Trevor Millar edző bemutatása - Vitorlás Szakszótár

hirdetes

Trevor Millar


Trevor Millar vitorlás edző életrajz

Írországban született. A mai nappal bezárólag 25 évet dolgozott edzőként és 5 olimpiát izgulhatott végig a motorosából. 2 olimpiai érmet, 2 világ- és 5 Európa bajnoki címet, számos világkupa győzelmet és remek helyezéseket szereztek emberei.

Trevor Millar - 1978 óta Laser

Vitorlás karrierje 1978-ban kezdődött, amikor is az elsők között volt Írországban, akik Laserrel kezdtek el vitorlázni. Mint ahogy az már sokakkal megtörtént ő sem volt a legtehetségesebbek egyike és korán belátta, hogy többre hivatott, mint hogy a házi versenyeken a közép mezőnyben vitorlázzon. Edzői munkát vállalt abban a klubban ahol vitorlázott és pár éven belül nemzeti bajnoki címeket szerzett embereivel.

Természetesen, ahogy az számos országra is jellemző, úgy Írországban sem volt az másképp. A nemzeti szövetség nem fordított túl nagy figyelmet munkájára, viszont az angol felfigyelt rá. 1983-ban felkérték, hogy legyen a nemzeti Laser csapat edzője, amit örömmel elfogadott. 1991-ig dolgozott az angoloknak és számos sikert ért el a szomszédoknál. 1988-ban elnyerte az év edzője címet a Laser csapattal végzett kiemelkedő és eredményes munkájáért. 1991-ben felkérte az ír szövetség, hogy legyen az olimpiai csapat edzője és koordinátora az egy évre rá megrendezett barcelonai olimpián.

1995-ig dolgozott ebben a pozícióban. Barcelona után beválasztották a Lasert az atlantai Olimpiára, amely pont feküdt neki, hisz több mint 10 évet foglalkozott ezzel a hajóosztállyal. A szövetsége viszont kezdte egyre rövidebbre húzni a ’’pórázt’’ és az olimpia előtt két évvel azt vette észre, hogy teljesen meg van kötve a keze és nem tudja egyik gondolatát se véghezvinni. Miután erre rádöbbent azonnal szakított a szövetséggel és teljesen egyedül elkezdte azt a rendszert kialakítani, amely rendszer nélkül ma nem lehetne profi egy Laser vitorlázó.

Trevor Millar és a Sail Coach

1995-ben, egy évvel az olimpia előtt sikerült megalapítania a Sail Coachot. Tökéletes helyet talált embereinek, ahogy kifogástalan körülmények között tudtak és a mai napig tudnak edzeni. Egyszerre több, mint 20 embert tud elszállásolni, konditerem lehetőség, 3 fajta szél fúj, amely szelek lefedik az összes körülményt amivel találkozhatunk a világ kupa sorozat helyszínein. Ezek egyike a Ny-ról fújó sea breeze, amely 10-15 csomó erősségű, stabil irányú és hosszú, 1m magas hullámokat hoz. Második a Mistral, amely É-ÉNY-i, a part melletti hegyekből érkező szél. Erőssége változó, ami azt jelenti, hogy van 15 csomós és van 40 csomós is. Nagy, 2-3 m magas hullámokat gerjeszt és a két hullám között lévő távolság 10-15m. A 3. fajta szél az, amit nyugodtan hívhatunk balatoni szélnek, ami a K-i irányú, pöffös, forgolódó és az ereje 10 csomó fölé nem nagyon megy. Ez a hely Marseille és Toulon között található egy szigeten (Les Embiez).

Trevor Millar és a Sail Coach - Multinacionális edzés

A filozófiája, mára már elengedhetetlen a dobogó tetejére vezető úton. Multinacionális edzés, amely számára azt jelentette, hogy a kisebb országokból össze kell szedni az embereket, akiknek nincsen arra lehetőségük, hogy egyszerre több mint, 5-8 hasonló szintű emberrel tudjon edzeni és számukra olyan edző partnereket kell keríteni, akik sokkal jobbak. Így a saját embereitől beszedett pénzt azoknak adta, akik hajlandóak voltak eljönni edzőpartnernek. Pár év alatt a saját emberei is megközelítették a szintet, amely elég volt arra, hogy egyre kevesebb külső vitorlázónak kellett fizetnie és elkezdhetett jönni a bevétel, amit a cég növekedésére fordított teljes összegben.

Trevor Millar és Eszes Tamás

Első emberei között volt Eszes Tamás, akiről nyugodtan kijelenthetjük, hogy a magyar Laserezés atyja. Allan Julie (SEY), aki egészen a pekingi olimpiáig vele dolgozott, ami 4 olimpiai indulást foglalt magában és jelenleg is neki dolgozik, mint edző. Stefan Warkalla (GER) aki Atlantában egy 5. hellyel gazdagította a Sail Coach ’’család’’ trófea gyűjteményét. Ez időszak alatt összesen 8 nemzet,10 Laserese volt a szárnyai alatt.

