Eszes Tamás bemutatása, életrajza

hirdetes

Eszes Tamás


Név: Eszes Tamás

Eszes Tamás születési hely/idő:

Keszthely, 1976. június 18.

Eszes Tamás klubja:

Yacht Club Budapest

Eszes Tamás hobbyja:

Síelés

Eszes Tamás által beszélt nyelvek:

Angol, német

Eszes Tamás végzettsége:

Testnevelési Főiskola

Eszes Tamás családi állapota:

Nőtlen

 

Eszes Tamás életrajza:


Mikor és hol kezdtél el vitorlázni?

Keszthelyen a Petőfi sportklubban, kb 4 évesen, a klubban nőttem fel.

Mivel vitorláztál akkor?

Optimisttel. 7 évesen kezdtem el versenyezni, de akkor még komolytalanul vitorláztam.

Mik a legjobb eredményeid?

1987-ben, 11 évesen nyertem az első bajnokságom Optimistben.
1988-ban volt itthon egy Optimist EB, amit majdnem megnyertem, csak az utolsó futamban sikerült 114. nek befutnom.
1989-ben hatodik lettem az OP EB-n, itthon pedig sorozatban nyertem a versenyeket.
1991-ig Optimisteztem, a végén már 62-63 kiló voltam, az sok volt és az utolsó bajnokságomon Sallai Gábor megvert.
Ezek után egy évig 420-asoztam, de az nem nagyon ment, Aklan Gyurival nagyon hezek voltunk, olyan 150 kiló körül lehettünk, de a 7-es szél jól ment, ami tudjuk milyen gyakran fúj a Balatonon.
Aztán kimentem egy télre tanulni Ausztriába és amikor visszajöttem, pont akkor volt a váltás itthon Siklóról Laserre, a Laser akkor került be az Olimpiára. Először kaptam egy Siklót a BKV-tól, megnyertem az összes válogató versenyt rögtön és három hónap múlva megkaptam Kelemen (Keló) Tamás Laserét, neki annyira nem tetszett a hajóosztály. Így indult el a Laser pályafutásom 1993 környékén.
Laserbe rögtön az első évemben megnyertem az ifi és a felnőtt bajnokságot, amit 9 éven át hoztam. A 10.-et nem engedték, a negyedik futam után kizártak.
A nemzetközi versenyeken '93-ban még nem teljesítettem olyan jól, viszont 1994-ben az IFi EB-n már harmadik lettem, az Ifi VB-n pedig negyedik.
1995-ben, 18 évesen úgy döntöttek, hogy nagy esélyem van kijutni az Olimpiára, aztán mégsem:) Így a szüleim kibéreltek egy külföldi edzőt, Trevor Millert, aki jelenleg Berecz Zsomborral foglalkozik. Én voltam nagyságrendileg az első ember a keleti blokkból, akivel külföldi edzővel készült. Ő egy évig foglalkozott velem.
1996-ban eljutottam egy olyan szintre a Laserben, hogy 23. voltam a világranglistán és a Grade 1-es versenyeken folyamatosan 20-ban vitorláztam.
Az EB-n behúztam egy ötödik helyet. Ekkor jött a Magyar Vitorlás Szövetség és levettek Trevorról, mert úgy gondolták, hogy jobban tudják, hogyan kell felkészülni. Ekkor volt még 3 hónap az Olimpiáig. Az Olimpiáig tartó maradék idő olyan sikeres volt, hogy nem akartam vitorlázni. Atlantába úgy mentem ki, hogy végig megyek a futamokon, ha muszáj. 31. lettem a végén az 56-ból, de ott sokkal jobban kellett volna mennem, 10-12 körül lett volna a helyem. Akkor nem akartam ezt az egészet, megcsömörlöttem. Aztán végül folytattam, itthon azért jól ment.
A 2000-es Olimpiára megfutottam a szintet. Itthon szerencsére eltiltottak 2 hónapra júlisuban (az Olimpia szeptemberben volt). Az eltiltással pont azt érték el, amit Atlanta előtt elszúrtak, hogy akartam vitorlázni, versenyezni, ki voltam éhezve. Emiatt Sydneyben nagyon jól kezdtem, 6 futam után nyolcadik helyen álltam. Aztán jött a hetedik futam, amiből kizártak. A szakvezetés nem vette észre, hogy óvnak, ezért nem mentem el az óvástárgyalásra. Ezek után lelkileg összeomlottam, és visszacsúsztam először a 16. majd a 18. helyre.
2001-ben még vitorláztam és a 2002-es bajnokság lett volna az, amikor a 10. magyar bajnoki címem hozom itthon. Van egy íratlan szabály, hogy ha egy osztályban 10 bajnoki címet nyersz sorozatban,
akkor megkapod az örökös bajnoki címet. Ezt nem engedték.:) Ezután úgy döntöttem, hogy itthon nem versenyzem.

