Vendée Globe vitorlás verseny leírása

hirdetes

Vendée Globe


Vendée Globe vitorlás verseny - Elméletben egyszerű

Elméletben a Vendée Globe egy egyszerű történet. Az alapszabályok összefoglalhatók pár mondatban: egyszemélyes földkerülő vitorlás verseny megállás nélkül. Ennyi. Elméletben. De! innentől kezdődnek a nagy sztorik és az óriási emberi teljesítmények.

 

Vendée Globe vitorlás verseny - 1989 óta

 

A versenyt 1989 óta rendezik meg és méltán hívhatjuk a résztvevőket legendáknak. A versenyt óriási érdeklődés övezi mind a vitorlázók, mind a laikus érdeklődők körében.

 

Vendée Globe vitorlás verseny - Philippe Jeantot

 

Philippe Jeantot neve ismerősen csenghet. Kétszeres BOC Challenge (földkerülő verseny megállókkal) győztes, aki nem ücsörgött a babérjain, hanem tovább ment. Új dimenziót nyitott meg a kalandvágyó vitorlázók számára. Philippe Jeantot szavaival élve, a vitorlázónak tökéletes harmóniában kell lennie hajójával. El kell felejteni a megállókat. Ezen gondolatok alapján született meg a Vendée Globe 1989-ben.

 

Vendée Globe vitorlás verseny - Az újdonság ereje

 

Az első verseny az újdonság erejével hatott. Az első 13 vitorlázó aki átszellte 1989-ben a rajtvonalat, az ismeretlenbe indult. Előtte még soha senki nem kerülte meg a Földet egyedül, megállók nélkül. A verseny közel 100 napig tartott.

 

Vendée Globe vitorlás verseny - Les Sables d'Olonne a VG alfája és omegája

 

A legutolsó Vendée Globe 2008. november 9.-én rajtolt Les Sables d'Olonne-ból (az első is innen indult), 20 résztvevővel. Ez volt a hatodik Vendée Globe.

Vendée Globe versenyek:

1. 1989-1990
2. 1992-1993
3. 1996-1997
4. 2000-2001
5. 2004-2005
6. 2008-2009

Vendée Globe útvonala

A Vendée Globe hajója: IMOCA 60-foot

A 60 lábas IMOCA 60-foot hajót a nyílt óceánokra, tengerekre tervezték.
Először a második BOC Challengen jelentek meg 1986-ban. Ezen a versenyen öt egyforma egytestű hajó sorakozott fel a newporti rajtnál. A hajók egységesen 18.28 méteresek voltak, square toppos groszal, 400m2 feletti spinakkerrel és vízballaszt rendszerrel.

Az 1989-es új verseny, a Vendée Globe hajója is az IMOCA lett és egyből reflektorfénybe került. A hajókat remekül lehetett a Déli Óceánokon bőszélben vitorlázni. Széles bummal és hosszú vízvonallal rendelkeznek. Néhány évvel később, 1998-ban Christophe Auguin jóvoltából a hajóosztályt az ISAF is elismerte.

A hajók sokat fejlődtek az évek során, dönthető tőkesúlyt kaptak és modern számítógépes technikával szerelték fel őket, hogy a versenyzők nyomon tudják követni az időjárást és fotókat, videókat tudjanak küldeni a partra.

Az autopilot is elengedhetetlen a szóló földkerüléshez, ezeket a kormányrendszereket is folyamatosan fejlesztik. Természetesen a vitorlák is nagy fejlődésen mentek át, új anyagok, új szabások jöttek be, a minél nagyobb sebesség érdekében.

A cockpit kialakítása is egyre biztonságosabb lett, a kormányosoknak minden kötél hátra fut, könnyen elérik, és jól védett helyre szerelték, hogy a manőverezés biztonságos legyen. A versenyek előtt a hajókat szigorúan ellenőrzik, hogy biztonságosak-e, borulás esetén mi történik az egyes hajókkal.
A hajó "open" hajó, sok innovációt megengednek és minden hajó egyedi a maga módján.
 

 

hirdetes

címkék: verseny
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb vitorlázással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.