8-16., Balatonfüred

420 & 470 Junior EB 2009 - Bouvet & Mion

Az első nap az arany, ezüst és bronz csoportokba osztást követő nem kezdődött jól Sofian BOUVET és Jeremie MION számára, de a nagy öregek szerint nem az számít, hogyan kezdesz, hanem hogyan fejezel be egy versenyt.

A jelenlegi 470-es junior világbajnok egészen mélyről kezdett a 31 párosból álló mezőnyben az arany csoport első futamában, amikor a szél 2 csomóval fújt nyugati irányból. A cél előtt a francia csapat már megfontoltan, taktikusan versenyzett, és így az ötödik helyen ért célba. „Nagyon tréfás szelünk volt.” – mondta Jeremie Mion. „Persze ilyen szél nélkül nem tudtunk volna ilyen jó helyezést elérni. A vége felé már nem hibáztunk, tökéletesen mentünk, és így jól sikerült a befutó.”

420 & 470 Junior EB 2009 - Gerz & Bolduan

A franciák ugyan visszaestek az ötödik helyre, de közben az összetettbeli legnagyobb riválisuk, a német Ferdinand GERZ és Tobias BOLDUAN is az első pozícióból a harmadikba csúszott vissza a cél előtt. “Egészen a legvégéig vezettünk, és mivel a szél állandóan változott, nem igazán láttuk, hogy a többiek hogy állnak. “ – mondta Gerz. “A rajtnál voltak gondjaink, mind a három futamban rosszul rajtolunk egyébként. Szerintem eléggé hülyék voltunk ma, holnap jobban fogunk koncentrálni.” A svájci Yannick BRAUCHLI és Romuald HAUSSER megelőzte a németeket az első futamban, és győzni tudott.

A szél ismét gyengülni kezdett, így a futamok egyre taktikásabbá váltak. A franciák összeszedték magukat, és a további két futamot megnyerték, így a mezőny élére ugrottak a nap végén. A második helyen a németek, Ferdinand GERZ és Tobias BOLDUAN, a harmadikon pedig a görög páros, Mixalis STAVRU és Stathis PAPADOPOULOS áll, akik 2., 8. és 2. helyet szereztek csütörtökön. “Nagyon nehéz nap volt a mai a kiszámíthatatlan szél miatt.” – mondta PAPADOPOULOS. “Sokat esett az eső is az utolsó futamban, amikor a szél teljesen leállt egy időre, és nem tudtuk, hogy a szél melyik irányból fog ismét fújni. Miután elállt az eső, megérkezett a szél is 12 csomóval a jó irányból, és így bejöttünk a második helyre.”

Az eddig az élen álló két csapat lejjebb csúszott összetettben, mivel a francia Beranger BALZEAU és Mathieu FOUNTAINE spinnakere elszakadt az utolsó futamban. Az argentinok, Sebastian PERI BRUSA és Santiago MASSERONI az elején még vezette a versenyt, de a nap végén egy kisebb baleset következtében csak az ötödik pozícióban tudták befejezni a csütörtöki futamokat. “Egyszerűen nem tudtuk ma összeszedni magunkat. Nem zártunk jó napot, de még sok minden történhet, holnap is lesz két futam, és még mindig versenyben vagyunk a győzelemért.” – mondta Masseroni.

420 & 470 Junior EB 2009 - Jurczok & Bach nagy előnnyel vezet a nőknél

A nőknél Viktoria JURCZOK és Josephine BACH továbbra is vezeti a bajnokságot, és már 20 pontos előnnyel áll az élen a másik német egység, Annika BOCHMANN és Anika LORENZ előtt.

Az arany csoport versenyzői három futamot teljesítettek, de az ezüst és a bronz csoportban lévők nem voltak ilyen szerencsések, mivel két futamot is lelőttek, így csak egyetlen egy került megrendezésre.

420 & 470 Junior EB 2009 - Ezüst csoport

SZIGETHI Botond és JOO Kristóf az ezüst futamban győzelmet szerzett Magyarország számára, de a csoportot továbbra is az olasz Paolo CATTANEO and Vittorio ZAOLI vezeti a svájci lánytestvérek, Stéphanie and Romy HASLER előtt. A görög vegyespáros, Vretti XINTARAKOU és Evangelos MITAKIS megnyerte az egyetlen bronz futamot csütörtökön. “Kicsit idegesek voltunk a rajt előtt, de aztán minden rendben volt. Gyenge széllel kezdtünk, és vezettük a mezőnyt, aztán lelőtték a futamot. Szerencsére amikor újraindították, még mindig vezettünk.” Ez a csapat még nem versenyzett együtt, és XINTARAKOU szerint sokkal nehezebb egy fiúval vitorlázni, mint egy lánnyal. “Nem sok mondanivalónk van egymásnak. A versenyről beszélünk, semmi másról, így nálunk nagyobb csend van, mint ha két lány lenne egy hajóban.” Úgy tűnik nekik mégis ez a felállás hoz jobb eredményt.

Az ukrán Denys KALCHENKO és Andrii SVYRYDOV vezeti a bronz csoportot, bár csak három ponttal, és még azért sok van hátra a bajnokságból.

Forrás: vitorlazas.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Raffica

Raffica vitorlás hajó A hajót Bruce Farr tervezte a Libera hajóosztály...

Louis Vuitton Trophy

Amerika Kupa 2010 mondd el Te is a véleményed itt!   Louis Vuitton Trophy A...

Balatonfüred - Hajógyári Kikötő

A Balatonfüredi Hajógyári kikötő leírása: A Balaton keleti medencéjének északi...

Tükör

Tükörnek nevezzük a hajók hátsú síkját.

Kerékpártúra a Balatonon, Alsóörsi indulással

Ha gyakorlott kerékpárosok vagyunk, vagy akár több hetet is lent tudunk tölteni a Balatonnál,...