Ki volt az edződ Trevor Miller előtt?

1995-ig édesapám, Eszes Béla. Ő döntött úgy akkor, hogy már nem tud továbbléptetni engem nemzetközi szinten, hanem kell egy külföldi edző.

Mivel vitorlázol jelenleg?

Egy Melges 24-essel készülünk a következő, 2010-es Világbajnokságra, amit Észtországban fognak megrendezni.

Van példaképed?

Jelenleg nincs, régen volt. Úgy gondolom, egészséges példaképeim voltak a magyar vitorlázásban. Detréékre és Nyári Gyuláékra néztem fel. Most azért nincs példaképem, mert felnőttem kb ugyanarra a szintre, amin anno ők vitorláztak. Akkor voltak példaképeim, amikor Optimisteztem és láttam, amikor Nyáriék mennek az Olimpiára, Olimpián nyernek futamot, Detrééknek ott van az olimpiai harmadik helyezésük. Erre a szintre akartam eljutni. Mondhatnám, hogy lenne példaképem külföldön, de valószínüleg már nem leszek profi vitorlázó soha.

Mivel foglalkozol jelenleg?

2002-ben abbahagytam itthon a versenyzést, utána lekerültem Horvátországba és kaptam egy állás lehetőséget, hogy egy kikötőt kell a nulláról felépíteni. 5 éven keresztül csináltam ezt.
2003-ban döntöttem úgy, hogy nem tudom együtt csinálni az élsportot és a munkát, egyikben sem voltam kimagasló, Medemblikkben nem fértem be az arany csoportba, feltettem a Lasert az utánfutóra és azt mondtam, hogy itt vége. Nagyon nehéz volt ezt a döntést meghozni, nehéz nyaram volt, nem volt könnyű abbahagyni a versenyzést. Volt még egy utolsó próbálkozásom versenyzőként, amikor a Czégai Peti - Kutassy Laci páros szétült (470), beültem Petinek mancsaftolni. Leköltözött hozzám Horvátországba ősszel és elkezdtünk készülni a 2004-es Olimpiára. 8 hónapunk volt még vissza, a kvótaszerzés Zadarban zajlott (Világ Bajnokság), 4 hónap után eljutottunk arra szintre, hogy súlyban is jók voltunk és megtanultam mancsaftolni. Azátn elmentünk síelni és 4darabra törtem a vállamat. Itt vége lett a sztorinak és maradt a munka.
2004-től 2006-ig lenn dolgoztam Horvátországban, keveset jártam haza.
2006-ban úgy döntöttem, hogy szeretném felépíteni a saját váram és ezt itthon szeretném megvalósítani. Ekkor alapítottam a cégem és a Yacht Express magazint. A céget nővéremmel Eszes Bernadettel (Detta) csinálom közösen, vitorlás hajók forgalmazásával, bérbeadásával és jogi tanácsadással foglalkozunk a vitorlázáson belül.

Család belefér az életedbe?

Igen, abszolút, tervezem a családalapítást.

Van valamilyen emlékezetes sztorid, amikor féltél a vízen vagy vicces volt?

Földváron volt egy bajnokságunk még Optimisttel, amikor lejött egy olyan vihar, hogy az embereket menekítették, a hajókat otthagyták. Édesapám volt az edzőm és egyértelmű volt, hogy én leszek az utolsó, akit kiment, na akkor féltem. Jól döntött, hogy engem hagyott utoljára, sokan abbahagyták a vitorlázást, akiket előbb vittek partra. Soha többet nem akartak ilyen élményt átélni.

Vicces sztori? A vitorlázásban nem minden vicces. A Pünkösdi Regatták mondjuk viccesek. Azok a versenyek is kellenek, jó lazítás.

