Szigligeti vár, ahol a Balaton egyik legszebb panorámája tárul eléd

CZs

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Bár sokaknak a Balaton egyet jelent a strandolással, mi mindig fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a Balaton jóval több lehetőséget rejt ennél. Nemcsak a fürdési és horgászati lehetőségek miatt érdemes időről időre ellátogatni a Balatonra, hiszen turisztikai jelentőségét a térségben található látványosságoknak is köszönheti. A magyar tenger egyik legszebb panorámája a Szigligeti várból tárul a szemünk elé, valamint a Balaton-felvidék egyik legjelentősebb nevezetessége is egyben, most ezt mutatnánk be nektek egy kicsit részletesebben

Szigliget

Szigliget Veszprém megyében, a Balaton északi partján található félszigeten terül el, amit Badacsony és Keszthely fog közre. Nem csak kelta, római és avar sírleletek találhatóak a területen, de egyes régészeti leletek szerint már a kőkorszakban és a bronzkorban is lakták.

Ha már arra járunk, és a vár mellett felfedeznénk egyéb látványosságokat is, akkor sem fogunk unatkozni. A 12. században épült Avasi-templom romjai, a 239 méter magas Várhegy köré épült Ófalu, és a Szigligeti Alkotóház néven működő Esterházy-kastély is tökéletes kirándulópontok.

Mi egyébként egy nagyobb balatoni vártúra keretén belül néztük meg másik 5 csodálatos Balaton-felvidéki várral együtt a Szigligeti várat is. Szállást foglaltunk a térség legesleg közepén, a Kristály Hotelben, ahonnan mind a 6 vár tényleg nagyon közel volt. Innen indultunk felfedezni minden nap azt 6 igen különleges várat, aminek listáját itt találjátok meg, és aminek egyike a Szigligeti vár, nap végén pedig megpihentünk a Carbon Bárban, és bowlingoztunk egy jót, persze azért a Balatonban is csobbantunk! Ha a parton való napozásnál többre vágytok, akkor szerintem a várak felfedezése nektek is egy tökéletes balatoni program lehet!

A Szigligeti vár

A Szigligeti vár egyik legnagyobb különlegessége a balatoni panoráma, ami a várból a szemünk elé tárul. Sokan még mindig csupán a kilátás miatt keresik fel a helyet, nem is csoda, hiszen tényleg gyönyörű! Itt belátni az összes Tanúhegyet és a türkíz kék Balatont is, mi mindenkinek csak ajánlani tudjuk, hogy egyszer az életében nézzen szét innen! A kéklő Balaton vize, a közeli Badacsony és a Szent György-hegy koporsó formájú hegye, a kopár tetejű Csobánc a várrommal felejthetetlen látván, amit leírni tényleg nem lehet, ezért inkább nézzétek meg a saját szemetekkel! De a nagy látogatásig egy kis ízelítőként nézzétek meg képgalériánkat, ami megpróbálja visszaadni a látványt!

#GALERIA-42#

A következő oldalon egy videót is bemutatunk nektek, lapozzatok!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Vitorlás szakszótár

Kitisztázás

Az összegubancolódott kötél vagy vitorla kibogozása.

Sholtz 34+2

Scholtz 34+2 lábas túra jacht   Széles fedélzet, extra méretű cockpit, 2...

Molett ruha webáruház

Molett ruha webáruház: online webáruház, ahol kifejezett teltkarcsú nők számára, előnyös...

Aliga - Club Aliga

Club Aliga Vitorláskikötő bemutatása: A Club Aliga kikötő a Balaton keleti...

Dobókörte

Dobókörte: fából vagy kötélbõl készült kolonc, segítségével könnyebb, pontosabb a dobás