Egis Kupa 2009 vs Scholtz 22

 Olvasva: 949 alkalommal


Egis Kupa 2009 vs Scholtz 22

hirdetes

Nagy reményekkel indultunk neki a hétvégének. Idén először végre kormányozhattam versenyen és bízva eddigi tudásomban és a mezőnyben eltöltött években szerettem volna jól szerepelni.

Pénteken kifutottunk kicsit edzeni, még az eső és az erős szél sem volt akadály és nagyon jót vitorláztunk. Kevesen voltak kinn, főleg a kishajósok edzettek, felszökött az adrenalin szintem és erős nosztalgia feeling uralkodott el rajtam, amikor láttam a 470-eseket rohangálni, spível siklatni. Anno belülről nem is fogtuk fel mennyire megy a gép, így pár kishajó mentes év után viszont megdöbbentő volt, ahogy elszáguldottak mellettünk...

Szombatra a szél megmaradt, 5-6-os szélben csúsztunk át Csopakra. Az időjárás miatt sokan safety üzemmódra kapcsoltak, 3 sóc jelent meg velünk együtt, rajtunk kívül mindenki reffelt. 

A rajtunk jól sikerült. Együtt rajtoltunk 2 másik hajóosztállyal, akik nagyobbak voltak mint mi... Úgy döntöttem okosabb nem bekerülni a batárok zavart szelébe, ezért a zsűri hajónál, a mezőny fölött, tiszta szélben kezdtünk. A döntésem jó volt, a többiek beragadtak a zavart szeles zónába, majd jobbra indultak el, ami nem volt okos dolog. A pálya közepe táján, bal oldalt volt egy szélváltó, amibe bele kellett fordulni és így élesen lehetett a bója fellé menni. Egy fordulóval szép nagy magasságot nyertünk és a kreuz bóját elsőként vettük.

Messze volt még a vége, 3 körös, kreuz befutós (a befutó szakasz volt a 4. kreuz) up-and-down pályánk volt.

A lee bóját is elsőként vettük, jókora előnnyel. Itt azonban egy pillanat alatt fejetetejére állt a napunk. Felélesedtünk és abban a pillanatban valami egészen furcsát éreztem a kormányon. Hátranéztem  és láttam, hogy origami stílusban ott csökevényeskedik 2-3 csavaron a kormányberendezés. Sorozatos és nem ide illő szavakkal karöltve kivettem a kormánylapot, előszedtük a motort és szomorú-ideges tekintettel végignéztem, ahogy az El Nino elbukdácsol felettünk, majd elindultunk a part felé...

A kikötő előtt még találkoztunk a harmadik egységgel, akiknek a talpcsigájuk esett szét. 3ból 2 hajó megmihálylott egy rendesebb időjárásban. Ez valahogy nem meggyőző. A többi osztályban is tizedelt a szél rendesen. Itt egy lee kocsi, ott egy trapéz, hopp egy spinakker. Drága két futam volt.

A kormányt sikerült helyre csavaroznunk. A probléma oka az volt, a nyomokból ítélve, hogy egyszer már történt hasonló ezzel a géppel és valaki a 8as lyukakba 6os csavarokat rakott...Ezt sajnos első ránézésre nem tudtuk megállapítani év elején, de a fizika nem hazudik...

Délután még kifutottunk egy teszt körre fix ami zicher,  a problémát sikeresen áthidaltuk. 

Vasárnapra egy futam maradt, a szél lejjebb állt, viszont elég random mód fújt, sőt mesés volt! Hol volt, hol nem...

A szombati havária után nem sok esélyünk volt már jól szerepelni, de legalább sikerült befutni! 

hirdetes
címkék:
A legfrisebb cikkeink
Újabb elektromos modelleket kapunk a Hyundai-tól és a Kia-tól 2019-ben

Újabb elektromos modelleket kapunk a Hyundai-tól és a Kia-tól 2019-ben

Habár az elektromos személygépkocsik hallatán a legtöbbeknek automatikusan a Tesla név ugrik be, valójában nem ez az egyetlen márka, amely zéró károsanyag-kibocsátású...

Új luxushajók és szolgáltatások a tengeren, amiket érdemes kipróbálni!

Új luxushajók és szolgáltatások a tengeren, amiket érdemes kipróbálni!

Szerencsések vagyunk, hogy egy olyan korban élhetünk, ahol temérdek luxushajó közül válogathatunk, ha szeretnénk királyi körülmények között eltölteni szabadidőnket a...

Tippek a téli vitorlázáshoz

Tippek a téli vitorlázáshoz

Akár tetszik, akár nem, a tél végérvényesen beköszöntött, és ha a hó még nem is ért ide, a mínuszok már nagyon is a hétköznapok részeivé váltak. Ez azonban nem kell, hogy...

Mit kell tudnod az Atlanti-óceán áthajózásáról?

Mit kell tudnod az Atlanti-óceán áthajózásáról?

Az Atlanti-óceán áthajózásáról minden vitorlázó álmodozott már valaha. Ezt a merész utazást valójában minden évben megrendezik – karácsony tájékán több ezer...

A világ egyik legnagyobb vitorlás versenye - Rolex Sydney Hobart Yacht Race

Rolex Sydney Hobart Yacht Race

92 jacht (9,2 és 30,5 méter között) indul útra idén a világ legáhítottabb díjaiért. A Rolex Sydney Hobart Yacht Race nyertesei (mind az elsőként célba érők, mind pedig a...

Utazzatok idén is a fényvitorláson!

Utazzatok idén is a fényvitorláson!

2017-ben indult első útjára Balatonfenyvesen a fényvitorlás, a nagy siker miatt idén is van alkalom arra, hogy utazzatok rajta! 

Izgalmas legendák a Balatonról

Izgalmas legendák a magyar tengerről

A csodával határos eseményeket és helyeket igyekszünk történetekkel magyarázni, mióta világ a világ. Hogy is maradhatna így ki a Balaton varázslatos környéke? Íme a...

Luxus hegyi házak a téli vakációra

Luxus hegyi házak a téli vakációra

Nyakunkon a tél, és ilyenkor sokan szívesen menekülnek el a hegyek közé ahol nem csak a hó, hanem az életre szóló sí-élmények és a mesébe illő házikók által biztosított...