 

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.9

hirdetes

címkék: verseny

Legnépszerűbb cikkeink

hirdetes
Kapcsolódó cikkek
Sarud a Tisza-tó ékköve 1. rész. Minden egy vitorlás tanfolyammal kezdődött, a Balatonon.

Sarud a Tisza-tó ékköve 1. rész. Minden egy vitorlás tanfolyammal kezdődött, a Balatonon.

Hiszen vitorlázni – az az általános tévhit – csak a Balatonon lehet. Befejezve a tanfolyamot, furcsa hiányt fedeztem fel magamban. Jó hogy van vitorlás vizsgám, de én...

Az 50 település már javában készül az idei Nemzeti Regatta versenyeire

Az 50 település már javában készül az idei Nemzeti Regatta versenyeire!

Kevesebb mint két hét és indul a Nemzeti Regatta – Magyarország Településeinek Vitorlás Fesztiválja – 2019. június 1-2-án! A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) és...

Világbajnokok a Balaton parton!

Világbajnokok a Balaton parton!

Most hétvégén kerül megrendezésre a labdarúgás és golf ötvözetéből kialakult footgolf sportág legrangosabb magyarországi versenye, a Traditional Footgolf Cupot a...

A világ egyik legnagyobb vitorlás versenye - Rolex Sydney Hobart Yacht Race

Rolex Sydney Hobart Yacht Race

92 jacht (9,2 és 30,5 méter között) indul útra idén a világ legáhítottabb díjaiért. A Rolex Sydney Hobart Yacht Race nyertesei (mind az elsőként célba érők, mind pedig a...

A Safram nyerte a 2018-as Kékszalagot!

A Safram nyerte a 2018-as Kékszalagot!

Rekord induló, és szuperlassúság, ez jellemezte a 2018-as Kékszalagot, melyet a Christophe Peclard kormányozta svájci Safram nyert meg, nézzük, mi történt ezen a jubileumi...

Ketchikan, Alaszka

A 2018-as Race to Alaska (R2AK) döntő pillanata

2018. június 24-én rengetegen gyűltek össze az alaszkai Ketchikan településen működő Alaskan Fish House-ban, amelyet a tulajdonos a záróra után 3 órával is nyitva tartott, hogy...

Hamilton Island Race Week

Ez a háromtestes vitorlás lesz a 2018-as Hamilton Island Race Week egyik sztárja

A legnevesebb ausztrál vitorlásverseny 150. nevezője egy amerikai dizájn alapján, Vietnamban készült trimarán egy új-zélandi hajós neve alatt.

Volvo High Tech Regatta

Vitorlázók figyelem! Hamarosan indul a Volvo High Tech Regatta!

A vitorlázás szerelmesei ismét egy neves versenyen mérettethetik meg magukat! A vitorlások egyik kedvenc versenye, a Volvo High Tech Regatta idén is megrendezésre kerül. Ha...

Nathan Outteridge és Iain Jensen

Egy testvérpár útja a 2020-as tokiói olimpiáig

Amikor az ausztrál Nathan Outteridge és Iain Jensen a 2013-as America’s Cupra való felkészülés során csatlakoztak az Artemis Racinghez, hamar egyértelművé vált, hogy ők...

A Balaton-átúszás időpontja módosult

Eltolták az idei Lidl Balaton-átúszás időpontját a rossz idő miatt!

Sajnálatos módon elhalasztották az idei év egyik legjobban várt vízi eseményét! 2018-ban halasztásra került az úszás szerelmeseinek egyik kedvenc programja a Lidl...

2017-18, Volvo Ocean Race

Íme a 2017-18-as Volvo Ocean Race összes eredménye

A csapattagokon kívül talán senki sem látta maga előtt, hogy a Dongfeng Race Team az első helyen végez majd a napokban befejeződött 2017-18-as Volvo Ocean Race-ben. A dobogósok...

Hamarosan itt a Mozdulj Balaton!

2018-ban is megrendezésre kerül a Mozdulj Balaton! a sportolni vágyók örömére!

Rengeteg sportlehetőségen lehet részt venni idén is a Balaton környékén, így aki aktívan szeretne pihenni a nyaralás során, az könnyedén meg is teheti! Ha te is imádsz mozogni...