1997-2000 között következett a Sydney-i olimpiára való felkészülés. Ekkor csatlakozott a meglévő csapathoz Vasilij Zbogar (SLO), Gareth Blanckenberg (RSA), Tobias Schadewaldt (GER), Jon Lasenby (IRL). Mivel neve elismert volt mind vitorlázó és mind Laseres körökben, csapatának tökéletes edzőpartnereket tudott szerezni, hogy minél gyorsabban elinduljon a fejlődésük. Csak hogy a legnagyobb neveket említsem a számos edzőpartner közül, ott volt Ben Ainslie (GBR), Robert Scheidt (BRA), akik az atlantai olimpián 2. illetve 1. helyet szereztek és Maciej Grabowski (POL). Ez időszak alatt szintén nagyon sok jó helyezést szereztek a sajátjai, csak hogy egyet említsek Eszes Tamás az olimpia elötti évben megrendezett Európa bajnokságon 5. helyezést ért el. Az olimpián 2 legjobb embere Philippe Bergmans (16) és Eszes Tamás (18) lettek.

Trevor Millar - Peking és Berecz Zsombor

Az elkövetkező 2 olimpián Vasilij Zbogar beérett és Athénban egy 3. és Pekingben pedig ezüstérmet szerzett. Ez idő alatt a kis cégből nagy lett és a világ majdnem összes pontjáról érkeznek hozzá vitorlázók. Kibővitette a hajóosztályokat is, és most már mind a 3 Laser típusban vállal komplett csapatokat. Rajta kívül 3 edzője is van, hogy a különböző szinten levő emberek megfelelő segítséget kapjanak.

Trevor Millar jelenleg a hazai Laser nagy reménységével, Berecz Zsomborral is foglalkozik.

 

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 220

Átlagos értékelés: 4.8

hirdetes

címkék: sport

Legnépszerűbb cikkeink

hirdetes
Kapcsolódó cikkek
Tippek a téli vitorlázáshoz

Tippek a téli vitorlázáshoz

Akár tetszik, akár nem, a tél végérvényesen beköszöntött, és ha a hó még nem is ért ide, a mínuszok már nagyon is a hétköznapok részeivé váltak. Ez azonban nem kell, hogy...

Mit kell tudnod az Atlanti-óceán áthajózásáról?

Mit kell tudnod az Atlanti-óceán áthajózásáról?

Az Atlanti-óceán áthajózásáról minden vitorlázó álmodozott már valaha. Ezt a merész utazást valójában minden évben megrendezik – karácsony tájékán több ezer...

A világ egyik legnagyobb vitorlás versenye - Rolex Sydney Hobart Yacht Race

Rolex Sydney Hobart Yacht Race

92 jacht (9,2 és 30,5 méter között) indul útra idén a világ legáhítottabb díjaiért. A Rolex Sydney Hobart Yacht Race nyertesei (mind az elsőként célba érők, mind pedig a...

Fantasztikus hajóutak, amiket fel kell venned a bakancslistádra

Fantasztikus hajóutak, amiket fel kell venned a bakancslistádra

A világ sokkal hatalmasabbnak tűnik, ha az ember egy hajó fedélzetén próbálja felfedezni. Az óriási tengerek, és már-már felfoghatatlan méretű óceánok érdekesebbnél...

Téli sportok

Érkezik a hó! Jöhetnek a téli sportok!

Az időjárás jelentés szerint közeleg a hóesés, s hazánkba is beköszönt a valódi tél. Ha Te is a mozgás szerelmese vagy, s nem ijedsz meg egy kis hidegtől, akkor, íme a...

A legjobb úticélok 2019-ben

A világ legjobb helyei 2019-ben

A világ tele van szépségekkel. Sivatagok, gleccserek, esőerdők, betondzsungelek – mind csak arra várnak, hogy felfedezzük őket. Nem sokaknak van azonban ideje és pénze arra,...

Félre, drónok – A városi szállítás jövője a kerékpároké

Félre, drónok – A városi szállítás jövője a kerékpároké

Habár az elmúlt években többször is olvashattunk róla, hogy bizonyos helyeken már drónokkal tervezik megoldani a rövidtávú házhozszállítást, az ilyen készülékekre...

Nem enged a kényelemből: Ilyen egy Mercedes-Benz S-Class modellt vezetni

Ilyen egy Mercedes-Benz S-Class modellt vezetni

A luxuskategóriájú Mercedes-Benz autókat sokféle jelzővel lehetne illetni: tekintélyparancsoló, csendes, elegáns (és persze drága) – azonban ha csak egyet választhatnánk,...

Franciaország legjobb tengerparti települései

Franciaország legjobb tengerparti települései

Akik egy hangulatos tengerparti nyaralásra vágynak, azok határainkon túl számos lehetőség közül válogathatnak. Még csak Európát sem kell elhagyni ahhoz, hogy az embere...

A bulin csomó megkötésének menete

Így kösd meg néhány lépésben a bulin csomót

A bulin csomó (angol nevén bowline knot) egy több száz éves csomótechnika, és egyben az egyik leggyakrabban használt is. A bulin csomó egy olyan csomó, amellyel egy fix hurok...

Minden, amit tudni kell, ha Horvátországban szeretnél vitorlázni!

Minden, amit Horvátország vizeiről egy kezdő vitorlázónak tudnia kell

Akinek nem elegendő mindaz, amit Horvátország a szárazföldről nyújt ezernyi és ezernyi látogatója számára, és nem újdonság számára a vitorlázás, az egy teljesen új...

A hét tenger története

A hét tenger története

A „hét tengert” sokan hallhatták már kalózos filmekben, vagy olvashatták olyan regényekben, amelyek a tengerészek életét is érintik. De mit is értünk pontosan...